Hva ville dere ha gjort?

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Jeg har mye kynnere både mindre og veldig smertefulle gjennom hele dagen og mye om natten. På noen dager har det mer eller mindre føltes som konstant kynnere dagen lang da magen er veldig stram og kynnere kommer ofte også om natten. MEN inatt var det helt ekstremt med veldig veldig vond og hard mage og mye kynnere så jeg fikk ikke sove i det hele tatt. Detvar ubehagelig og vondt i magen uansett hvordan jeg lå i senga. Jeg ble også veldig kvalm pga dette og er det enda. Hva ville dere ha gjort? Kontaktet føden eller bør jeg bare vente til vektestimeringstimen min på mandag? babyen har det bra fordi det er masse liv så jeg er ikke bekymret for det men for tidlig fødsel.

Jeg ville ha ringt føden og hørt hva de mener. Håper det ikke er noe og lykke til :)

Jeg har mye kynnere både mindre og veldig smertefulle gjennom hele dagen og mye om natten. På noen dager har det mer eller mindre føltes som konstant kynnere dagen lang da magen er veldig stram og kynnere kommer ofte også om natten. MEN inatt var det helt ekstremt med veldig veldig vond og hard mage og mye kynnere så jeg fikk ikke sove i det hele tatt. Detvar ubehagelig og vondt i magen uansett hvordan jeg lå i senga. Jeg ble også veldig kvalm pga dette og er det enda. Hva ville dere ha gjort? Kontaktet føden eller bør jeg bare vente til vektestimeringstimen min på mandag? babyen har det bra fordi det er masse liv så jeg er ikke bekymret for det men for tidlig fødsel.

Jeg ville ringt til føden og snakka med dem :) Så kan de vurdere om du burde komme på en liten kontroll eller ikke! Lykke til! :)

Jeg hadde det sånn før jeg nå ble 100% sykemeldt. Jeg anbefaler å ta kontakt med jordmor på dagtid, så kan hun veilede deg videre i hva du gjør. Tar det seg opp etter at jordmor "er ferdig for dagen" eller du begynner å blø ringer du føden for veiledning der. Det der du går igjennom er helt forferdelig vondt, både fysisk og psykisk. Her har det foreløpig ikke medført noe på livmorhals eller foster, heldigvis, men usikkerheten, smertene og bekymringene er forferdelige å gå rundt med.

Jeg hadde det sånn før jeg nå ble 100% sykemeldt. Jeg anbefaler å ta kontakt med jordmor på dagtid, så kan hun veilede deg videre i hva du gjør. Tar det seg opp etter at jordmor "er ferdig for dagen" eller du begynner å blø ringer du føden for veiledning der. Det der du går igjennom er helt forferdelig vondt, både fysisk og psykisk. Her har det foreløpig ikke medført noe på livmorhals eller foster, heldigvis, men usikkerheten, smertene og bekymringene er forferdelige å gå rundt med.
Når jeg har snakket med jordmor tidligere om mye kynnere og angst for at det skal påvirke livmorhalsen så ville ikke hun stresse noe med det da jeg måtte bare forvente å ha det slik da jeg hadde en del kynnere i de andre graviditetene og da ble ikke halsen påvirket så da blir det sikkert ikke denne gangen heller.

Når jeg har snakket med jordmor tidligere om mye kynnere og angst for at det skal påvirke livmorhalsen så ville ikke hun stresse noe med det da jeg måtte bare forvente å ha det slik da jeg hadde en del kynnere i de andre graviditetene og da ble ikke halsen påvirket så da blir det sikkert ikke denne gangen heller.
Ja, gynekologen min, som også jobber på føden, sier at jordmødre ofte avfeier det, men at det er viktig å sjekke, særlig før uke 32. Det du kan gjøre er å ringe fastlegen din, fortelle om problematikken og be om henvisning til gynekolog. Du kan få ø-time til gyn når det gjelder dette. Eller du kan prøve føden og høre om de kan sjekke. Kynnere er jo heldigvis ineffektive, men tidlige og smertefulle kynnere som ikke går over er det greit å sjekke ut.

