Noen babyer som ikke..

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
ruller enda?

Jenta mi klarte å rulle fra mage til rygg da hun var sånn 2 og 3 mnd, dette var da helt sikkert ubevisst. Men nå gjør hun altså det ikke lenger. Så en video å ta snakket de om at dette skulle de kunne fra 4 mnd alder, er lillemor litt treg?

Helsesøster her sa at fra mage til rygg skjer rundt 6 mnd. Her ruller hun fra rygg til mage (gjort det en stund), men når det er fra mage til rygg så tror jeg hun velter.

Ruller ikke her, verken fra rygg til mage eller andre veien.

Nei, det er hun ikke. De starter stortsett med å rulle fra rygg til mage først og det er store variasjoner på når dette skjer, de tidligste begynner sånn i 4 mnd alder. Så du har igjen grunn til å bekymre deg.

Mini er født 10.4 og han begynte først å snu seg fra mage til rygg bevisst i går. Har gjort det et par ganger tidligere, men ikke så bevisst og ofte som han gjør det nå :) Kom plutselig, så det er sikkert rett rundt hjørnet :)

her har han snudd seg bevisst opp til dlere anledninger tidligere.. har studert hvordan han jobber for å kalre det og vil påstå at det er bevisst :)
men nå.. nå som han faktisk er 4mnd.. nei nå orker han ikke noe.. bare ligger der og glaner :o såvidt han vil leke med lekene sine.. han som var sååå aktiv :(

Min lillegutt ruller heller ikke helt over ennå. Helsesøster sa ikke noe på det da vi var på 4-månederskontroll, så regner med det er normalt :-)

Ruller ikke her heller. Gjorde det en gang for noen uker siden, men ikke gjort nye forsøk :p

Ruller fra rygg til mage, men ikke fra mage til rygg enda :) Mener rygg til mage er forventet å se rundt 5 mndrs alderen, men er ikke helt sikker altså. Mage til rygg tar lengre tid. Mange "detter" tilbake på rygg når de snur seg til magen eller pga at hodet er så tungt. Men det er overhode ikke forventet at de skal kunne noen av delene enda fra hs si side :)

Ruller nesten, men får det ikke helt til uten hjelp! Hu blir grinete av det :o så gidder hun ikke, når hun ikke får det helt til, så da ligger hu bare på ryggen og putter leker i munnen ;) utålmodig sjel sånn som mor :p

Her ruller han fra rygg til mage og har gjort det en ukes tid. Født 19.april. men ruller ikke fra mage til rygg enda

Her rulles det fra rygg til mage, Kolikkbarn som har masse magemuskler og rulla første gang da hun var 3,5 mnd. Men fra mage til rygg bare veltes det

Ruller ikke helt enda her heller, født 23.04. Men han er tung også, har ikke det noe å si? Snart ni kg. Men det er nok like rundt hjørnet, han trenger bare litt hjelp for å klare det.

Ruller ikke helt enda her heller, født 23.04. Men han er tung også, har ikke det noe å si? Snart ni kg. Men det er nok like rundt hjørnet, han trenger bare litt hjelp for å klare det.

Min er snart 10 kg og har rullet i rett over 1 uke :-P men er født den 16. Så har jo hatt 1 uke lengre på seg og :-P

Min er snart 10 kg og har rullet i rett over 1 uke :p men er født den 16. Så har jo hatt 1 uke lengre på seg og :p

Ånei, jeg som har lenet meg på at det er fordi han er en tjukkas at han ikke klarer det enda! ;) men skal se om han ikke ruller om en uke.

Ånei, jeg som har lenet meg på at det er fordi han er en tjukkas at han ikke klarer det enda! ;) men skal se om han ikke ruller om en uke.

Hehehe. Men han er jo ikke sent ute med det enda :-) er ingenting å stresse med :-) kanskje han har vært eller kommer til å være tidlig ute med andre ting.

Min er også en tjukkas på ni kg og har rullet et par uker nå. Født 19.april. Så vet ikke om det har noe å si;) men ser jo på litt lettere babyer at de er mer spretne i bevegelsene. Hehe! Men altså,de gjør det når de er klar for det. Ikke noe stress:)

Back
Topp