Ufattelig trøtt -tips til mer overskudd?

prippen

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberfruene 2018
Har de siste dagene vært så trøtt som jeg aldri har vært før. Er 30+5, og sover ofte dårlig på natta. Mest pga bekkenet og at jeg må opp og tisse. Men i natt sov jeg faktisk stort sett hele natta (med de vanlige avbruddene, men sovnet fort igjen). I dag har jeg likevel null energi, ligger rett ut og har prøvd å sove siden frokost uten å få det til :( Det er ofte et problem, jeg er trøtt men får ikke til å sove.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få mer energi? Det skal sies at jeg er sykemeldt og har vært det lenge, så jeg har all mulighet til å hvile.

Tenker du skal høre på kroppen din. Har du mulighet til å slappe av og ta det helt med ro, så gjør det:)

Ofte blir man mer trøtt, jo mer man hviler og slapper av. Noe heter at aktivitet avler aktivitet.:)
Og selvsagt gjør denne avbrutte nattesøvnen slik at du får problemer med trøtthet og slapphet om dagen.:) sånn har jeg det også, og sikkert de aller fleste nå i siste periode av graviditeten.

Er vel ikke så mye å gjøre med det tror jeg. Blir bedre når du får kroppen tilbake. Men da har du nok en baby som kommer til å stjele mye energi og endel søvn fra deg.:)

Det er nok bare sånn.:)

Ta vitaminer, spis godt og variert og vær i aktivitet og hvil når du kan.:)

Tenker du skal høre på kroppen din. Har du mulighet til å slappe av og ta det helt med ro, så gjør det:)

Prøver, men er så innmari kjedelig når jeg ikke får sove! Har ikke gjort så mye annet hele svangerskapet dessverre :/

Ofte blir man mer trøtt, jo mer man hviler og slapper av. Noe heter at aktivitet avler aktivitet.:)
Og selvsagt gjør denne avbrutte nattesøvnen slik at du får problemer med trøtthet og slapphet om dagen.:) sånn har jeg det også, og sikkert de aller fleste nå i siste periode av graviditeten.

Er vel ikke så mye å gjøre med det tror jeg. Blir bedre når du får kroppen tilbake. Men da har du nok en baby som kommer til å stjele mye energi og endel søvn fra deg.:)

Det er nok bare sånn.:)

Ta vitaminer, spis godt og variert og vær i aktivitet og hvil når du kan.:)

Har tenkt på det med aktivitet jeg også. Har dessverre blitt lite av det på en stund pga bekkenet, men går i hvert fall på yoga en dag i uka.

Har skjønt at det er vanlig, hadde bare håp om at noen har en mirakelkur som hjelper likevel ;)

Gleder meg virkelig til snuppa kommer ut, aller mest for å treffe henne selvfølgelig :) Men du verden så godt det skal bli å få kroppen tilbake!

Prøver, men er så innmari kjedelig når jeg ikke får sove! Har ikke gjort så mye annet hele svangerskapet dessverre :/
Ja det kan bli kjedelig. Gjør så mye du orker og prøv å finne på aktiviteter du kan gjøre som ikke krever så mye? Håndarbeid, serier/film eller annet?:)

Svømming (",), jeg hadde mye problemer med bekkenet sist svangerskap og det gikk ut over aktivitetsnivå og energi. Var sykt deiligt å få gå å svømme litt innimellom. Var deilig da jeg følte jeg fikk mer energi og fikk avlastet bekkenet mitt i vannet (",)

Når jeg går ut i permisjon skal jeg deffentlig snike meg noen turer i svømmehallen og vake i vannet før Ella melder sin ankomst

Kan det hende at du er trøtt fordi du kjeder deg? I så fall kan det hjelpe å prøve noe nytt. Er du i form til å være frivillig på sykehjem, leksehjelp eller noe slikt? Teste noen nye oppskrifter og fylle fryseren med mat til barselukene?

Ja det kan bli kjedelig. Gjør så mye du orker og prøv å finne på aktiviteter du kan gjøre som ikke krever så mye? Håndarbeid, serier/film eller annet?:)

Serier og filmer har det blitt mye av ja :) Håndarbeid har jeg ikke så mye tålmodighet til, men har prøvd å se litt nå etter noen enkle strikkeoppskrifter :)

Svømming (",), jeg hadde mye problemer med bekkenet sist svangerskap og det gikk ut over aktivitetsnivå og energi. Var sykt deiligt å få gå å svømme litt innimellom. Var deilig da jeg følte jeg fikk mer energi og fikk avlastet bekkenet mitt i vannet (",)

Når jeg går ut i permisjon skal jeg deffentlig snike meg noen turer i svømmehallen og vake i vannet før Ella melder sin ankomst

Kanskje jeg skal prøve det! :) Bare håper det ikke utløser kynnere, det er en annen grunn til at jeg ikke har vært så aktiv.. Men det er kanskje deilig å bare ligge i vannet også :)

Kan det hende at du er trøtt fordi du kjeder deg? I så fall kan det hjelpe å prøve noe nytt. Er du i form til å være frivillig på sykehjem, leksehjelp eller noe slikt? Teste noen nye oppskrifter og fylle fryseren med mat til barselukene?

Er ikke umulig det nei. Formen er for dårlig til å gjøre så mye ute av huset, ellers hadde jeg nok vært på jobb. Fylle opp matlageret høres ikke dumt ut! :)

Kanskje jeg skal prøve det! :) Bare håper det ikke utløser kynnere, det er en annen grunn til at jeg ikke har vært så aktiv.. Men det er kanskje deilig å bare ligge i vannet også :)

Trenger ikke "trene" svømme liksom, herlig å få beveget seg litt vektløs. Huske jeg lå lenge med hodet/nakken på bassengkanten og bare syklet rolig med beina. Kjempe deiligt for at sårt bekken ;)

Jeg føler selv at hvis jeg bare er hjemme en dag så kjenner man på hvor sliten man er. Føler det er bedre med jobb og aktivitet. Føles bedre. Men tar hvilepauser da.

Jeg føler selv at hvis jeg bare er hjemme en dag så kjenner man på hvor sliten man er. Føler det er bedre med jobb og aktivitet. Føles bedre. Men tar hvilepauser da.

Ja til vanlig (altså som ikke gravid) har jeg kjent på det. Jeg har av flere grunner vært sykemeldt omtrent hele svangerskapet. Det har liksom gått greit hele veien fram til nå! Derfor jeg synes det var rart at jeg har gått fra ok energinivå til null på et par dager.

Serier og filmer har det blitt mye av ja :) Håndarbeid har jeg ikke så mye tålmodighet til, men har prøvd å se litt nå etter noen enkle strikkeoppskrifter :)
Er ganske lik selv:P og selvom jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet så har jeg nesten ikke kjeda meg:) men har en toåring å ta meg av da, så jeg må passe på å slappe av når jeg kan.

Har du testa jernnivået ditt? Det synker ofte i slutten av graviditeten, og sjekkes enkelt med et stikk i fingern hos lege/jordmor. Merker selv veldig bedring etter å ha begynt med jerntilskudd :)

Har du testa jernnivået ditt? Det synker ofte i slutten av graviditeten, og sjekkes enkelt med et stikk i fingern hos lege/jordmor. Merker selv veldig bedring etter å ha begynt med jerntilskudd :)

Tok en test på forrige kontroll, da var det fint. Har ny kontroll igjen om en uke, så får se da :)

Back
Topp