Leste opp innlegget ditt til fødelegen her :p hun sa at basert på det du skriver, så synes hun du burde få sjekket om de har hatt noen påvirkning på livmorhalsen. Om det er ting på gang, så er det greit å få kontroll på situasjonen :)

Er det sånn uavhengig av aktiviteten din i løpet av dagen? Hvis du er i jobb så ville jeg først og fremst tatt kontakt med lege for å høre ang. sykemelding.

Nå sitter jeg jammen selv på legevakta. Grunnet smerter nederst i magen som ikke gir seg. Legen her ville snakke med sykehuset. Blir bedre om jeg er i ro, og mye værre når jeg går. Har brukt 30 min på å gå det jeg vanligvis ville brukt 8 min på i dag. :p

Nå sitter jeg jammen selv på legevakta. Grunnet smerter nederst i magen som ikke gir seg. Legen her ville snakke med sykehuset. Blir bedre om jeg er i ro, og mye værre når jeg går. Har brukt 30 min på å gå det jeg vanligvis ville brukt 8 min på i dag. :p
Oisann! Håper alt står bra til og at de finner ut av det! :)

Jeg ville tatt kontakt med føden:)
Mulig de vil ha deg inn for en sjekk.

Huff da! Så utrolig kjedelig med vonde kynnere! Jeg hadde det et par døgn rundt uke 20, og jeg ble helt nervevrak av det. Det var jo altfor tidlig å føde da. Har ikke hatt mer problemer med dette etter at jeg fikk roet helt ned, og styre aktiviteten helt selv. Er 100% sykmeldt. Bra at dere får det sjekket. Masse lykke til!

Hold oss oppdatert? Lykke til :)

Er kommet hjem nå. Alt var fint med lille - trodde ikke annet. :)
Men smertene mine er fortsatt veldig tilstede. Hadde litt +(?) på hvite blodlegemer så de skulle dyrke urinprøven for å se om det er noen infeksjon som kan forårsake smertene.
Ellers fikk jeg vanlig ultralyd og innvendig for å sjekke livmorhalsen, den var godt lukket og ikke påvirket av smertene.
Er veldig glad for at de undersøker så nøye, for selv om jeg ikke var så veldig bekymret selv nå, hadde jeg nok blitt det siden smertene ikke avtar. Legen som var på jobb på legevakta er helt topp! :) Samme med legen på sykehuset.
Nå blir det avslapping og en paracet. :)

Er kommet hjem nå. Alt var fint med lille - trodde ikke annet. :)
Men smertene mine er fortsatt veldig tilstede. Hadde litt +(?) på hvite blodlegemer så de skulle dyrke urinprøven for å se om det er noen infeksjon som kan forårsake smertene.
Ellers fikk jeg vanlig ultralyd og innvendig for å sjekke livmorhalsen, den var godt lukket og ikke påvirket av smertene.
Er veldig glad for at de undersøker så nøye, for selv om jeg ikke var så veldig bekymret selv nå, hadde jeg nok blitt det siden smertene ikke avtar. Legen som var på jobb på legevakta er helt topp! :) Samme med legen på sykehuset.
Nå blir det avslapping og en paracet. :)
Godt å høre at alt sto bra til sett bort i fra urinprøven da! :) opp med beina også smeller du på en film eller to ;)

Det er andre typer smerter enn kynnere du har?

Tja, jeg syntes ikke det er enkelt å vite hva som er kynnere.. :o Men har bare hatt det en gang i dag slik at hele magen har blitt stram.
Men det har vært smertefult nederst i magen, rundt skambeinet og over symfysen. Altså ikke som bekken/symfysesmerter. Smertene gir seg ikke, og kommer litt i tak der de blir mye vondere. Føles bedre når jeg er helt i ro. :)

Back
Topp