Kommentartråd til bildetrådene!

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
For at det skal bli mer oversiktlig i bildetrådene så foreslår jeg at man kommenterer her! :)

Om du vil quote/kommentere noe i bildetrådene så trykk på quote/kommenter som vanlig, klipp ut teksten og gå over i denne tråden og skriv nytt innlegg - lim inn teksten! :D
 
Så gøy å se ultralyd bilder - gleder meg til et fantastisk galleri :)

Er det noen forberedelser man må gjøre før UL, drikke mye vann eller lignende? Er det forskjell på det i forhold til innvendig og utvendig eventuelt - noen som vet?
Vet at det er best om man har tømt blæren rett før iallefall:)
Ved tidlig utvendig ultralyd vil de gjerne at man drikker mye og ikke tisser på noen timer, for å ha full blære. Da får de bedre bilder :)
Så hvis den er innvendig er det greit å ha tømt blæra først, men utvendig lurt å drikke mye og ikke tisse først? :)

Foreslår at vi kommenterer her eller lager nye tråder på fellesen, så blir det mer oversiktlig i bildetrådene. :) :D
 
❤️❤️❤️ alt så kjempefint ut! Ble satt en dag tilbake, men gyn sa jeg skulle følge menstermin til oul:) altså 7+3 i dag:)
så glad og lykkelig nå! Han fortalte også at sjansen for at det skal gå galt nå er veldig liten, og det var godt å høre ❤️Vis vedlegget 135880

Så herlig!!! :D Gratulerer. ♡
 
* Den første billigtesten er fra dagen jeg forventet mens.

* Den andre fra dagen etter ikm, det samme med CB testen. Men her fikk jeg negativt på urinprøven hos legen
Ble tatt hcg verdier av blodet som jeg får svar på i morgen forhåpentligvis.

* Den siste billigtesten er fra i dag tidlig/natt.
Hvordan har det gått?
 
Hvor bestilte du tidlig ultralyd, gjennom fastlegen? Så fantastisk ut:)
Jeg ble henvist pga abort med komplikasjoner sist. Men neste gang i uke 12 går jeg privat og betaler :)
 
Det var trist å hørre, så bra at alt står bra til med den lille nå, jeg klarer nesten ikke vente til UL, gleder meg så mye, så lurer på om jeg også skal bestille privat før den tid.
 
Det var trist å hørre, så bra at alt står bra til med den lille nå, jeg klarer nesten ikke vente til UL, gleder meg så mye, så lurer på om jeg også skal bestille privat før den tid.
Ja veldig lykkelig nå!:) var helt forferdelig nervøs i går, heldigvis gikk det bra❤️
Ja jeg var på tidlig ul i uke 11 sist og da hadde det sluttet å utvikle seg 4 uker før. Så jeg hadde aldri klart å vente til oul.
 
Vis vedlegget 136506

Her er dagens UL bilde. Litt utydelig. Vi både såg og hørte hjertelyd:) Ble satt litt tilbake. trodde jeg var 7+4, men målingen av nurket viste 6+5. Foreløpig termin 6.5

Så herlig med hjerte som banker! ❤️

Termin utifra hva da? :) Om du er 6+5 er termin 9. eller 10. mai, og om du er 7+4 så er termin 3. eller 4. mai (avhengig av om legen din bruker svangerskapslengde 40+2 eller 40+3). Eller er det menstermin som foreløpig er 6.5, og du er 7+2 eller 7+1? Ble bare litt forvirret. :p
 
Jg fikk komme til sjekk i dag, har hatt ett kvelder m rosa på papiret og pga exu forrige gang ble jg ganske nervøs :) er i følge legen 5+4 i dag, og fikk se en liten knott på 0,27 mm, både så og hørte hjerteslagene som allerede var på 102 :) skal uansett på den opprinnelige timen neste tirsdag også :)

Så herlig! :D

Den var nok 2,7 mm siden du er 5+4, den går forbi 1 mm i uke 4. :)
 
