Irriterende feil folk sier...

Den evigvarende diskusjonen om bananen ! Irriterer meg grønn over folk som sier EI banan og banana mi ! Fysj :p Samme med bila mi.. Det går jo ikke an !

Der jeg kommer fra så kan vi gjerne si at vi skal kjøpe med hjem et par godteribiter eller at man mangler et par kroner, uten at vi nødvendigvis mener ET PAR. Når mor sa at jeg fikk plukke med meg et par, så ble godteriposen som oftest halvfull.

Jeg og en venninne hadde en diskusjon om drops. Jeg mener det heter EN drops og hun sier ET drops, hun har vel egentlig rett :-)

Åååh.. det irriterer meg med sambo - han bruker ett par om alt opp til 15 føler jeg ;)

Det er veldig mange som sier insjinativ istedenfor initiativ, merkelig nok en høy andel ledere... Og ordet ansiennitet både uttales og skrives feil av de aller fleste, virker det som.

Hørte ei på tv'n her før i dag si at "det ser ut som en ingtresang plan" (nå skrev jeg det akkurat sånn ho sa det, altså).. "Ingtresang", når ble det et ord?!:-P Greit nok, man uttaler ikke "interessant" slik det skrives, men det er da virkelig ikke en "g" inni der..!

Back
Topp