Her anbefalte ikke jordmor influensavaksinen.. Ble jammen usikker
Hvorfor ikke? Er det hennes personlige mening?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her anbefalte ikke jordmor influensavaksinen.. Ble jammen usikker
Hvorfor ikke? Er det hennes personlige mening?
Måtte google.. Her er fra Folkehelseinstituttet; http://www.fhi.no/eway/default.aspx...7109&Content_6505=6272:104460::0:6273:9:::0:0
Ja hun ga meg all informasjon fra FHI altså. Men siden jeg aldri hadde hatt influensa tidligere og hun ikke anså meg som veldig utsatt så hadde ikke HUN gjort det, som hun sa. Men hun var ikke negativ til den sånn sett - det var jo bare å ta kontakt med legekontoret. Skal ringe etter høstferien å høre med legen min - han er overnøye med meg nå føler jeg, så stoler på han![]()
Ja hun ga meg all informasjon fra FHI altså. Men siden jeg aldri hadde hatt influensa tidligere og hun ikke anså meg som veldig utsatt så hadde ikke HUN gjort det, som hun sa. Men hun var ikke negativ til den sånn sett - det var jo bare å ta kontakt med legekontoret. Skal ringe etter høstferien å høre med legen min - han er overnøye med meg nå føler jeg, så stoler på han![]()
Dere som har tatt vaksinen.. Er det bare å ringe legekontoret og be om å få time for å ta den, eller hvordan fungerer det?
Dere som har tatt vaksinen.. Er det bare å ringe legekontoret og be om å få time for å ta den, eller hvordan fungerer det?
Mulig det, men gravide har nedsatt immunforsvar og får du influensa, så kan det bli ille for både deg og lille. I tillegg sies det at lille i magen får en viss beskyttelse etter fødsel av vaksinen nåKommer ikke til å ta den. Legen min anbefalte meg ikke å ta svineinfluensavaksinen heller da jeg var gravid sist. Samboeren min mente det var livsfarlig å ta vaksinen, så det skulle jeg i hvert fall ikkeJeg har vel et mer nyansert syn på det. Er ikke så mange årene siden jeg hadde influensa, og man får det vel i gjennomsnitt hvert 13. år eller noe. Tenker at sjansen er minimale i hvert fall.