Babyrommet

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Endelig begynt på renovering av rommet som skal bli babyen sitt. Heldigvis bare ett lag med tapet på veggen, og så var det til og med grunnet med hvitmaling. Flaks :) Er nødt til å få det i orden slik at jeg har et sted å ha alle babyklær, babyutstyr og ammestol. Det var også på tide å få noe gjort der inne. Noen andre som har bilder av babyrommet eller babykroken som de vil vise? Evt bare inspirasjonsbilder? :) Har kjøpt tapet til kontrastveggen og valgt ut gulv, men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med resten av rommet.

Vi holder også på med oppussing ☺️ Klart til å tapensere og så skal vi male over den ☺️ En vegg med tåkedis og resten med morgendis.. Grålige farger ☺️
Hvilken ammestol skal du ha?

Jeg har også valgt tåkedis på veggen, skal male neste uke. Syns lyseblå vegger ble litt i overkant ;-) har arvet bestemors hvite gyngestol, den pynter så fint opp og blir en hyggelig ammekrok. Ellers ligger alt av pynt klart og kommoden er fylt opp med klær :)

Vi holder også på med oppussing ☺️ Klart til å tapensere og så skal vi male over den ☺️ En vegg med tåkedis og resten med morgendis.. Grålige farger ☺️
Hvilken ammestol skal du ha?
Lurer litt på om jeg skal ha lysegrå vegger utenom jeg også. Blir enten det eller hvitt. Kontrastveggen er mintgrønn med noen små hvite mønster i. Bruker en sånn lenestol med krakk til, og så har jeg kjøpt en ekstra pute på IKEA til å ha i setet sånn at det blir mykt å sitte :)

Jeg har ikke begynt å tenke rom en gang. Babyens rom er foreløpig mitt kontor/gjesterom, og det kommer det nok til å være i ett års tid fremover ;) Erfaringsmessig blir babyen sovende sammen med oss, først i samme seng, deretter i egen seng på samme rom. Liker det best sånn :) Men vi har heldigvis et stort soverom, så jeg tenkte innrede den ene veggen etterhvert, med sprinkelseng og kommode med klær.

Skal sove på vårt rom den første tiden ja, så lenge det lar seg gjøre :) Han første var på vårt rom til han var 8 måneder tror jeg, men hun andre frøkna måtte vi flytte allerede i 3-4 måneders alder fordi hun greidde ikke å finne roen når hun kjente lukten av meg :/ Tenker det er greit å ha rommet klart om noe lignende skulle skje denne gangen også, med tanke på at både tak, gulv og vegger trenge fornying :rolleyes:

Bare inspirasjonsbilder her dessverre. Jeg skal ikke begynne på barnerommet før over nyttår, foreløpig er det bare et murgulv uten vegger. :P Tenker å bruke farger ala dette, likte de kraftige fargene mot gul vegg. Sannsynligvis blir det kjedelig eikelaminat på gulvet hos oss da:
anna liker gule vegger.PNG

Så har jeg lyst til å bygge en liten innendørs dukkestue ala dette, siden jeg ikke har lyst på noe slikt i den bittelille hagen min:
Innendørs lekehus.PNG

Se bort fra barnehagestørrelsen på bildene da, vi har bare 12 kvadrat babyrom. :) Babyen skal sove inne hos oss minst et år, gjerne lengre, men jeg håper å få ordnet rommet i januar / februar. Har dør fra barnerommet og til stuen, så jeg har et lite håp om at rommet kan brukes til å oppbevare noen av lekene, i det minste når de ikke er i bruk. Har lyst til at rommet er klart til ungen krabber rundt. :)

Skal pusse opp gjesterommet til barnerom vi å, men har ikke begynt enda.... Foreløpig er planen å ha gipsplater på ene veggen som jeg kan dekorere med walstickers, og male rommet i en dus rosatone :):angelic: Rommet ble pusset opp for 2år siden, så er ikke så mye vi trenger å gjøre enn å friske det opp litt ;) Så har jeg kjøpt ny taklampe, teppe til gulvet og hyller til andre veggen :)

Mens jeg var i nord i helga har barnerommet blitt sparklet og malt 3 av 4 vegger med et strøk. Så da er det bare for oss å fortsette ;)

Vi har ikkje eget barnerom - bare et gjesterom. Så når babyen skal på eget rom om ca 6 mnd, så må den dele rommet med gjestesenga. Tenker det går greit til vi evt kjøpe noko større om et par års tid. Gjesterom må vi ha då all min famile bur eit stykke i frå oss.

