Hva påvirker riene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Kommer riene av seg selv uansett hva vi gjør, eller kan de påvirkes? Hvor vonde er de? Hvor lenge kan én ri vare? Og stemmer det at fødselen vil ligne på egen mors fødsler?

Les mer her

Riene blir garantert påvirket av forskjellige ting!! Det fikk jeg erfare!

Og nei.... Det stemmer ikke at man får ''lignende'' som sin mors fødsler... O.o

Og nei.... Det stemmer ikke at man får ''lignende'' som sin mors fødsler... o_O

Hahah.

Min mor har hatt 3 lange og en super kort fødsel, 34t-32t-28t-1t fra første rie, gutten ble født i trappen på vei ut i bilen rett etter vannet gikk. Lang åpningstid med oss tre store, men trykkingen har vært over på 20 min med alle sammen.
Jeg har hatt 31t-6t-5t. og 2-4 timers trykking med alle tre.

Kan ikke akkurat sammenlignes med min mor sine, annet enn total lengden på den første fødselen. :P

Hahah.

Min mor har hatt 3 lange og en super kort fødsel, 34t-32t-28t-1t fra første rie, gutten ble født i trappen på vei ut i bilen rett etter vannet gikk. Lang åpningstid med oss tre store, men trykkingen har vært over på 20 min med alle sammen.
Jeg har hatt 31t-6t-5t. og 2-4 timers trykking med alle tre.

Kan ikke akkurat sammenlignes med min mor sine, annet enn total lengden på den første fødselen. :p
Såpass ja!! :-P
Mamma (Og forsåvidt mormor, søstra mi, tanta mi OG søskenbarnet mitt) hadde korte greie fødsler - MAX 10 timer, kun en av de hadde komplikasjoner ved en av fødslene.. Jeg derimot... 30 timer fra regelmessige rier til kreket var ute :-P Haha....

Og nei.... Det stemmer ikke at man får ''lignende'' som sin mors fødsler... o_O
Enig. Min mor snakker ikke om de fødslene sine men jeg regner med at hvis det hadde vært slik, så hadde søstra mi og jeg hatt ganske like fødsler. Og det hadde vi ikke. Hos meg kan man vel nesten si at ungen ploppa ut, mens det ble full stopp hos henne og begge fødslene endte opp med keisersnitt.

Mine fødsler lignet på mamma sine, en lang og en kort ;) kan være tilfelle ... Vet ikke hva som kan påvirke rier, men husker jeg spise frokost og da forsvant riene, men d må være tilfelle :p trur ikke mat stopper reier akkurat:wacky: gikk i trapper og gangen og riene var like uansett.

Jeg syns d var lettere å komme seg gjennom riene når jeg sto oppreist, var vondt å sitte.

De første som kommer er korte og små tak... De lange kan vell vare rundt 60 sek? Litt usikker... Men pausene mellom riene blir kortere og kortere når d nærmer seg presse tid ;) du får lastet ned rie app:p

Enig. Min mor snakker ikke om de fødslene sine men jeg regner med at hvis det hadde vært slik, så hadde søstra mi og jeg hatt ganske like fødsler. Og det hadde vi ikke. Hos meg kan man vel nesten si at ungen ploppa ut, mens det ble full stopp hos henne og begge fødslene endte opp med keisersnitt.
Såpass ja.. Du er en plopper du altså!! :-P Litt misunnelig :-P

Glad jeg ikke hadde som mamma sin. For jeg stakk ut hodet for å hilse på, før jeg smatt inn igjen for å gjemme meg. Titt-tei :D

Noen som ser en sammenheng mellom mor/søster osv i forhold til svangerskapslengde? Altså om man føder før eller etter termin?

Noen som ser en sammenheng mellom mor/søster osv i forhold til svangerskapslengde? Altså om man føder før eller etter termin?
Ikke med mamma, men både jeg og søstra mi fikk nr 1 i uke 34. Hun gikk til termin med nr 2, så det blir spennende å se om jeg hermer igjen :-) Vi har også begge to hatt styrtfødsler, der min var lengst med 2t 40 min :-) lillesøstra mi har hatt to helt normale fødsler og gått ca til termin med begge sine :-)

Såpass ja.. Du er en plopper du altså!! :p Litt misunnelig :p
Hehe, det er nok noen som er enda mer plopper enn meg. Men når riene først kom i gang så var det jo unnagjort på noen få timer ;)

Min mor fødte alle på termin dagen eller dagen før.

Jeg fødte på termindagen med første, så 2 og 3 uker før.

Hehe, det er nok noen som er enda mer plopper enn meg. Men når riene først kom i gang så var det jo unnagjort på noen få timer ;)
Hehe, ja en styrtfødsel er vel heller ikke å anbefale sier dem så... :-P

Hehe, ja en styrtfødsel er vel heller ikke å anbefale sier dem så... :p
Nei takk. Mannen min er resultatet av en styrtfødsel og han ble født på badet på sykehuset ;)
Men jordmora på sykehuset som prata med meg etter fødselen sa tydelig at jeg ikke skulle la meg sende hjem slik de gjorde sist.

Men, så har jeg jo også hørt fra flere, nr. 2 kommer fortere enn nr. 1, mens nr. 3 derimot bruker lang tid. Blir nok ikke nr. 3 her ;)

Nei, ikke lik mor eller min søster som har hatt forsåvidt kjappe fødsler.
Storesøsteren min kom på termin, jeg over termin, de to andre vet jeg ikke.
Søsteren min har gått over termin med alle tre, men har vært kjappe fødsler.

Min første ble født 11 dager over termin, fødselen tok lang tid.
Med andremann fikk jeg råd fra en venninne, modningsakupunktur, stripping og noen runder i senga med mannen. Andremann ble født 3 dager før termin. Gikk forsåvidt kjapt, men ikke så kjapt som hos søsteren min som brukte mindre enn 6 timer med første, 3 timer med 2 og 2 timer med siste, fra hun kjente første rie.
Skal prøver samme prosedyre denne gang ;p

Back
Topp