HCG-måling

Veldig merkelig, tror ikke hu har drivi med så mye hcg målinger før gitt....

Ellers så kanskje jeg hørte feil tall, men er ganske sikker på at hun sa 300 ett eller annet så får vel ikke vært så gæli uannsett utifra den tabellen der da...

Tror legen din var rusa når hun sa det :p Det er jo veldig bra. Du ligger i øvre normalsjiktet når jeg legger det inn på hCGkalkulatoren. Dobler seg en god del oftere enn hver 48. time også. Slapp av, det er superbra!!!

ImageUploadedByBV Forum1444143642.510738.jpg

Jeg hadde 77 15dpo og 380 19dpo. Legen sa det var bra... Det er jo mer enn dobling hver andre dag. Men i forhold til flere av dere ser det veldig lavt ut?

Takk jenter <3 trengte virkelig de betryggelsene nå altså! Ja om jeg ikke har hørt forferdelig feil tall så må hun ha liten peiling på det der....

Skal tilbake i morra for en tredje måling da siden det " så ut til å være noe galt" så får jeg høre en ekstra gang hva tallene virkelig var fornoe og torsdag får jeg da svar på hva den tredje målingen sier :)

Jeg hadde 77 15dpo og 380 19dpo. Legen sa det var bra... Det er jo mer enn dobling hver andre dag. Men i forhold til flere av dere ser det veldig lavt ut?

Det dobler seg jo i godt tempo, og du er innenfor normalen :) hCG-nivåer er veldig individuelt, og alt virker bra med de tallene. Legen sier jo også at det er bra :)

Takk jenter <3 trengte virkelig de betryggelsene nå altså! Ja om jeg ikke har hørt forferdelig feil tall så må hun ha liten peiling på det der....

Skal tilbake i morra for en tredje måling da siden det " så ut til å være noe galt" så får jeg høre en ekstra gang hva tallene virkelig var fornoe og torsdag får jeg da svar på hva den tredje målingen sier :)

Håper den stiger like bra som tidligere :) Oppdater oss gjerne.

15 dpo 268 og sykepleier sa det var kjempe høyt ;)

I morgen får jeg vite nivåene mine fra 13/14 dpo og i går 17/18 dpo. Håper det ser lovende ut :)

Har målt progesteron også, noen som vet hva det skal ligge på?

I morgen får jeg vite nivåene mine fra 13/14 dpo og i går 17/18 dpo. Håper det ser lovende ut :)

Har målt progesteron også, noen som vet hva det skal ligge på?

Det er syklusavhengig, men under lutealfasen bør den ligge mellom 19,0 og 76,0 nmol/liter. Vet ikke referanseområdet for gravide.

Håper det ser lovende ut jeg også :)

Var jeg og tok en tredje måling i dag som jeg får svar på i morgen, dobbelt sjekket samtidig tallene på de to andre å det var 78 og 376 så da hadde jeg hørt riktig :) så da tenker jeg at det ikke er så gæli og at det heller er fastlegen som er litt dårlig på dette med hcg målinger :D

Veldig veldig spent på morgendagens måling nå da :D

Aha! Trodde du skulle ta en til jeg serru for å se stigning :) tåka allerede! ;)
Haha!
Skulle vel egentlig vente noen dager med å ta ny hcg via Riksen. Men nå var jeg 'tilfeldigvis' hos fastlegen i dag og hun tok ny uansett. Får ikke svar før på fredag :(

Blør bare mer og mer nå. Er så sykt redd for å miste... :(

Haha!
Skulle vel egentlig vente noen dager med å ta ny hcg via Riksen. Men nå var jeg 'tilfeldigvis' hos fa?
Blør bare mer og mer nå. Er så sykt redd for å miste... :(
Mye? Har trua at det kan være såre slimhinner. Er det rødt eller brunt?

Håper du er hjemme å hviler, ikke stresser med jobb. Viktigere å ta vare på deg selv nå midt oppi dette. Ja man grubler mer hjemme, men da får du sovet litt og slapper av. :) Du hadde så fin stigning på den første, så jeg ville ikke gitt opp. Men skjønner at du er redd, for du er endelig gravid og ønsker selvfølgelig disse spirene.

Godt du får tatt hcg selvom du ikke får svaret på fredag. Krysser og tror på en super fin stigning jeg :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Last edited:
Mye? Har trua at det kan være såre slimhinner. Er det rødt eller brunt?

Håper du er hjemme å hviler, ikke stresser med jobb. Viktigere å ta vare på deg selv nå midt oppi dette. Ja man grubler mer hjemme, men da får du sovet litt og slapper av. :) Du hadde så fin stigning på den første, så jeg ville ikke gitt opp. Men skjønner at du er redd, for du er endelig gravid og ønsker selvfølgelig disse spirene.

Godt du får tatt hcg selvom du ikke får svaret på fredag. Krysser og tror på en super fin stigning jeg :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Så mye at jeg kjenner det kommer og så er det en del på papiret når jeg tørker. Det er helt rødt, ferskt :(

Snakket med mamma nå og hun sa at da hun var gravid med storebroren min så hadde hun så mye smerter og blødninger i starten at hun ble lagt inn på sykehus. Hun fikk reise hjem igjen, men måtte ligge til uke 22.
Tante måtte visstnok også ligge mange mnd av sitt svangerskap. Begge mistet mange før de fikk oss.
Blæh... :(

Jeg sitter bare her og 'slapper av' jeg... Er spent på hcg-prøven! Hvis den har økt så lover jeg å roe meg ned :)

Back
Topp