Basseng

Nydelian

Flørter med forumet
Skal å bade med lillemann i morgen. Noen som har noen gode tips å komme med? Har aldri hatt han med på bassenget før. :) 5 mnd i morgen :)

Gled deg :) veldig koselig babyaktivitet! Jeg pleier å ha med en egen bag med det jeg tar med i dusjen/badet så jeg slipper å sortere når jeg er der. I den bagen har jeg IKEA stellematte (genial å ha mini liggende på i dusjen ;)), to stykk håndduker til henne, håndduk til meg og sjampo. :) Og ikke forvent at han holder ut noe lenge første gang. 15min kan fort være nok i bassenget :)

Her ta man med vogna inn hele veien. Evnt bilstol. Så kan de sitte der mens man dusjer. Tips er at de skal ha skuldrene under vann hele tiden. Gjør ingenting at de smaker på vannet. Rolige bevegelser og ha god tid. Hold barnet i bevegelse. Ikke vær no lengre enn kanskje 20 min første gangen.. mye inntrykk for de små

Her er det matter i dusjen som babyene kan ligge på mens vi dusjer. Jeg har med to håndklær til mini. Et som hun bruker inne i hallen og et til tørking etter vi er ferdige i dusjen.

Ellers lurt å mate 1-1,5 timer før bading (hvis mulig).

Tusen takk for tips :) skal ikke på noe arrangert babysvømming, bare alene med ei venninne som også har barn som er like gammelt. :)

Tips til hvordan man holder babyen på magen i vannet som vi lærte på babysvømming: hold han under armene med tomlene på hver side av kinnet, for da kan han hvile hodet i den "skålen" mellom tomlene dine hvis han blir sliten i nakken. Altså når han "svømmer" på magen. Da unngår du at han plutselig faceplanter ned i vannet. Og ta gjerne med en liten flytende leke han kan følge med på i vannet. :)

Tusen takk for tips :) skal ikke på noe arrangert babysvømming, bare alene med ei venninne som også har barn som er like gammelt. :)

Hvordan gikk det? :-)

Hva slags basseng var dere i? Var det oppvarmet?

Vi går på babysvømming, men jeg har lyst å ta med lillegutt i bassenget litt ekstra. På babysvømmingen er det oppvarmet vann, 34 grader tror jeg. Blir det for kaldt å ta ham med i vanlig basseng? Vet ikke hvor mange grader det er der.

Vi går på babysvømming, men jeg har lyst å ta med lillegutt i bassenget litt ekstra. På babysvømmingen er det oppvarmet vann, 34 grader tror jeg. Blir det for kaldt å ta ham med i vanlig basseng? Vet ikke hvor mange grader det er der.

de aller fleste har terapibad eller barnevasseng som skal være varmt nok til barn :) om det ikke er sånn at det bare er ett litebasseng..

de aller fleste har terapibad eller barnevasseng som skal være varmt nok til barn :) om det ikke er sånn at det bare er ett litebasseng..

Aha, jeg skal sjekke ut hva de har her. Visste ikke at barnebasseng var oppvarmet, tenkte det var for større barn som tåler kaldere vann :-P
Men da kan vi sikkert dra i barnebassenget her :-)

Vi endte opp med å gjøre noe annet. Ble så Stressa med alt, og lurte på de samme tingene som du :)

Back
Topp