Kjenner ikke liv :(

Ringer vel legevakten, Får ikke ringe føden før etter uke 26 eller noe.. (kanskje det var uke 23)

Legevakten tar ikke svangerskapsrelaterte ting, da må man ringe gyn eller føden :)

Tusen takk for svar :) ringte føden og en veldig hyggelig jordmor ville ha meg opp med en gang, siden jeg 20+4 og har kjent mye liv daglig i en del uker nå. Kom opp der og ble tatt i mot av en sur jordmor. Hun kunne ikke forstå at jeg kom opp, men hun kunne forsøke å finne hjertelyden. Doppleren hun hadde tilgjengelig var nesten tom for batteri, så eneste hun fant var min hjertelyd før den slo seg av. Hun sendte meg hjem igjen uten å gjøre noe mer. Forklarte at det var ingenting de kunne gjøre hvis det ikke var liv lengre og det var så mange som allerede satt å ventet på ul. Ba meg ta kontakt med legen på mandag for å se om legen kunne finne hjertelyden da!!

Tusen takk for svar :) ringte føden og en veldig hyggelig jordmor ville ha meg opp med en gang, siden jeg 20+4 og har kjent mye liv daglig i en del uker nå. Kom opp der og ble tatt i mot av en sur jordmor. Hun kunne ikke forstå at jeg kom opp, men hun kunne forsøke å finne hjertelyden. Doppleren hun hadde tilgjengelig var nesten tom for batteri, så eneste hun fant var min hjertelyd før den slo seg av. Hun sendte meg hjem igjen uten å gjøre noe mer. Forklarte at det var ingenting de kunne gjøre hvis det ikke var liv lengre og det var så mange som allerede satt å ventet på ul. Ba meg ta kontakt med legen på mandag for å se om legen kunne finne hjertelyden da!!

Jeg ville kanskje "juksa" og ringt helsestasjonen og spurt om de har mulighet til å sjekke i dag hvis du er veldig bekymra.
Bare forklar situasjonen som den er og at du gjerne vil sjekke etter hjertelyd?

Jeez, hadde sendt hu hjem jeg!

:O
Herregud!! Og sånne jobber med mennesker?? :O
Ville ha ringt tilbake igjen, jeg. Og fortalt hvordan det var. Går jo ikke an å oppføre seg sånn??

:O
Herregud!! Og sånne jobber med mennesker?? :O
Ville ha ringt tilbake igjen, jeg. Og fortalt hvordan det var. Går jo ikke an å oppføre seg sånn??
Ringte opp igjen og forklarte hvordan det gikk. Hun i tlf beklaget og skulle melde videre. Skulle også komme opp igjen hvis jeg ikke hadde kjent liv i løpet av ettermiddagen. Håper for den jordmoren som sendte meg hjem sin skyld, ikke er tilstede den dagen jeg har rier! :)

Ringte opp igjen og forklarte hvordan det gikk. Hun i tlf beklaget og skulle melde videre. Skulle også komme opp igjen hvis jeg ikke hadde kjent liv i løpet av ettermiddagen. Håper for den jordmoren som sendte meg hjem sin skyld, ikke er tilstede den dagen jeg har rier! :)
Så bra, godt de tok deg på alvor! Ja, vettu hva, går ikke an å oppføre seg slik. Håper du kjenner spark før ettermiddagen da! Hold oss oppdatert!

Om det var på ahus så høres det ut som du fikk henne som forsuret hele min første fødsel. Huff. Både fastlege og jordmor på helsestasjonen kan vel lytte? Men stakkars deg som må vente hele helgen. Får håpe du kjenner liv ila helga.

Om det var på ahus så høres det ut som du fikk henne som forsuret hele min første fødsel. Huff. Både fastlege og jordmor på helsestasjonen kan vel lytte? Men stakkars deg som må vente hele helgen. Får håpe du kjenner liv ila helga.
Nei, var på kk i Bergen. Har heldigvis bare truffet en slik før, og det var under fødselen med nr 2.

Det tar på å ikke kjenne liv. Sovnet på sofaen og sov i 3 timer!! :p da jeg våknet var det en uvanlig livlig krabat inni her, og det fortsatte hele kvelden. Så utrolig deilig følelse! :) Han er tydeligvis glad i å skremme meg allerede :p

Godt å høre! Disse ungene altså! Hadde samme opplevelse for et par dager siden, først på kvelden ble det så livlig her inne at det ikke var noen tvil om at denne frøkna er frisk som bare det.

Jeg var i samme situasjon for noen uker siden, da jeg var 17 uker. Hadde kjent liv daglig siden jeg var 13+6, men plutselig ble det stille. Første dagen bekymra jeg meg ikke, men andre dagen begynte bekymringen å komme. Men jeg var på reise, så ikke så lett å få det sjekket og heller ikke så lett å være obs på bevegelse når jeg hele tiden var på farta. Gikk vel tre dager uten å kjenne noe, hvertfall ikke noe som gjorde meg sikker på at det var babyen. Den fjerde dagen kjente jeg litt romstering og etter det eskalerte det. Nå er det spark og dytt og romstering dagen lang :) de har jo enda god plass og det sies at man ikke kan forvente å kjenne noe daglig før man er godt over 20 uker på vei. Men tror også dette er veldig individuelt :)

Det tar på å ikke kjenne liv. Sovnet på sofaen og sov i 3 timer!! :p da jeg våknet var det en uvanlig livlig krabat inni her, og det fortsatte hele kvelden. Så utrolig deilig følelse! :) Han er tydeligvis glad i å skremme meg allerede :p

Høres ut som du venter en liten rakkerunge ;)
Godt du har kjent masse liv nå :)

Back
Topp