Permisjonstiden

Håpimagen

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Nå er det jammen ikke lenge igjen! Jeg er snart i uke 37, og fra å ha hode fylt av tanker om graviditet har jeg nå begynt å tenke mer og mer på den helt nye hverdagen som venter så snart Mini er ute i verden. Merker at jeg gleder meg veldig, samtidig som jeg er klar over at det kommer til å bli hektisk og tøft - kanskje særlig i begynnelsen. Har dere noen tanker om hva dere kommer til å fylle dagene med etter at "innkjøringsfasen" er over (i den grad den blir det)? Er det mange aktiviteter en kan bli med på her i Oslo (hører til bydel Grunerløkka)? Hvor treffer en folk? Er det gjennom barselgrupper på helsestasjonen eller private initiativ? Jeg tror ikke det er bra verken for meg eller barnet om jeg blir sittende for mye hjemme, så jeg tar gjerne imot tips:)
 
Nå er det jammen ikke lenge igjen! Jeg er snart i uke 37, og fra å ha hode fylt av tanker om graviditet har jeg nå begynt å tenke mer og mer på den helt nye hverdagen som venter så snart Mini er ute i verden. Merker at jeg gleder meg veldig, samtidig som jeg er klar over at det kommer til å bli hektisk og tøft - kanskje særlig i begynnelsen. Har dere noen tanker om hva dere kommer til å fylle dagene med etter at "innkjøringsfasen" er over (i den grad den blir det)? Er det mange aktiviteter en kan bli med på her i Oslo (hører til bydel Grunerløkka)? Hvor treffer en folk? Er det gjennom barselgrupper på helsestasjonen eller private initiativ? Jeg tror ikke det er bra verken for meg eller barnet om jeg blir sittende for mye hjemme, så jeg tar gjerne imot tips:)

Jeg har vært hjemme siden positiv test, så jeg vi nok ikke merke forskjell når jeg går i permisjon på torsdag :p
Men når babyen kommer vet jeg (i alle fall i Stavanger, men antar det er likt over alt)
At man har barselgrupper på helsestasjonen også er det ofte at man avtaler møter på egenhånd når man blir kjent med de der :)
Jeg har ikke vært med på dette før selv, vet bare hva jeg har hørt.
 
Egentlig ikke tenkt så mye på det, men dagene blir fylt opp med henting og levering i bhg og fritidsaktiviteter for vesla også. Så skal nok ikke ha no problem med å fylle dagene. Har også en del venner og bekjente som har fått barn iløpet av sommeren, så blir vel noen trilleturer :). Når det gjelder aktiviteter i Oslo vet jeg at mange helsestasjoner arrangerer barselgrupper, men ikke alle (sist så gjorde ikke helsestasjonen det i bydelen jeg hørte til). Men de alle fleste bydeler har en eller flere åpne barnehager, jeg er ikke kjent i din bydel. Men søk på åpen bhg og bydelen du tilhører så kommer det opp. Jeg har aldri brukt dette, da jeg selv jobber i bhg å har heller brukt den. Men vet at de alle fleste syns dette er et veldig flott tilbud, de utbytter seg av ☺️
 
Jeg og trur jeg kommer til å bli gal av husets fire vegger når jeg (forhåpentligvis) har blitt babyvarm i trøya! Så jeg må også prøve meg på den sosiale delen ved det!
 
Straks 37+0 her, så nærmer seg. Er også bosatt i Oslo (bydel gamle oslo). Spent på hvordan hverdagen blir. Håper på en fin barselsgruppe :) og så må jeg søke litt på aktiviteter i byen -regner med det er mye som skjer i Oslo som man ikke vet om ennå..
 
Tenker det samme. Er i uke 34+0, så har termin litt senere. Bosatt i Groruddalen, og har ikke time hos jordmor her før 25.09, så aner ikke hva slags tilbud som finnes. Håper det er noe!
 
Tenker det samme. Er i uke 34+0, så har termin litt senere. Bosatt i Groruddalen, og har ikke time hos jordmor her før 25.09, så aner ikke hva slags tilbud som finnes. Håper det er noe!

Helsestasjonen på Furuset for deg da?
 
Nei, det er Grorud helsestasjon. Er du på Furuset? Vi har vel termin ganske nært, om jeg husker rett? Jeg har 24.10

24 her også ja. Jeg har ikke vært på helsestasjonen ennå men mener det er Furuset jeg blir å holde til på ja :) Får oppfølging av jm på ABC-klinikken.
 
