Soving og spising på natt

erta

Elsker forumet
Marsmellows-15
Sommerfuglene 2017
Når legger babyene seg for kvelden?
Når spiser de på natten? Mange ganger?
Og når er det morgen?

Tuva legger ca kl 18.
Jeg føler hun spiser veldig ofte på natt.
Hun spiser kl 20, 23, 01, 03, 04.30.
Kl 05.30 er det morgen. Vi står opp ca kl 06.
Og dere som lurer på hvorfor jeg ikke legger henne senere så jeg får sove lenger, det hjelper ikke. Hun er veldig vanskelig å holde våken senere også bæsjer hun kl 05.45, så våkner uansett da :)

Jeg sniker fra mai. Så svaret mitt er ikke så veldig relevant. Men er veldig nysgjerrig på hva folk her har å si. Jenta vår er straks 4 mnd og er ca lik på natta. Av og til står hun over 20 måltidet og 3 måltidet. Men tar morran 5-halv 6. Skal begynne med smaksprøver og grøt snart. Kanskje det blir bedre da.

Når legger babyene seg for kvelden?
Når spiser de på natten? Mange ganger?
Og når er det morgen?

Tuva legger ca kl 18.
Jeg føler hun spiser veldig ofte på natt.
Hun spiser kl 20, 23, 01, 03, 04.30.
Kl 05.30 er det morgen. Vi står opp ca kl 06.
Og dere som lurer på hvorfor jeg ikke legger henne senere så jeg får sove lenger, det hjelper ikke. Hun er veldig vanskelig å holde våken senere også bæsjer hun kl 05.45, så våkner uansett da :)
Har hun alltid spist så ofte?
Kanskje du skal prøve å legge litt tidligere? Eldste min våkner mye på natt om han blir overtrøtt på kvelden.

Vi har hatt en periode nå som frøkna har vært våken 1 gang I timen! I samråd med hs har vi gjort det sånn at samboer har vært inne å gitt smokk evt vann ca 4 dager nå, og I natt sov hun fra 07-23, mat da kl 23 og fra 23:30-05:30 :) jeg syntes det er tidlig å stå opp 05:30, men hun sover sjelden lenger, noen ganger til 06, 06:30, men da er jeg heldig! Litt forskjellig fra storebror som nesten aldri har stått opp før 07:30 om han ikke må!
Vi legger begge kl 19 hver kveld.

Har hun alltid spist så ofte?
Kanskje du skal prøve å legge litt tidligere? Eldste min våkner mye på natt om han blir overtrøtt på kvelden.

Vi har hatt en periode nå som frøkna har vært våken 1 gang I timen! I samråd med hs har vi gjort det sånn at samboer har vært inne å gitt smokk evt vann ca 4 dager nå, og I natt sov hun fra 07-23, mat da kl 23 og fra 23:30-05:30 :) jeg syntes det er tidlig å stå opp 05:30, men hun sover sjelden lenger, noen ganger til 06, 06:30, men da er jeg heldig! Litt forskjellig fra storebror som nesten aldri har stått opp før 07:30 om han ikke må!
Vi legger begge kl 19 hver kveld.
Alltid spist så ofte ja. Har prøvd å legge tidligere også, men det funker ikke. Men med alt det hun spiser på dagtid nå mener jeg hun ikke skal klare seg på natt uten så mye. Hun bruker ikje smokk, men er veldig glad i å bruke mammaen som smokk

Her har vi begynt legging 8. Så har han sovnet litt over 9. Går sovnet han halv 8. Rekord. Her er det veldig opp å ned med opp for mat. Føler meg nesten tappet for melk om morgningen. Men iallfall nå sliter han med tenner om nettene å våkner ofte av den grunn. Ingenting annet en pupp funker. Vi står opp rundt 8.

Alltid spist så ofte ja. Har prøvd å legge tidligere også, men det funker ikke. Men med alt det hun spiser på dagtid nå mener jeg hun ikke skal klare seg på natt uten så mye. Hun bruker ikje smokk, men er veldig glad i å bruke mammaen som smokk
Hmm.. tar hun flaske da? Prøve og gi litt vann en av gangene? Evt prøve å legge hun I egen seng om dere samsover?
Her var det storebror som fikk frøkna til å ta smokk I sommer.

Hmm.. tar hun flaske da? Prøve og gi litt vann en av gangene? Evt prøve å legge hun I egen seng om dere samsover?
Her var det storebror som fikk frøkna til å ta smokk I sommer.
Vi har flyttet henne til eget rom, før det var hun våken hele tiden. Flaske har jeg nettopp fått henne til å ta, så mannen sa nettopp at han kunne prøve å gi henne vann noen netter for å se hvordan det går :)

Vi har flyttet henne til eget rom, før det var hun våken hele tiden. Flaske har jeg nettopp fått henne til å ta, så mannen sa nettopp at han kunne prøve å gi henne vann noen netter for å se hvordan det går :)
Lykke til
Vi fikk beskjed om å kutte ett og ett måltid, så savne etter mamma ikke ble kjempe stort med en gang.
Det er slitsomt, men her har det ikke tatt mange dagene.

Lykke til
Vi fikk beskjed om å kutte ett og ett måltid, så savne etter mamma ikke ble kjempe stort med en gang.
Det er slitsomt, men her har det ikke tatt mange dagene.
Takk for tips, lurer på hvordan dette går :)

Her legger hun seg 19:30 og står opp mellom 6:00-7:30. Vet ikke når hun spiser på natta, men første måltidet er ca 00, og er vel mellom 2-4 måltid til sammen. Hun får grøt på kvelden, men det utgjør ingen forskjell. Hun sliter veldig med å sovne seg nå, selv om hun var flink til det før.