Jg fikk komme til sjekk i dag, har hatt ett kvelder m rosa på papiret og pga exu forrige gang ble jg ganske nervøs :) er i følge legen 5+4 i dag, og fikk se en liten knott på 2,7 mm, både så og hørte hjerteslagene som allerede var på 102 :) skal uansett på den opprinnelige timen neste tirsdag også :)
Åååh!! Så herlig! Jeg skal inn og se 5+3. Er veldig spent på hva vi får se da, men siden jeg reiser på ferie 2 uker på tirsdag så måtte jeg bare innom for å titte:) Gleder meg til ul på torsdag:)
 
Åååh!! Så herlig! Jeg skal inn og se 5+3. Er veldig spent på hva vi får se da, men siden jeg reiser på ferie 2 uker på tirsdag så måtte jeg bare innom for å titte:) Gleder meg til ul på torsdag:)
Ja d var veldig godt å se :) jg reiser på ferie neste onsdag, så blir godt å få m seg ultralyden dagen før vi drar :) masse lykke til på torsdag :)
 
Ja d var veldig godt å se :) jg reiser på ferie neste onsdag, så blir godt å få m seg ultralyden dagen før vi drar :) masse lykke til på torsdag :)
Takk:D Og lykke til til deg og:)
 
Så herlig med hjerte som banker! ❤️

Termin utifra hva da? :) Om du er 6+5 er termin 9. eller 10. mai, og om du er 7+4 så er termin 3. eller 4. mai (avhengig av om legen din bruker svangerskapslengde 40+2 eller 40+3). Eller er det menstermin som foreløpig er 6.5, og du er 7+2 eller 7+1? Ble bare litt forvirret. :p


Hehe, blir forvirra sjøl' jeg! Men jeg syns det var enklest å bruke ukene som jordmora "gav" meg etter UL. Da sa hun at hun målte enbryoet til 6+5. Dvs at jeg i dag er 7+4. Hadde jeg brukt min menstermin så er jeg 8+3... Du har nok rett om termin. At 9 eller 10 mai blir rett etter UL-termin, og 3 eller 4.5 etter menstermin. På UL-lappen sto det "Termin 7.5", men jordmora sa den var amerikansk. SÅ huska jeg ikke helt hvordan jeg skulle regne...Trodde kanskje jeg skulle trekke fra en dag. Men så var det kanskje legge til to :-D

Termindatoer så tidlig som nå er uansett ikke 100%. Jeg er ikke heeelt sikker på første dag av siste mens heller... Jeg trodde jo ikke det var mulig for meg å bli gravid på naturmetoden, så fulgte ikke akkurat med ;-) Men i starten av mai er dekkende for når jeg kan vente en liten baby. Hvis alt går bra self. Men det tror og håper jeg nå!....
 
Hehe, blir forvirra sjøl' jeg! Men jeg syns det var enklest å bruke ukene som jordmora "gav" meg etter UL. Da sa hun at hun målte enbryoet til 6+5. Dvs at jeg i dag er 7+4. Hadde jeg brukt min menstermin så er jeg 8+3... Du har nok rett om termin. At 9 eller 10 mai blir rett etter UL-termin, og 3 eller 4.5 etter menstermin. På UL-lappen sto det "Termin 7.5", men jordmora sa den var amerikansk. SÅ huska jeg ikke helt hvordan jeg skulle regne...Trodde kanskje jeg skulle trekke fra en dag. Men så var det kanskje legge til to :-D

Termindatoer så tidlig som nå er uansett ikke 100%. Jeg er ikke heeelt sikker på første dag av siste mens heller... Jeg trodde jo ikke det var mulig for meg å bli gravid på naturmetoden, så fulgte ikke akkurat med ;-) Men i starten av mai er dekkende for når jeg kan vente en liten baby. Hvis alt går bra self. Men det tror og håper jeg nå!....

Haha... Ja, kan fort bli forvirrende. :p Amerikansk er legge på 2 eller 3 dager for å få norsk, litt avhengig av hvilken av de norske lengdene sykehuset/jordmoren din bruker. :) Og babyen kommer når den vil uansett!
 
Back
Topp