Hvor lenge bruker/brukte dere lutinus?

Heidi88

Glad i forumet
Rugedag 13 idag og har ringt inn positiv test:)

Skulle egentlig slutte med lutinus idag, men spurte om jeg kunne fortsette litt da det føltes så brått å slutte nå;) da sa sykepleieren at jeg kunne ta en hver kveld i de tre ukene til jeg skal på ultralyd.
Forstår det er litt ulik praksis og anbefalinger her. Hvordan er det hos dere?:)

Her hadde jeg akkurat nok til de 2 ukene jeg skulle gå på det. Etter det så slutter jeg helt

Jeg spurte klinikken i Danmark om deg samme i dag. Ga også beskjed om positiv test. Ønsket å vite om jeg trengte resept for mer Lutinus, men fikk beskjed om at jeg kunne slutte med det og at jeg ikke trengte resept. Eventuelt bruke opp pakken jeg har om det føltes mest rett for meg. Aner ikke hva som føles mest rett. Men det hørtes ut som om det ikke var så viktig med den nå. Kanskje jeg skal fordele tablettene jeg har igjen til én per kveld da...? Har 14 piller igjen. Da holder jo det i to uker. Tar du UL om tre uker privat? Hva kan de se da? Skulle gjerne visst om det var to eller én der inne...

Jeg spurte klinikken i Danmark om deg samme i dag. Ga også beskjed om positiv test. Ønsket å vite om jeg trengte resept for mer Lutinus, men fikk beskjed om at jeg kunne slutte med det og at jeg ikke trengte resept. Eventuelt bruke opp pakken jeg har om det føltes mest rett for meg. Aner ikke hva som føles mest rett. Men det hørtes ut som om det ikke var så viktig med den nå. Kanskje jeg skal fordele tablettene jeg har igjen til én per kveld da...? Har 14 piller igjen. Da holder jo det i to uker. Tar du UL om tre uker privat? Hva kan de se da? Skulle gjerne visst om det var to eller én der inne...

Jeg manglet 3 tabletter på å fullføre tiden før testdagen så jeg kjøpte en pakke for å hvertfall få dekket det:) så tenkte at jeg kunne jo spør om jeg kunne fortsette litt i og med at jeg hadde ganske mange igjen. Det var jeg visstnok ikke alene om å spør om:)
Vi har gått privat og jeg forstod at denne ultralyden var en del av "pakken":)

Kunne komme til ultralyd i Danmark, men antar at det vil være billigere for meg å få gjort det privat i Norge. Men siden vi er like langt vet jeg da at jeg kan bestille tid om 3-4 uker :-) Egentlig blir det godt å slippe Lutinus... så skal vel ikke klage på at jeg ikke trenger det lenger ;-)

Kunne komme til ultralyd i Danmark, men antar at det vil være billigere for meg å få gjort det privat i Norge. Men siden vi er like langt vet jeg da at jeg kan bestille tid om 3-4 uker :) Egentlig blir det godt å slippe Lutinus... så skal vel ikke klage på at jeg ikke trenger det lenger ;-)

Blir nok billigere å ta det her i Norge ja:) ja, det skulle være bra om ca 3 uker. Da skulle de se på bla hjerteaktiviten sa hun:)
Ja, gleder meg jo til jeg ikke skal ta det mer, blir litt gris;) men føltes ikke helt rett å slutte tvert heller syns jeg:)

Jeg har fått to pakker og skulle ikke få mer resept på dem når de var brukt opp. Vet ikke om de rekker til testdato engang. Hadde uttak i dag og har satt de jeg fikk beskjed om å sette i dag, men har ikke orket å gjøre så mye annet riktig enda. Stussa litt da, for i pakningsvedlegget står det at man skal bruke det i 30 dager ved positiv test..men må vel høre på klinikken tenker jeg.

Jeg har fått to pakker og skulle ikke få mer resept på dem når de var brukt opp. Vet ikke om de rekker til testdato engang. Hadde uttak i dag og har satt de jeg fikk beskjed om å sette i dag, men har ikke orket å gjøre så mye annet riktig enda. Stussa litt da, for i pakningsvedlegget står det at man skal bruke det i 30 dager ved positiv test..men må vel høre på klinikken tenker jeg.

Sånn var det med meg også. Skulle jo sette kvelden etter uttak og 3 stk dagen før innsett. Så jeg hadde ikke nok med 2 pakker for å komme meg til testdagen. Men de hadde gjort det sånn på resepten at jeg kunne hente ut flere pakker:) så henta ut en til. Da passet det greit å få fortsette å ta en til dagen en stund til. Så lenge det ikke skader føles det bedre å trappe ned enn å slutte brått.