Leste en artikkel om amming i går og å sovne ved puppen, og fikk veldig god samvittighet :) det er jo kos og trygghet så hvorfor stresse og få dårlig samvittighet for å ikke få de til å sove alene? Jeg får i alle fall det, men ikke etter jeg leste artikkelen :)
Her tar hun smokk, men ikke på natta, og liker ikke vann :P

Forstår godt at man kan bli sliten, ønsker en god natts søvn selv, men tenk så heldig babyen er som får kose med mamma hele natten :D jeg elsker det i alle fall, og synes det er så kos! Helt til hun begynner å klarte på fjeset mitt kl 6 :P

Ganske likt her også. Legger seg kl 19-19.30. Våkner for mat kl 22.30 ca, og deretter hver 2.-1. time natten gjennom. Mannen må sove på eget rom. Jeg blir stuptrøtt, men får sove en time på morgenen når mannen tar ham fra kl 06. Er ikke klar for å avvenne på natt enda, så vet ikke helt hvordan vi skal angripe dette. Han kan gjerne få mat på natt, men hadde holdt med 1-2 ganger + om morgenen.

Her sovner hun ca kl 19, og spiser nok 3-4 ganger før det er morgen igjen. Veldig lite struktur på når hun våkner for mat egentlig, pluss at jeg er dårlig til å se på klokka da :)

Hun våkner vel mellom halv 7 og 7 engang... Men noen ganger kl 6 og i dag feks kl 8.30.

Legger seg mellom 19-20 og spiser 1 gang mellom 02 og 05, så står vi opp mellom 07-08 tida. I det siste bruker hun litt lengre tid på å sovne, tenner på gang igjen.

Får melk når vi står opp, og ca 14:00, 16:00 og 18:00

Får grøt etter første dupp (sover første dupp ca 1,5 time etter vi står opp) og grøt i 6-7 tiden (før legging)

Sover i omtrent 1time ca. 11:30, 15:00 og 18:00

Legger henne 7-8 tiden

Gir melk 03-04 tiden, 05-06 tiden og 09 tiden.
Står opp mellom 9-10:30

Etter vi flyttet henne på eget rom og hu fikk i seg en god posjon grøt til lunsj og en til kvelds er det kun en amming på natta! ;) før ammet jeg hver andre time på dagtid og natt :o! Så her var det helt tydelig, hu var sulten! I tillegg våknet hun av meg på natta, så nå blir hun ikke forstyrret lengre :D

Stãr opp ca kl 8

Grøt kl 9 ish

Pupp rett før dubb kl 10 ish

Så sove hver 2-3t
Pupp ca hver 3 t

Frem til kl 18:30-19.. Da er det grōt

Pupp pā senga kl 20

Pupp som regel kl 2/3 og 5/6. Og kanskje i 7/8 tia

Her legger hun seg 18.30. Var lett å legge og sov godt med 1-2 måltid om natten frem til i sommer en gang. Så begynte hun plutselig å slite med å sovne (også etter nattmåltidene), og våknet flere ganger hver natt. I det siste har det blitt litt bedre igjen, etter at vi har begynt å gi grøt til kvelds også (i tillegg til grøt på formiddag og et middagsmåltid i 15-tiden + mme innemellom). Nå våkner hun av og til ca. 22.30 og får flaske før jeg legger meg, ellers sover hun til nattmåltidet som er mellom 02 og 04. Våkner igjen rundt 06, og da tar jeg henne over i min seng og så sover vi der til vi står opp 08 (dvs. jeg prøver å sove, mens hun ofte er våken fra 07..).

Av og til blir hun liggende i senga med meg hele natten, for jeg orker ikke å bruke flere timer på natta til å prøve å få henne til å sove i sengen sin hvis hun er lys våken etter et måltid. Hun burde sikkert ha lært seg å sovne av seg selv snart, men jeg gir for lett opp når jeg er trøtt:-)

Her legges hun mellom 19 og 19.30. Vi har hatt en lang periode med en del uro og oppvåkninger på natta, men nå siste uka har det vært bedre. Spiser som regel 2 ganger på natta, noen ganger bare 1. Tidspunktene varierer litt, men som regel 1-2 og 5 tiden. Våkner alt i fra 6 til 8. Hvis hun våkner i 6 tida tar vi henne som regel over i vår seng, og da sovner hun ofte en times tid igjen.

Her legges han mellom 20-20.30. Er litt av og på om han vil ha mat på natten. Hvis han ikke spiser på natten våkner han mellom 6 og 7, får da mme og er lys våken så da begynner dagen. Hvis han trenger mat på natten er det kun x 1. Sliter da veldig å få han til å sove da selv i egen seng, men hvis han kommer i vår seng sovner han fortere.. kan da sove til 7-8.

Vi hadde og ei som bæsja før kl 6 (gjerne og før 5) og som var veldig vanskelig å holde våken lenger enn til kl 18. Helt til hun var med i bryllup og ranglet til kl halv 2 på natta. Etter det snudde hun litt. Så nå er hun i seng til halv 7-7 og sover til 6-7. Hun spiser like ofte på natta da. Som regel minst like ofte som din, men har blitt mye flinkere til å ta smokken de siste dagene så da har jeg fått utsatt noen av måltidene litt :)

Back
Topp