Desember og økonomi

Desember er desember. Som student (og foreløpig uten barn) så stresser jeg ikke nevneverdig. Ingen forventer de store gavene, men tenker begynne litt nå og titte. Finner ofte en del på etsy og der er det jo litt leveringstid ;)

Handler fra august og utover viss jeg kommer over noe brukbart :) Pleier jobbe mye ekstra i desember, så godt å være ferdig da :) Men skulle nok ha klart alt i desember også, jeg er ikke den som kjøper de dyreste gavene. Tanken som teller mener jeg :)

Nei, desember kommer ikke plutselig på. Jeg sparer heller ikke til desember.

Men nå feirer vi enda jul hos enten mine foreldre eller svigers, så begrensa hvor mye penger vi bruker i jula på annet enn gaver.

I år prøver vi å starte tidlig med julegaver for å fordele utgiften mtp at vi skal ut å reise i jula..

Ferdig med gavene:) handler julemat i desember , og juleklær:)

Sliter hvert år. Det er ikke rom i min /vår økonomi til å kjøpe til allemann. Vi kjøper billige gaver til nermeste familie. Vi har ikke noe valg

Setter ikke av penger, kjøper heller ikke gaver før i desember. Har ikke så stor familie, så blir en utgift vi klarer helt fint i desember:)

Legger av penger fra feriepengene som går til julegaver. Da slipper jeg unna ganske mye stress :);

Har heldigvis ikke problemer med å kjøpe alt i desember sånn økonomisk. Men prøver å begynne i oktober/november.

Dere som kjøper gaver gjennom hele året. Hvordan vet dere at det vil passe et halvår frem i tid? Her er jeg så redd for at vedkommende selv skal kjøpe det, at jeg planlegger, men venter med selve kjøpet sånn i tilfelle det skulle bli feil... Med mindre det er hjemmelaga gave...

Får da halv skatt i desember. Så går aldri på en smell sånn sett :)

Nei, og jeg håper de som har mulighet kan begynne å spare allerede nå og ikke la seg rive med.

Vi er heldig nok som har greit med penger hver måned.

Halv skatt i desember hjelper veldig, men jobbar gjerne litt ekstra, og setter av litt ekstra slik at me har det greit. Julegaver har eg begynt på, men er ikkje ferdig. Skal til London i begynnelsen av desember og har lyst å kjøpe ein del gaver der:)

Dere som kjøper gaver gjennom hele året. Hvordan vet dere at det vil passe et halvår frem i tid? Her er jeg så redd for at vedkommende selv skal kjøpe det, at jeg planlegger, men venter med selve kjøpet sånn i tilfelle det skulle bli feil... Med mindre det er hjemmelaga gave...

Dette lurer jeg også på.

Pleier å starte med gavene litt tidligere, og jobbe så mye ekstra jeg kan på kveld/natt/helg for å få best mulig lønning i desember. Men kommer nok til å merke det i år uten at det skaper de helt store problemene. Men prøver å handle gaver utfra hva som kan passe den som skal få gaven samtidig som den må passe lommeboka mi...

Sliter hvert år. Det er ikke rom i min /vår økonomi til å kjøpe til allemann. Vi kjøper billige gaver til nermeste familie. Vi har ikke noe valg
Har dere mulighet til å legge av litt hver mnd?

Niks. Har nok ikke det sånn som ting er nå. Drev firma som gikk konkurs. Betaler det vi klarer for å komme oss ut av den grava enda. Begynner å se enden, men ting tar tid.

Back
Topp