1+1=3?

7+0

Idag har jeg endelig vært på tidlig UL.
Lille prikk var på rett sted, med et fint blinkende hjerte! :joyful: Deilig å kunne slappe litt mer av.

Jordmoren mente at jeg var et sted mellom 6 og 7 uker, kanskje ikke fullt 7 som det står i appen... Det kunne ha med at syklusene mine er litt lenger enn "normalen". :) Men foreløpig går jeg bare ut i fra det appen sier, så forandrer jeg heller bare etter neste UL. Tror nok jeg bestiller en time i uke 12 eller 13, sånn at vi får sett litt mer før vi begynner å fortelle det. :)
 
Oioi! Så flott med et bankende hjerte! Gode nyheter ♡
 
7+5 (eller 6+5?)

Usikker på om jeg skal gå ut i fra menstermin eller målet fra jordmor (som hun selv sa kunne være unøyaktig siden vi kun tok utvendig UL).

De siste dagene har jeg vært ganske kvalm rett før jeg legger meg om kvelden, spesielt hvis jeg er lenger oppe enn jeg pleier og er veldig sliten. Foreløpig er det langt fra at jeg må kaste opp, og hvis det bare holder seg sånn er det helt greit, siden jeg er i fin form hele dagen. :)

Har bestilt en liten body på nett forrige uke, der jeg kunne velge tekst selv. Fant en fin skrift, og skrev med gullglitter "Jeg har verdens beste besteforeldre!" på den. Så snart den kommer skal vi gi den til foreldrene mine. :D Det blir det første barnebarnet, og de er sååå klare til å bli besteforeldre, så det tror jeg blir litt av en overraskelse! ;) (De vet ingenting enda.)
 
7+5 (eller 6+5?)

Usikker på om jeg skal gå ut i fra menstermin eller målet fra jordmor (som hun selv sa kunne være unøyaktig siden vi kun tok utvendig UL).

De siste dagene har jeg vært ganske kvalm rett før jeg legger meg om kvelden, spesielt hvis jeg er lenger oppe enn jeg pleier og er veldig sliten. Foreløpig er det langt fra at jeg må kaste opp, og hvis det bare holder seg sånn er det helt greit, siden jeg er i fin form hele dagen. :)

Har bestilt en liten body på nett forrige uke, der jeg kunne velge tekst selv. Fant en fin skrift, og skrev med gullglitter "Jeg har verdens beste besteforeldre!" på den. Så snart den kommer skal vi gi den til foreldrene mine. :D Det blir det første barnebarnet, og de er sååå klare til å bli besteforeldre, så det tror jeg blir litt av en overraskelse! ;) (De vet ingenting enda.)

Ååh, så spennende! Er alltid ekstra stas med det første barnebarnet! :D
Hvordan skal det annonseres til hans foreldre? :D
 
Ååh, så spennende! Er alltid ekstra stas med det første barnebarnet! :D
Hvordan skal det annonseres til hans foreldre? :D
Til hans foreldre kommer vi bare til å si det. Til og med muligens over telefon. :p De har maaange barnebarn og til og med oldebarn, så der er det ikke like "spennende". Selv om jeg tror de kommer til å bli ganske sjokkerte, da det over hode ikke er forventet. :)
 
Som jeg skrev i den andre tråden din hadde jeg beholdt menstermin frem til oul:). Koselig å kjøpe sånn Body da❤️
 
Til hans foreldre kommer vi bare til å si det. Til og med muligens over telefon. :p De har maaange barnebarn og til og med oldebarn, så der er det ikke like "spennende". Selv om jeg tror de kommer til å bli ganske sjokkerte, da det over hode ikke er forventet. :)

Blir sikkert utrolig herlig ♡
Gleder meg til jeg selv kan komme til svigermor med en slik nyhet :p
Mine foreldre har allerede barnebarn, mens hun sitter der og gleder seg til det blir hennes tur å få noen :)
 
8+1

Idag var jeg mye mer kvalm enn vanlig da jeg sto opp. Klarte ikke å smøre meg frokost før jeg måtte kjøre på jobb, så da ble det en pakke Ritz-kjeks med i bilen. I begynnelsen av bilturen var jeg sikker på jeg måtte kaste opp, og vurderte lenge å snu å kjøre hjem igjen... Det roet seg heldigvis litt, og nå går det ganske greit. Håper virkelig ikke denne kvalmen er kommet for å bli! Tror ikke jeg hadde taklet det så bra.

På tirsdag var jeg på helsekontroll i forbindelse med jobb. Der var det full sjekk hvor vi leverte blodprøve, urinprøve, hørseltest, pustetest, sjekket reflekser og føflekker og målte blodtrykk.
Alt var veldig bra, bortsett fra blodtrykket. Jeg hadde litt lavt blodtrykk, og han sa det kunne godt være jeg kom til å oppleve flere blodtrykksfall og å bli litt svimmel når jeg anstrenger eg. Det viktigste var at jeg var flink å drikke mye vann.
Greit med en sånn sjekk av og til. :)
 
Ugreit med kvalme :(
Får håpe du slipper slite så mye med det ♡
 
9+1

Denne uken har jeg vært ganske kvalm om morgenen. Prøvde å stå opp til vanlig arbeidstid, men det gikk ikke. Jeg var sykemeldt mandag og tirsdag, men i går fikk jeg ordnet det slik at jeg er 50% sykemeldt og jobber kun halve dager.
Det var utrolig deilig, og jeg får så mye mer utav dagen når jeg slipper å stresse med å prøve å komme meg opp om morgenen.

