Vond rygg !

FrokenM

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Flere som har vondt i ryggen? Har sååå utrolig vondt nederst i ryggen :-/ Får nesten ikke sove pga det ! Heldigvis har jeg hatt fri fra jobb noen dager nå , skal på jobb i morgen. Men hvis dette fortsetter må jeg hive inn håndkleet kjenner jeg.

Har ikke vondt i ryggen. Men prøv å ligg med en pute under knærne/lårene om natta, da får du litt annen stilling i senga.. Ha gjerne puta mellom beina når du ligger på siden også. Kanskje hjelper det å luftsykle litt eller gå en tur ☺

Helt nederst i korsryggen? Stråler det ut i rompa?

Samme her. Startet nederst i korsryggen, nå er det oppover ryggen, ned i halebenet og ut mot sidene. Og forplantet seg videre i knærne. Hadde samme sist, bortsett fra knærne. Anbefaler kiropraktor :) Hos meg kommer det tilbake, men det hjelper for en stund hvertfall :)

Er øm bake i ryggen, prøver å stå rett i ryggen,ikke svaje og sover med pute mellom knær/lår... Så håper jeg på at d ikke blir verre enn det.
Men har du så vondt at du ikke får sove ville jeg bestilt time til kiropraktor evnt få henvisning til fysio gjennom lege, men kan nok være litt vente tid der. Så det ikke blir enda verre!

Jeg har veldig vondt i korsryggen og kiropraktoren har nå sykemeldt meg pga det. Vondt å sove, sitte og stå. Blir gal. Hjelper veldig for meg å ikke jobbe en periode + kiropraktor behandling + gåturer i skog og mark (ikke asfalt). Anbefales :)

Vil anbefale at du holder kroppen i gang, gå korte turer, sirkelbevegelser med hoftene, svømming er supert og tøye ut ryggen (stå på alle 4 og skyte rygg og svaie rygg) før du legger deg eller når du kjenner det verker. Hvis jeg setter meg til så stivner det med en gang :-) Hvis du ikke finner utav det selv, så må du få henvisning til fysio og/eller kiropraktor som de over her nevner :-)

Jeg går til bassengtrening en gang i uka grunnet bekkenløsning. Det hadde nok hjulpet deg også!

Jeg har ryggsmerter hver dag jeg beveger meg lite. Har heldigvis en fysisk aktiv jobb, så får brukt kroppen mye. Men i helgene må jeg passe på å gå tur/trene for at ikke smertene skal melde seg. Sitter mest i øvre del hos meg.

Har også vondt i ryggen. Gjør mange ryggøvelser og strekker ut hvis det blir for ille. Finnes mange gode øvelser som gjør ting bedre. Hvertfall for ei stund. Skulle selvfølgelig øvd opp ryggen før svangerskapet, men må jo bare gjøre det nå.

Tusen takk for mange svar :-)
Har aldri hatt bekkenløsning så vet ikke hvordan det kjennes ut. Men stråler ned til rumpa fra korsryggen. Utrolig irriterende og vondt ! Skal ta det opp med legen. Så får jeg se hva han sier .
Basseng trening hørtes fantastisk ut !!

Har aldri hatt bekkenløsning så vet ikke hvordan det kjennes ut. Men stråler ned til rumpa fra korsryggen. Utrolig irriterende og vondt ! Skal ta det opp med legen. Så får jeg se hva han sier .
Huff, dette høres faktisk ut som bekkenløsning :(

Ja, bassengtreningen er ukens høydepunkt :)

Hmmm :( håper ikke det.. Jobber du nå? Hvordan går det eventuelt?
Det skjønner jeg godt at du ikke håper det! Men hvis du ikke blir bedre, kontakt legen!
Ja, jeg jobber nå, men er 40% sykemeldt. Synes det er slitsomt og vondt å jobbe to dager etter hverandre så vi får se hva vi finner ut av neste gang jeg skal til legen.

Det skjønner jeg godt at du ikke håper det! Men hvis du ikke blir bedre, kontakt legen!
Ja, jeg jobber nå, men er 40% sykemeldt. Synes det er slitsomt og vondt å jobbe to dager etter hverandre så vi får se hva vi finner ut av neste gang jeg skal til legen.

Ja det skal jeg. Hvor lenge har du hatt det sånn?
Merker det godt i ryggen idag. Men vil så gjerne holde ut litt til. Føler tiden sneeeeegler seg avgårde hvis jeg bare skulle gå hjemme , og Ihvertfall med dårlig rygg :p

Jeg var ganske plaget av det i forrige svangerskap. Gikk til naprapat og fikk knadd og løst opp skikkelig. Så sluttet jeg å sove på ryggen, men heller godt over på sidene. Det hjalp. :)

Ja det skal jeg. Hvor lenge har du hatt det sånn?
Merker det godt i ryggen idag. Men vil så gjerne holde ut litt til. Føler tiden sneeeeegler seg avgårde hvis jeg bare skulle gå hjemme , og Ihvertfall med dårlig rygg :p
Tja, det begynte vel i midten av august. Trodde først at det var vanlige ryggsmerter etter en lang og slitsom dag, men så ble jeg ikke bedre. Og så hadde jeg sånne stikk i rompa hver gang jeg skulle opp av senga litt før det også.
Det kan være litt kjedelig med bare 2 dager hjemme i uka. Men jeg merker at det hjelper å ha disse dagene der man bare tar det med ro.
Jeg var ganske plaget av det i forrige svangerskap. Gikk til naprapat og fikk knadd og løst opp skikkelig. Så sluttet jeg å sove på ryggen, men heller godt over på sidene. Det hjalp. :)
Sist natt kunne jeg bare sove på venstre sida. Det var ubehagelig. Greit å kunne snu seg. Og ja, det er verst når jeg har ligget på ryggen og skal komme meg opp. Herlighet, ser sikkert ut som en skildpadde som har havna på ryggen...

De dagene eg er inaktiv blir eg veldig dårlig i ryggen. Har en stillesittenfe jobb og har hatt mye møter i det siste, så ingen bevegelse:/
Mitt tips er å prøve å legge inn en liten gåtur hver dag. Gjerne i ulendt terreng. Og ikke minst! ALLTID gode sko!!:)

De dagene eg er inaktiv blir eg veldig dårlig i ryggen. Har en stillesittenfe jobb og har hatt mye møter i det siste, så ingen bevegelse:/
Mitt tips er å prøve å legge inn en liten gåtur hver dag. Gjerne i ulendt terreng. Og ikke minst! ALLTID gode sko!!:)
Ja, man skal være aktiv innenfor smertegrensa. Jeg sitter også mye på jobb, men sitter nå på en sånn gymnastikkball til tider og går mange små turer til kaffeautomaten ;) Man skal også være litt i bevegelse mens man står. Det funker bra synes jeg.

Back
Topp