Gjør det! Morsomt med dialekterskriver ofte på dialekt jeg, men ikke her inne
![]()
Hehe, har holdt meg te bokmålen her inne eg og
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gjør det! Morsomt med dialekterskriver ofte på dialekt jeg, men ikke her inne
![]()
God formiddagGod morgen!![]()
Nå det var salgJulepynt? Det var tidligHmm.. Og jeg som starta med ullsokker i går.. Følte det var tidlig...
Oi.. Litt av en morgenfuglSå deilig da.
Lille U fant ut at han skulle prøve å stå opp kl 02:30 i natt han...
Det var jeg ikke enig i
JaUff da... Forkjøla?
Men det er greitJo, for jeg er kjempesterk![]()
Skravling smitter, definitivt. Særlig på skravlehøner som megSkravling er smittsomt. Blir en pause på meg også når hvilen til mini er ferdig og vi stikker ut en tur. Så får se hvor mye som er skravlet når jeg kommer tilbake
![]()
Nei skal ikke være lettHehedet kan jeg nesten forstå
Mye av slekta mi er fra Østlandet og de skjønner ikke alt trønderske meg sier![]()
Skravling er smittsomt. Blir en pause på meg også når hvilen til mini er ferdig og vi stikker ut en tur. Så får se hvor mye som er skravlet når jeg kommer tilbake
![]()
Det hadde detHehe, det tror jeg også) men det hadde jo vært moro med en dialekt-tråd
![]()
Jeg gjør hvertfall detAndre som gleder seg til jul ?![]()
Æsj.. Det er ikke verken gøy eller deilig... Er sånn halvveis forkjøla her.. Går å hangler..
Her er eldste 8, mellomste 3,5 og yngste snart 6 månederJoda....slitsomt blir det nok.
Men får god hjelp i de barna på 9 og 11. Det var værre når vi fikk nr 3 da de var bare 4 og 6![]()
Ah dasåNå det var salg![]()
Neida, men jeg er fra bygda så jeg har litt bredere dialekt enn de fra Trondheim .Nei skal ikke være lett. Sliter med en del dialekter selv også spesielt de kjukkeste bygdedialektene. Hadde en lærer på vgs fra Trondheim så trønderdialekten syns jeg ikke er så galen
![]()
Sovet godt? Er du på jobb?God formiddag![]()
Det problemet hadde jeg og da jeg og mannen flytta til hans hjemsted. Har lagt over enkelte ord når jeg snakker med eldre som jeg vet ikke skjønner. Feks sier jeg "hvordan" i stedet for "korsn"En venninne av meg måtte legge over til mer østlandsdialekt da hun fant seg en mann fra Drammen og flyttet til Oslo da ingen i familien hans forsto hva hun sa:-D
Lite liv på januar 15 ogsåJa, må jo titte innom her innimellom, er så lite liv på feb 14mini er i bhg og jeg nyter en fridag. Fordelen med turnusarbeid
![]()
Jaaaa jegAndre som gleder seg til jul ?![]()
Hadde det vært opp til meg så hadde advent begynt nå i septemberJeg gjør hvertfall det