Jeg prøvde også seaband igår, da jeg hadde veldig mye som måtte gjøres etter jobb, og jeg kjennte ikke så mye til kvalmen. Aner ikke om det var tilfeldig eller ei. :p Men etter å ha gått med dem en hel dag var det utrolig vondt og ubehagelig! Mulig jeg har hatt dem litt feil på. Spesielt vondt når jeg holdt på å jobbe i stallen.

Denne helga skal vi reise på stevne med begge hestene, så jeg håper virkelig at det går greit med kvalmen, at den ikke blir verre. Jeg har nemlig lovet mannen min at det går helt fint, og at jeg skal klare alt selv. Han var nemlig litt i tvil om vi skulle reise. :p
 
12+0

Woho! Endelig 12+0! Fremdeles litt urolig da, men om kun en uke så er det UL igjen, og så sant alt ser bra ut da så er det ikke hemmelig lengre.
De siste ukene har jeg vært ganske kvalm om morgenen, og etter måltider. Det har blitt en del dager på sofaen, men det er vel lov... Nå er jeg heldigvis bedre, så lenge jeg tar det rolig på morgenen så går det bra. :)

I går var jeg hos legen og trodde jeg skulle ha første kontroll..? Jeg leverte urinprøve og tok blodprøver, men jeg tror ikke første kontroll der jeg skal fylle ut papirer og diverse blir før 9. november.
På mandag 2. november har jeg også bestilt time hos jordmor, så det blir spennende. :)
Håper virkelig alt står bra til! :) Jeg har jo ikke hatt noe blødninger eller vonde smerter, så tror og håper at dette går bra. :)
 
12+6

Igår var jeg hos jordmor for første gang. Hun var utrolig koslig, og svarte på alt jeg lurte på. :)
Jeg fikk også velge selv om jeg ville at hun skulle høre etter hjertelyd, siden det kunne være litt vanskelig å finne. Jeg ville selvsagt prøve, og etter myye leting fant hun hjertelyden! :D
Nå gleder jeg meg skikkelig til i morgen da det er en ny UL. Håper og ber om at alt står bra til med lille Uglebaby. :) Da blir det nok offentlig også. Det skal bli hærlig. :D
 
Sniker innom deg enda, jeg :D
Er så godt å høre at alt er bra med deg og din lille ♡
Er herlig å få høre hjertelyden for første gang.. ♡ godt å få et tegn på at alt står bra til og slikt! :)
 
13+0 (12+3)

Var på nok en tidlig UL idag. Alt stod bra til med lille, og alle målingene tydet på en frisk og fin baby. H*n hoppet og spratt og vinket. Utrolig å se på! :D Fikk også høre hjertelyden veldig tydelig idag.
Hun sa også at ut i fra målene var det mer sannsynlig at jeg var 12+3 istedefor 13+0, noe som også tilsvarer det jeg fikk beskjed om forrige gang.

Nå er det bare å glede seg fremover! <3
ImageUploadedByBV Forum1446635340.482889.jpg
 
Sniker innom deg enda, jeg :D
Er så godt å høre at alt er bra med deg og din lille ♡
Er herlig å få høre hjertelyden for første gang.. ♡ godt å få et tegn på at alt står bra til og slikt! :)
Tusen takk!!
Pleier å snike innom deg også, men er ikke like aktiv her inne for tiden. :) Måtte holde meg litt unna når det var flere som begynte å miste for å unngå å bli helt stressa. Men nå når jeg har sett at det ser bra ut og jeg er over 12 uker er det lettere. :)
 
Tusen takk!!
Pleier å snike innom deg også, men er ikke like aktiv her inne for tiden. :) Måtte holde meg litt unna når det var flere som begynte å miste for å unngå å bli helt stressa. Men nå når jeg har sett at det ser bra ut og jeg er over 12 uker er det lettere. :)

Forstår den.. Har vært mange som har kommet tilbake til prøverforumet i det siste - så skjønner godt det er kjekkere å slå av bv da.. Men nå er du over den magiske grensa - og ting ser fremdeles lyst ut! Blir nok en fin liten maibaby det der ♡♡
Håper resten av svangerskapet går lett uten mye plager eller bekymringer ♡

Har det blitt offentlig nå og greier? :D
 
Forstår den.. Har vært mange som har kommet tilbake til prøverforumet i det siste - så skjønner godt det er kjekkere å slå av bv da.. Men nå er du over den magiske grensa - og ting ser fremdeles lyst ut! Blir nok en fin liten maibaby det der ♡♡
Håper resten av svangerskapet går lett uten mye plager eller bekymringer ♡

Har det blitt offentlig nå og greier? :D
Ja slapper mye mer av nå.
Ja, det var så mange som visste det, at når vi fikk se på UL i dag at alt så bra ut så postet jeg det på FB. Sånn at vi slipper å få spørsmål om det stemmer eller ei. Da kommer det liksom fra oss til de som ikke vet det, ikke fra "jungeltelegrafen". ;)
 
Ja slapper mye mer av nå.
Ja, det var så mange som visste det, at når vi fikk se på UL i dag at alt så bra ut så postet jeg det på FB. Sånn at vi slipper å få spørsmål om det stemmer eller ei. Da kommer det liksom fra oss til de som ikke vet det, ikke fra "jungeltelegrafen". ;)

Fantastisk! Høres herlig ut ♡
Gleder meg sånn til det blir min tur (igjen) :D

Hehe.. Da jeg var gravid sist tror jeg det gikk mest ut via "jungeltelegrafen" :p
Offentliggjorde det aldri sånn. Bare.. begynte skrive blogginnlegg om det etterhvert liksom.. :)
Høres kjekt ut å annonsere det ordentlig! :)
 
Back
Topp