Kjenner ikke liv :(

Tre perler <3

Betatt av forumet
Både i går og i dag har jeg ikke kjent noe liv. Har kjent mye liv og hver dag siden uke 17. Forsøkt å drikke iskald saft og spise sjokolade. Ingenting som hjelper. Kjenner jeg begynner å bli skikkelig redd! :( noen som vet hvem jeg skal kontakte? Er det føden eller legevakten? Legen har stengt i dag, så der kan jeg ikke ringe.

Både i går og i dag har jeg ikke kjent noe liv. Har kjent mye liv og hver dag siden uke 17. Forsøkt å drikke iskald saft og spise sjokolade. Ingenting som hjelper. Kjenner jeg begynner å bli skikkelig redd! :( noen som vet hvem jeg skal kontakte? Er det føden eller legevakten? Legen har stengt i dag, så der kan jeg ikke ringe.
Jordmor har sagt til meg at selvom jeg har kjent mye liv i noen uker til nå, så er det ikke før etter uke 24 jeg skal være bekymret.. Ikke så lett, men.. Ville ringt føden jeg, da får du kompetente folk på telefonen med en gang :) lykke til!

Takk. Det er det jeg også tenker, men så tar bekymringen over... :( ikke lett å være gravid med alle bekymringene som følger med...

Legevakt tar ikke inn svangerskapsrelaterte ting, det er det gyn/føden som gjør. Ring føden, og be om råd. Om de mener det er grunn til bekymring, ber de deg enten kontakte gyn eller komme inn :)

Har du lagt deg ned og klemt og dyttet på magen? Husk at det er stor plass for babyen enda. Den kan gjøre mange bevegelser uten at du kjenner det. Men det er bare å ta en tlf til for eksempel fødepol om du er bekymret.

Jeg hadde også ringt til føden om jeg hadde vært veldig bekymra! Det er heller ikke bra for deg og den lille at du går rundt og er redd. De på føden er kjempeimøtendekommende og vet hva som skal gjøres! Lykke til!

Man "skal" kjenne spark litt hver dag etter det starter å kjennes. Bebis kan jo bare ha snudd seg, og sparker innover, men ring føden du, så kan de råde deg til hva du bør gjøre.. Har du prøvd å drikke iskald saft med sukker..? Da ble det alltid full fest i magen med jentungen husker jeg :-)

Jeg hadde samme bekymring for en uke siden, kjente ikke liv på et par tre dager... Ringte jordmor og hun beroliget meg veldig om at det var svært normalt å ikke kjenne det hver dag så "tidlig" (uke 18/19). På kvelden kom de gode sparkene tilbake igjen- hun hadde nok bare snudd seg innover :-) skjønner godt du er bekymret- vanskelig ikke å bli det. Men det er mest sannsynlig en helt naturlig grunn :) lykke til

Man "skal" kjenne spark litt hver dag etter det starter å kjennes. Bebis kan jo bare ha snudd seg, og sparker innover, men ring føden du, så kan de råde deg til hva du bør gjøre.. Har du prøvd å drikke iskald saft med sukker..? Da ble det alltid full fest i magen med jentungen husker jeg :-)

I følge min jordmor skal man ikke kjenne spark daglig før ule 26, og fra man kjenner det første gang trenger man ikke kjenne noe på flere dager eller opp mot en uke før den tid.

I følge min jordmor skal man ikke kjenne spark daglig før ule 26, og fra man kjenner det første gang trenger man ikke kjenne noe på flere dager eller opp mot en uke før den tid.

Det stemmer :)

Det er faktisk helt normalt å ikke kjenne spark daglig helt i starten :)

Men er man bekymret ringer man føden eller jordmor, og får råd derfra. Ettersom hva vi sier her ikke nødvendigvis gjør susen :)

Jeg har kjent liv, men etter oul så kjente jeg ikke liv på noen dager, ble litt bekymra, men viste at dette er helt normalt.. Nå kjenner jeg liv igjen :)

Oi. Merkelig med så forskjellig informasjon! :-( Her fikk jeg beskjed om at så fort det var tydelige spark, skulle jeg fortsette og kjenne de hver dag, eller minst annenhver dag, hcis ikke skulle jeg sjekke, bare for sikkerhets skyld :confused: Men stoler mer på informasjonen du har fått jeg, for det høres mer logisk ut :-P

Oi. Merkelig med så forskjellig informasjon! :-( Her fikk jeg beskjed om at så fort det var tydelige spark, skulle jeg fortsette og kjenne de hver dag, eller minst annenhver dag, hcis ikke skulle jeg sjekke, bare for sikkerhets skyld :confused: Men stoler mer på informasjonen du har fått jeg, for det høres mer logisk ut :p
Ville ikke akkurat sagt at det var tydelige spark nå da :p

Oi. Merkelig med så forskjellig informasjon! :-( Her fikk jeg beskjed om at så fort det var tydelige spark, skulle jeg fortsette og kjenne de hver dag, eller minst annenhver dag, hcis ikke skulle jeg sjekke, bare for sikkerhets skyld :confused: Men stoler mer på informasjonen du har fått jeg, for det høres mer logisk ut :-P
Jeg forholder meg til det min jordmor har sagt, sånn siden jeg ikke har kjent liv enda, og ikke føler meg gravid i det hele tatt.
Men hun forklarte det med plass i livmora og sånn, og at man ikke nødvendigvis kjenner liv daglig så lenge babyen har plass til å røre på seg uten å kræsje med noe, så da tenker jeg at det er greit for meg ;)

Men hadde jeg vært bekymra, hadde jeg jo ringt henne :)

Jeg ble også fortalt av jordmor at jeg ikke nødvendigvis kom til å kjenne liv daglig ennå. Men jeg hadde også ringt om jeg hadde vært bekymra:)

Ville ikke akkurat sagt at det var tydelige spark nå da :p
Ånei, nei da er det "verre" :-P Her er det veldig tydelige nemlig, har cært det en stund nå.. Så blir kanskje litt anderledes etterhvert da.:confused::confused:

Jeg forholder meg til det min jordmor har sagt, sånn siden jeg ikke har kjent liv enda, og ikke føler meg gravid i det hele tatt.
Men hun forklarte det med plass i livmora og sånn, og at man ikke nødvendigvis kjenner liv daglig så lenge babyen har plass til å røre på seg uten å kræsje med noe, så da tenker jeg at det er greit for meg ;)

Men hadde jeg vært bekymra, hadde jeg jo ringt henne :)
Holder med deg i det ja! :-)

Back
Topp