Vi har ikkje eget barnerom - bare et gjesterom. Så når babyen skal på eget rom om ca 6 mnd, så må den dele rommet med gjestesenga. Tenker det går greit til vi evt kjøpe noko større om et par års tid. Gjesterom må vi ha då all min famile bur eit stykke i frå oss.
Samme her :)

Vi har også hatt begge de andre barna sovende på vårt rom til de har vært over 1/2 år. Vi har syntes det var greit mht natteamming og å ha de små babyene nært oss. Hos oss er det derfor ikke noe stress med babyrommet enda. Dessuten skal vi bygge ut huset ila høsten/vinteren og da må vi flytte ut en stund. Det rommet som i dag er minstejenta sitt rom er det som skal bli lillegutt sitt rom etter utbyggingen. Det rommet har hvitmalt panel på veggene bortsett fra en vegg som har tapet. I utgangspunktet er det en kjønnsnøytral tapet, men kanskje vi bytter den før vi flytter lillegutt inn der. Ellers har vi eikeparkett på gulvet.

Blåser liv i denne igjen :)
Her har vi sånn smått begynt med litt oppussing nå. Men trenger inspirasjon! Noen som har fått gjort noe på barnerommet å vil dele bilder? :)

ImageUploadedByBV Forum1440866413.533428.jpg
Har ikke så mangle bilder. Ikke ferdig med alt heller. Rommet har bare kommode til klærne, skap til barneutstyr, ammestol og ett bord :) Tenkte jeg kunne bruke det til amming og bleieskift om natta, så kommer til å stille inn en behagelig temperatur på ovnen.

ImageUploadedByBV Forum1440912258.755402.jpgImageUploadedByBV Forum1440912281.417038.jpgImageUploadedByBV Forum1440912293.151281.jpg

Ser ut som det blir kjempefint hos dere :)

(Note to self; ammestol trengs)
Vi pusset opp både store- og lillebrors rom nå i sommer. Mangler litt bilder på veggene osv, men tror det blir koselig til slutt. Skal blant annet lage bildevegg til begge med sort/hvitt bilder av alle i familien etc. Og bildene på gulvet skal opp på veggen etterhvert :) (ps. Den blå fargen fungerer supert som "sovefarge" på kvelden.) Hører til en stelleborddel til den bokhyllen som skal opp, bare venter på mannen som kommer hjem i dag.

Vis vedlegget 133223Vis vedlegget 133224Vis vedlegget 133225

Ser ut som det blir kjempefint hos dere :)

(Note to self; ammestol trengs)
Vi pusset opp både store- og lillebrors rom nå i sommer. Mangler litt bilder på veggene osv, men tror det blir koselig til slutt. Skal blant annet lage bildevegg til begge med sort/hvitt bilder av alle i familien etc. Og bildene på gulvet skal opp på veggen etterhvert :) (ps. Den blå fargen fungerer supert som "sovefarge" på kvelden.) Hører til en stelleborddel til den bokhyllen som skal opp, bare venter på mannen som kommer hjem i dag.
Digger den luftballonglampa :D
Var et veldig fint rom, og likte blåfargen godt! Ligner litt på den vi har valgt, kanskje du husker hva den heter? :)

Vis vedlegget 133280

DIY uro og selvmalt bilde :p

Gleder meg til vi flytter ut om ett års tid, og jeg kan lage et skikkelig barnerom! :D

Vis vedlegget 133282
Så flink du er å lager ting selv :D
Er så fint når sengene står klart inne på barnerommet *sukk*
Her skal den stå inne på vårt rom den første tiden så får liksom ikke gjort rommet skikkelig ferdig før den er på plass :/ :)

Vis vedlegget 133178
Har ikke så mangle bilder. Ikke ferdig med alt heller. Rommet har bare kommode til klærne, skap til barneutstyr, ammestol og ett bord :) Tenkte jeg kunne bruke det til amming og bleieskift om natta, så kommer til å stille inn en behagelig temperatur på ovnen.
Det blir nok det samme barnerommet her blir brukt til den første tiden, amming og bleieskift da badet er i en annen etg. :)
Men føler ikke rommet blir helt ferdig før senga er kommet inn, å det er enda noen mnd til :P
Ps. morsomt med elefanten :D

Digger den luftballonglampa :D
Var et veldig fint rom, og likte blåfargen godt! Ligner litt på den vi har valgt, kanskje du husker hva den heter? :)

Luftballong lampen er selvlaget, veldig enkel! Kjøp en potte på mester grønn, hamptråd på Clas ohlson og lampe på ikea ;) "Pynten" kjøpte jeg på Panduro ;) Husker jo selvfølgelig ikke fargekoden, kjøpte den på flügger. Skal høre med mannen.

Back
Topp