Har du målt hCG? Hvis du får tatt den med to 48 timers mellomrom kan du jo i det minste få en indikasjon på om det er èn eller to...

Jeg går fortsatt på progesteron. Er 5+1 idag. Har fått beskjed om å fortsette, men det er jo individuelt :)

Har du målt hCG? Hvis du får tatt den med to 48 timers mellomrom kan du jo i det minste få en indikasjon på om det er èn eller to...

Nei. Var hos legen i dag - nettopp for å teste hcg, men han mente at det var altfor tidlig og at det kunne gjøre at jeg ble "skremt" om det ikke doblet seg. Selv om alt kunne være ok selv uten dobling. Så han ville ikke skape "hodebry"... Får vel bare vente til ultralyd da. Er på rd 16, så antar at jeg kan bestille time om 3 uker. Dersom de ser hjerteslagene vil de vel høre om det er to eller ett?

Nei. Var hos legen i dag - nettopp for å teste hcg, men han mente at det var altfor tidlig og at det kunne gjøre at jeg ble "skremt" om det ikke doblet seg. Selv om alt kunne være ok selv uten dobling. Så han ville ikke skape "hodebry"... Får vel bare vente til ultralyd da. Er på rd 16, så antar at jeg kan bestille time om 3 uker. Dersom de ser hjerteslagene vil de vel høre om det er to eller ett?
Hæ?? Altfor tidlig??? Jeg tok hcg på rugedag 12 og 15. Herregud for en tafatt lege...Kan han ikke bare gi deg den blodprøven da. Dette er grunnen til at jeg har kvinnelig fastlege. De forstår litt mer om hvordan vi damer tenker.

Hæ?? Altfor tidlig??? Jeg tok hcg på rugedag 12 og 15. Herregud for en tafatt lege...Kan han ikke bare gi deg den blodprøven da. Dette er grunnen til at jeg har kvinnelig fastlege. De forstår litt mer om hvordan vi damer tenker.

Ja, jeg hadde jo aldri kommet på måling av hcg selv - hadde jeg ikke lest det her inne. Men han var ikke så opptatt av det. Følte at jeg ikke kunne insistere når han var så klar.. Bortkastet legetime.

Holdt ikke til testdato her heller :) tok vel 2 på selve uttaksdagen. Klinikkene bruker gjerne medisinene litt annerledes enn pakningsvedleggene så jeg fikk beskjed om å ikke lese for mye på de ;)

Ja, jeg hadde jo aldri kommet på måling av hcg selv - hadde jeg ikke lest det her inne. Men han var ikke så opptatt av det. Følte at jeg ikke kunne insistere når han var så klar.. Bortkastet legetime.
Pardon my french, men for et rasshøl av en lege.

Holdt ikke til testdato her heller :) tok vel 2 på selve uttaksdagen. Klinikkene bruker gjerne medisinene litt annerledes enn pakningsvedleggene så jeg fikk beskjed om å ikke lese for mye på de ;)
Jeg fikk beskjed om å ta tre på uttaksdagen.. men jeg var ferdig med uttak og apotek før 10 så tok første i 10tiden. Kan jo ha noe med det å gjøre. Kan spørre på innsett i morgen hva de tenker om det

Jeg fikk beskjed om å ta tre på uttaksdagen.. men jeg var ferdig med uttak og apotek før 10 så tok første i 10tiden. Kan jo ha noe med det å gjøre. Kan spørre på innsett i morgen hva de tenker om det

Mulig jeg også tok 3 altså! Husker ikke for fikk ganske mye smertestillende den dagen ;) og sov konstant bortsett fra å sette lutinus'en ;)

Skulle ta 2 stk uttaksdagen, og så 3 per dag. På Ullevål var det vel i to uker, testdag er etter tre uker, så man slutter før offisiell testdag.

Jeg har resept på Lutinus fra før av, pga. habituell abort, så jeg skal ta Lutinus til 12+0, men det er ikke pga IVF.

Skulle ta 2 stk uttaksdagen, og så 3 per dag. På Ullevål var det vel i to uker, testdag er etter tre uker, så man slutter før offisiell testdag.

Jeg har resept på Lutinus fra før av, pga. habituell abort, så jeg skal ta Lutinus til 12+0, men det er ikke pga IVF.
Jeg dobbeltsjekka med kontrollspørsmål på om jeg skulle ta to eller tre jeg :) syns det er skummelt å ikke skulle ta mer, men det er vel vanlig så det skal gå bra for meg også om det blir graviditet :)

Hvor mange om dagen tar du da? Jeg fortsetter også denne gangen. Tør ikke slutte. Men hvor mange skal jeg ta pr dag?

Back
Topp