Skravletråd Oktober

Prøver enda ja.. Ikke klaffet til nå (.. Er på 8 dpo i dag da, så jeg HÅPER jo det klaffet denne måneden! :P), og jeg tenker ikke begynne med babytøy før jeg er blitt gravid :p Men har strikket barnesokker til dattera mi, da! :)

Åh, spennende :D Krysser fingrer og der for dere ;)
Baby og barnetøy er så gøy å strikke. Gleder meg til mi lille kan brukes mariussettet til vinteren:)

Åh, spennende :D Krysser fingrer og der for dere ;)
Baby og barnetøy er så gøy å strikke. Gleder meg til mi lille kan brukes mariussettet til vinteren:)

Hvor gammel er hun? :)
Ser for meg at babytøy kan være gøy.. Det er jo brukbare plagg, som man faktisk blir ferdige med. Jeg mener.. Skulle jeg strikket genser til meg selv, f.eks, ville det jo tatt en evighet!

Nei, hvordan gjør du det?

Nå har jeg stort sett brukt kylling eller svin indrefilet, men det jeg gjør er å banke kjøttet litt flatt og fylle det med ost av et eller annet slag, soltørkete tomater og urter. Så ruller jeg dette sammen og legger da baconskivene rundt med enden under. Det som har skjedd før jeg begynte med tråd er at kjøttet sprekker opp, og så ruller baconet seg opp og og blir sånne korte stubber som da ligger oppå kjøttet, tørrstekte og fæle, samtidig som da fyllet sklir ut av kjøttet. Jeg har prøvd å smøre olje på baconet for å gjøre det mykere, men det funker ikke det heller. Tråd funker relativt greit, frem til jeg klipper av tråden og alt bare kollapser til en mølje.. Så det er ikke så ofte jeg prøver meg på slikt lenger, siden dette er lite suksess.. Hvordan gjør du det?

Det gjør det,tåler ikke klor heller så jeg bøir utrolig sliten
Ja,det er noe med den kloren... i badelandet her så er det blandet it med saltvann,så det er ikke SÅ ille..men blir utslitt uansett :p

Mulig det. Jeg er litt sær når det kommer til drikke. Liker ikke kaffi, liker ikke vin, liker ikke øl, liker ikke så godt appelsinbrus/juice (men liker appelsin), liker ikke h melk, liker ikke vann med kullsyre eller smak.

Er ganske alt spisende (såklart noen ting jeg ikke liker), men langt fra alt drikkende

Etter superskravlinga i går er jeg trøtt og matt jeg i dag.... lite skravlete av meg, bare sånn litt her og der over hele forumet et innlegg her og et der, liksom, ikke noe skikkelig skravle. Kjenner at jeg ikke orker engasjere meg. Snart sengeklar. Sliten i dag

Nå har jeg stort sett brukt kylling eller svin indrefilet, men det jeg gjør er å banke kjøttet litt flatt og fylle det med ost av et eller annet slag, soltørkete tomater og urter. Så ruller jeg dette sammen og legger da baconskivene rundt med enden under. Det som har skjedd før jeg begynte med tråd er at kjøttet sprekker opp, og så ruller baconet seg opp og og blir sånne korte stubber som da ligger oppå kjøttet, tørrstekte og fæle, samtidig som da fyllet sklir ut av kjøttet. Jeg har prøvd å smøre olje på baconet for å gjøre det mykere, men det funker ikke det heller. Tråd funker relativt greit, frem til jeg klipper av tråden og alt bare kollapser til en mølje.. Så det er ikke så ofte jeg prøver meg på slikt lenger, siden dette er lite suksess.. Hvordan gjør du det?
Jeg gjør omtrent det samme.
Slår flat mellom to flak plastfolie.
Har på fyll, ruller sammen, bacon rundt, lar sette seg i minst en 1/2 time i kjøleskapet, steker, hviler og deler opp...

Etter superskravlinga i går er jeg trøtt og matt jeg i dag.... lite skravlete av meg, bare sånn litt her og der over hele forumet et innlegg her og et der, liksom, ikke noe skikkelig skravle. Kjenner at jeg ikke orker engasjere meg. Snart sengeklar. Sliten i dag
Har ikke fått skrevet så mye i dag jeg heller

Har ikke fått skrevet så mye i dag jeg heller

Oktober er lang, så det kommer seg vel. BAre ikke i kveld. Og lite i morgen antar jeg pga aktivitet. Og, vel, hey, en del som skjer i helga også, men kveldene har vi hjemme. DAgene går, vi får se.

Jeg gjør omtrent det samme.
Slår flat mellom to flak plastfolie.
Har på fyll, ruller sammen, bacon rundt, lar sette seg i minst en 1/2 time i kjøleskapet, steker, hviler og deler opp...

Jeg har aldri latt det sette seg.. Kanskje det er det som er problemet? Jeg bare putter det rett i ovnen.. Hmmm.. Jeg husker jeg slet med kaker i laaaang tid, før noen fortalte meg viktigheten av å piske egg og sukker lenge og bruke over-undervarme ved steking. Det løste alt av kakeproblem.. Kanskje settetid er det som skal til med fylt mat? Spørs om jeg ikke drister meg til å prøve til helgen.. :D

Får håpe du får sove godt

Back
Topp