Barnemark

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Hurra, jeg tror jeg har fått barnemark herk altså. Hva bør jeg gjøre? Kan jeg ta pencilin for det, noen som vet? Leste noe om at man kunna ta vanquin, men det et jo 7 piller. Syns det er scary når jeg har en liten en inni magen :/

Stemmer at den er trygg. Jeg fikk den tidlig i svangerskapet da minstejenta hadde mark. Hun har smittet meg en gang før og det var helt j@vlig...!

Men skal jeg ta vanlig dose, altså 7 piller eller tar man mindre om man er gravid?
"Til barn over 1 år og voksne: 1 tablett pr. 10 kg kroppsvekt. Dosen for voksne bør ikke overstige anbefalt dose for en pasient på 70 kg. Tas som en engangsdose. Større doser kan likevel deles opp. Dreper levende mark, men ikke egg. Behandlingen skal gjentas etter 14 dager for å tilintetgjøre nyutklekket mark. Inneholder et meget intenst fargestoff. Tablettene bør svelges straks uten å tygges for å unngå farging av tenner og munn. Pasienten bør opplyses om at preparatet farger avføringen rød og at miksturen setter flekker hvis den spilles. Ved oppkast vil dette være farget rødt og trolig farge av på de fleste materialer."

Større doser kan deles opp?

Må ha inn dette med teskje jeg altså, syns det er skummelt å skulle ta 7 piller nå som jeg er gravid. Men, jeg som da veier litt over 70 kg må altså ta 7 piller nå og 7 nye om 2-3 uker?

Ææh, rød avføring. Scary

Større doser kan deles opp?

Må ha inn dette med teskje jeg altså, syns det er skummelt å skulle ta 7 piller nå som jeg er gravid. Men, jeg som da veier litt over 70 kg må altså ta 7 piller nå og 7 nye om 2-3 uker?

Ææh, rød avføring. Scary
Forskning og studier har vist at denne medisinen er helt trygg for gravide. Og ja, du skal ta 7 piller nå og 7 piller om 2 uker igjen i så fall :) om jeg forsto riktig, så er fargestoffet for å gjøre marken og egg mer synlig(?)

Back
Topp