Universitetssykehuset i Nord-Norge (UNN), Tromsø

Fødte der i august 2013, og det ser ut som at det blir en ny runde feb 2016. Helt grei plass å være, men jeg følte meg litt som på samlebånd. Inn - press - ut! Helst så fort som mulig. De som arbeider på fødeavdelingen er kjempegreie, men de er alt for få!! Da jeg fødte i fellesferien var det kaos der, og de stakkars ansatte sprang rundt. Ikke spesielt greit for de fødende heller. Men som sagt, dyktige folk :)
 
Får tvillinger med termin i april, men de kommer mest sannsynlig tidligere, og føder da her.
Har hørt bare negativt om fødeavdelingen i Tromsø, og med meg som har fødselsangst er jeg livredd...
 
Får tvillinger med termin i april, men de kommer mest sannsynlig tidligere, og føder da her.
Har hørt bare negativt om fødeavdelingen i Tromsø, og med meg som har fødselsangst er jeg livredd...
Synd du bare har hørt negative erfaringer. Eg har to veldig forskjellige fødsler bak meg, en i 2010 og en nå i mai. Eg sitt igjen med gode opplevelser.
 
Synd du bare har hørt negative erfaringer. Eg har to veldig forskjellige fødsler bak meg, en i 2010 og en nå i mai. Eg sitt igjen med gode opplevelser.

Så bra! Alle som jeg kjenner som har født i tromsø har ikke hatt gode opplevelser etter å føde der.. Dette er godt voksne mennesker og helt ned til 18-19 års alderen.. Blir veldig usikker da..
 
fødte 08.august. Hadde en veldig rask fødsel, så fikk ikke prøvd ut smertestillende eller badekar etc. Hadde derimot en fantastisk svensk jordmor og super barnepleier som tok i mot babyen.
Fire timer etter fødselen fikk jeg flytte over på det nye pasienthotellet. Helt supert! Der får du god oppfølging og hjelp om du ønsker det.
Dersom jeg kunne velge hadde jeg absolutt valgt UNN igjen!
har også flere venninner med gode erfaringer.
 
fødte 08.august. Hadde en veldig rask fødsel, så fikk ikke prøvd ut smertestillende eller badekar etc. Hadde derimot en fantastisk svensk jordmor og super barnepleier som tok i mot babyen.
Fire timer etter fødselen fikk jeg flytte over på det nye pasienthotellet. Helt supert! Der får du god oppfølging og hjelp om du ønsker det.
Dersom jeg kunne velge hadde jeg absolutt valgt UNN igjen!
har også flere venninner med gode erfaringer.

Jeg fødte og den 08. August på UNN. Veldig fornøyd med oppfølgingen på barsel på pasienthotellet.
 
Denne burde vært oppdatert med smertelindring som tilbys og vannfødsel er mulig da flere av jordmødrene angivelig har erfaringen som trengs uten at jeg kan si det med sikkerhet.
 
Får man låne babyklær mens man er på hotellet?
Redigert etter fødsel :) ta med strømpebukser og egne klær, de har noen knyte bodyer å låne ut, men ellers ikke noe særlig med klær. :/
 
Last edited:
Hvordan er barsel på sykehuset? Hvis noen ønsker å dele opplevelser :)
Ville egentlig føde i Kirkenes, men grunnet risikosvangerskap ser det ut som det blir Tromsø på meg.
 
Hvordan er barsel på sykehuset? Hvis noen ønsker å dele opplevelser :)
Ville egentlig føde i Kirkenes, men grunnet risikosvangerskap ser det ut som det blir Tromsø på meg.

De har jo helt nyoppusset sykehushotell:) syntes det var hærlig. Barnepleier og sykepleier kan man nå på tlf ellers kan man hente de på vaktrommet. Lå ikke nede på avdelingen, men fikk flytte opp fra fødestua 2timer etter fødsel tror jeg det var:)
 
Noen som har erfaring med planlagt KS på UNN?
Kan hend e jeg skal ha det, og kjenner jeg gruer meg om det blir. Er de flinke der?
 
Noen som har født her nylig og vil dele erfaringer?

Flytter man rett inn i barselhotellet etter fødsel? Hvordan er oppfølging under fødsel? Og hvordan er rommene? :) ikke mange som har delt her, håper flere vil dele ;)

Og hvordan er det medparkering nå? De driver jo og bygger ytenfor hotellet..
 
Noen som har født her nylig og vil dele erfaringer?

Flytter man rett inn i barselhotellet etter fødsel? Hvordan er oppfølging under fødsel? Og hvordan er rommene? :) ikke mange som har delt her, håper flere vil dele ;)

Og hvordan er det medparkering nå? De driver jo og bygger ytenfor hotellet..
E I tromsø nu i påvente av fødsel. Har termin i slutten av mnd. Bor privat 2 uker til for d ble billigere enn pasienthotellet pga mannen min. Jeg og datter bor gratis men mannen må betale 450 kr per natt + for maten. God plass å parkere men koster en god del per dag. Easypark parkering. Tru om d var 250 kr dag med parkering.. Med d lønte d sæ å leie privat for våres del. Men vi ska flytte oss på pasienthotellet nærmere fødsel. Overnatta der en dag pga rier. D e reservert en hel etasje til føden og jordmor e til stedet på dagtid. Grei hotell standard på rommet men synes senga var litt lite til 2 personer, virka som billig variant av senga og ikke justerbar, men sykehus senga ville ikke vært noe bedre. Frokost var grei, middag ikke den beste æ har smakt og kvelds var veldig enkel. Ulempe e at man ikke kan spise når man e sulten men har klokkeslett å forholde sæ til.
 
Har en god fødselsopplevelse fra UNN, det jordmødrene hadde stålkontroll, og jeg følte meg i gode hender hele tiden. I tillegg fikk jeg jordmorstudent, så det var noen med meg gjennom hele fødselen (i tillegg til bf). Så det var en del negativt her, men jeg har altså en veldig fin opplevelse etter å ha født ved UNN, det er ingen grunn til at noen skal grue seg til å måtte føde der. Ellers fikk jeg lystgass, som ikke fungerte, og tilbud om epidural, som vi ikke rakk, men det var helt greit for da var det bare å presse og plutselig hadde jeg et lite mirakel på brystet:Heartred
 
Back
Topp