Hmmm...har ikke tenkt på det i det hele tatt! Regner med det meste blir på babyens premisser og uten for mye forventninger om å gjøre noe den første tida. Bare kose oss hjemme i begynnelsen og gå/løpe turer hvis vogn og vær (snø?) tillater det. Mor og barn trening og klatring etterhvert :)
 
Hmmm...har ikke tenkt på det i det hele tatt! Regner med det meste blir på babyens premisser og uten for mye forventninger om å gjøre noe den første tida. Bare kose oss hjemme i begynnelsen og gå/løpe turer hvis vogn og vær (snø?) tillater det. Mor og barn trening og klatring etterhvert :)

Jeg har tenkt på en sak med klatring... Tenkte at baby kan være med meg og ei venninne og så kan vi bytte på å buldre, men er redd kalken i lufta ikke er helt bra. Vet du noe om det?
 
Jeg har tenkt på en sak med klatring... Tenkte at baby kan være med meg og ei venninne og så kan vi bytte på å buldre, men er redd kalken i lufta ikke er helt bra. Vet du noe om det?

Så gøy m flere som klatrer, kanskje vi får ta en barselbulder! Tenker også i hovedsak buldring :) jeg tenker på det hver gang jeg ser babyer på KV. Tenker at det ikke er sunt med mye, men at det på formiddagen sikkert er mye færre folk og mindre kalk. Og så lenge man vasker hender og børster vekk det meste på klærne går det nok helt helt fint. Hva tenker du??
 
Så gøy m flere som klatrer, kanskje vi får ta en barselbulder! Tenker også i hovedsak buldring :) jeg tenker på det hver gang jeg ser babyer på KV. Tenker at det ikke er sunt med mye, men at det på formiddagen sikkert er mye færre folk og mindre kalk. Og så lenge man vasker hender og børster vekk det meste på klærne går det nok helt helt fint. Hva tenker du??

Hadde vært artig å få til :) har ikke en muskel igjen i armene nå, men det kommer seg nok etter litt babybæring. Jeg skal forhøre meg litt ang baby og kalk. Det blir bedre når de ikke er fullt så små. Når de er nyfødt skal man jo ikke ha på de alpakkaull engang...p
 
Jeg tilhører bydel St.Hanshaugen og håper på en fin barselgruppe der, men hvis ikke, kan vi jo bare ta initiativ her til en barselgruppe for de som bor i nærheten av hverandre. ☺️
 
Blir utrolig spennende å se hvordan den nye hverdagen blir. Jeg veksler mellom å tro at jeg kommer til å ha tid tli å gjøre ting og å se for meg at jeg forvandles til en ammende zoombie som er låst til husets fire vegger. Vel, vel. Velger uansett å glede meg! Tror det er en fantastisk tid vi går i møte. Sikkert knallhardt, men samtidig så mye mer:) Satser også på en fin barselgruppe, hvis ikke er det jo, som curlyfox skriver, mulig å ta initiativ til noe her:)
 
Ja, man vet jo aldri hvor mye tid det blir i starten.. :) jeg er også med på møte de som er i nærområdet, om det skulle være interesse for det!:)
 
Jeg har tenkt på en sak med klatring... Tenkte at baby kan være med meg og ei venninne og så kan vi bytte på å buldre, men er redd kalken i lufta ikke er helt bra. Vet du noe om det?
Stor jubel fra meg! Artig å se at her er andre med samme interesse :D
 
Stor jubel fra meg! Artig å se at her er andre med samme interesse :D

Bra!! Hvor i landet bor du?! Jeg klatrer som oftest på KV, men bor i Drammen. Er ikke sikkert lille gutt syns det er såååå kult å sitte i bil, men får se etter hvert! Hadde vært gøy å klatre sammen hvertfall :)
 
Bor ikke langt fra Ålesund :) har klatret mye i Sparebanken Møre Arena, men har hatt noen år uten pga en skade etter et fall på vei ned fra fjellet etter klatring. Slete mye etter det. Nå har jeg og samboer planer om å starte litt i det små (må starte en plass etter noen år uten) etter jenta har kommet til verden :)
Blir langt å dra om man skal få til å klatre sammen, men hadde vært gøy ja :D
 
Bra!! Hvor i landet bor du?! Jeg klatrer som oftest på KV, men bor i Drammen. Er ikke sikkert lille gutt syns det er såååå kult å sitte i bil, men får se etter hvert! Hadde vært gøy å klatre sammen hvertfall :)
Glemte å QUOTE deg i svaret
 
Back
Topp