Må bare klage litt...

Surra88

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Samboern gidder ikke høre på meg og mener jeg overdriver alt, han har jo barn fra før så han tror han har fasiten på hvordan et svangerskap er. Normalt er jeg full av energi og får alt unna i en fei, men nå orker jeg ingenting, orker nesten ikke stå opp om morgen engang. Og matlysten eksisterer ikke lenger, kvalmen blir værre av bare tanken på mat.. Bekkenet mitt har begynt og tulle med meg allerede også, men det visste jeg kom til og skje for jeg har skjevt bekken og noe andre greier fra før så fikk beskjed om at når jeg ble gravid kom det til og bli mindre behagelig.. Og puppene mine kan ikke sees på engang, er så forbanna vondt. Må ikke glemme humøret heller, griner for alt hele tiden og blir sint etterpå, skulle ønske jeg kunne styre hormoner litt bedre. Men alt i alt så er jeg glad for symptomene jeg har, da kjenner jeg jo at spira tar sin plass men det hadde vært lettere med en samboer som viste litt forståelse og ikke mente at jeg overdriver... Dette ble langt og rotete men måtte bare få det ut:-)

StOOr klem til deg❤️ Du får finne frem litt lektyre han kan lese som forklarer litt og som viser at ingen graviditet er lik.. slitsomt og ikke bli forstått..

StOOr klem til deg❤️ Du får finne frem litt lektyre han kan lese som forklarer litt og som viser at ingen graviditet er lik.. slitsomt og ikke bli forstått..
Takk:-) skal finne frem lektyre til han jeg:-)

Føler med deg! Han høres ut som samboeren min ;-) For meg er det en ekstra belastning å ikke møte forståelse fra samboer. Som om det ikke er ille nok fra før. Har slitt veldig med kvalme og lavt blodtrykk de siste to ukene. Kaster opp 5-10 ganger i døgnet, men har heldigvis klart å få i meg endel næring på kveldstid. Samboeren min kommer med uttalelser som: "Rart at du alltid skal bli så mye verre enn alle andre.. Sikker på at du ikke overdriver litt..?" og "Naboen ble lagt inn på sykehus hun, DA kan man kanskje begynne å klage. Ellers er jo dette ingen sykdom. Blir jo ikke bedre av all sutringa!"

Føler med deg! Han høres ut som samboeren min ;-) For meg er det en ekstra belastning å ikke møte forståelse fra samboer. Som om det ikke er ille nok fra før. Har slitt veldig med kvalme og lavt blodtrykk de siste to ukene. Kaster opp 5-10 ganger i døgnet, men har heldigvis klart å få i meg endel næring på kveldstid. Samboeren min kommer med uttalelser som: "Rart at du alltid skal bli så mye verre enn alle andre.. Sikker på at du ikke overdriver litt..?" og "Naboen ble lagt inn på sykehus hun, DA kan man kanskje begynne å klage. Ellers er jo dette ingen sykdom. Blir jo ikke bedre av all sutringa!"
Skulle ønske mannfolka kunne få prøvd hvordan det er med en spire i magen som tar energi for og vokse seg stor og sterk. Sykt irriterende når de er sånn.. Jeg får også høre hele tiden at jeg er gravid og ikke syk, jeg har aldri sakt jeg er syk heller bortsett fra bør vi har bonusbarna og jeg må ta en liten hvit løgn for å ta en Powernap, vi har bestemt oss for ikke å si noe til de før 12uker så da må jeg nesten.. Gleder meg til neste gang mannen får manflu og tror han kan ligge på sofaen og hvile uten og høre litt dritt:-) hevnen er søt:-)

Er det ikke bare typisk mannfolk? Puppene mine har vært vonde i et par ukers tid nå, og brystvortene er ubehagelig vond/såre. Jeg søyt om dette til samboeren min, som også har en sønn fra før,, litt sånn "stakkars meg alt jeg må gjennomgå", svaret jeg fikk var; "...er mye som foregår oppi hodet på deg"
Det var kanskje ikke den beste kommentaren å slenge fra seg til en hormonell gravid samboer, så utbruddet mitt har endt med mye sympati i ettertid. Vet ikke hvordan det er med deres menn, men min måtte virkelig lære verbalt :p

Jeg har latt min mann lese om hormoner og slikt. Så han har fått god forståelse for hvordan jeg har det :-) Men han synes det er gøy å erte litt....og da klikker jeg :-p
Og selv om mennene deres har barn fra før, så er det vel søren ikke dem som har gått gravide?? Dem aaaaner jo ikke hvilken påkjenning det kan være å gå gravid. Gi dem noe hormonelt lesestoff og
lykke til♥

Jeg tenker at ja jo gravid er ikke sykdom. Men hvis man blir sykmeldt er det jo pga plager, man sykmeldes for utmattelse, kvalme, bekken osv osv. DET er reelt. Type, hallo samboer, hadde DU pressa deg på jobb med omgangssyke??? Ååh kjenner jeg blir så irritert på folk som skal være så bombastiske og dømmende. Hvorfor kan ikke folk bare ha tillit til at man gjør samvittighetsfulle egne vurderinger og være litt mer støttende. Aaaargh.. :-)

Back
Topp