Nedtelling til OUL

Har du sjekka at skjema er sendt fra legen? :)

Hvor bor du siden du må få fødeplass? :)

Jeg bor i Lørenskog. Legen trodde ikke det skulle bli noe problem. Han sendte søknad til fordelingskontoret samme dag som jeg var der. :)
 
Det høres så rart ut for meg :) Kan man risikere at man ikke får plass? Hva skjer da? :)
Man kan risikere ikke å få plass på det sykehuset man ønsker. Det er fritt sykehusvalg, så man søker dit man vil. For oss i Oslo og Akershus er det jo mange sykehus å velge i, så om du ikke får plass på førstevalget får du plass på et av de andre sykehusene i nærheten. Men det er svært sjeldent man ikke får innvilget søknad, det skjer oftest for de som føder på sommeren. Og selv da er det sjeldent. Men du kan risikere å bli avvist ved fødsel hvis det er fullt, da blir du sendt til nærmeste sykehus.

Sånn på papiret har du også rett til å søke om fødeplass hvor som helst i landet, men er kanskje ikke så praktisk å søke seg til et sykehus mange hundre mil unna ;)
 
Man kan risikere ikke å få plass på det sykehuset man ønsker. Det er fritt sykehusvalg, så man søker dit man vil. For oss i Oslo og Akershus er det jo mange sykehus å velge i, så om du ikke får plass på førstevalget får du plass på et av de andre sykehusene i nærheten. Men det er svært sjeldent man ikke får innvilget søknad, det skjer oftest for de som føder på sommeren. Og selv da er det sjeldent. Men du kan risikere å bli avvist ved fødsel hvis det er fullt, da blir du sendt til nærmeste sykehus.

Sånn på papiret har du også rett til å søke om fødeplass hvor som helst i landet, men er kanskje ikke så praktisk å søke seg til et sykehus mange hundre mil unna ;)
Aha! :) Takk for oppklaring :) Jeg har i teorien to-tre sykehus innenfor samme avstand, men for å slippe ferge drar de fleste til Bodø :) Sist fikk jeg seakinghelikopter og fødte i en hangar, så vi får vel se om jeg kommer meg til sykehuset denne gangen :p
 
Aha! :) Takk for oppklaring :) Jeg har i teorien to-tre sykehus innenfor samme avstand, men for å slippe ferge drar de fleste til Bodø :) Sist fikk jeg seakinghelikopter og fødte i en hangar, så vi får vel se om jeg kommer meg til sykehuset denne gangen :p
Såpass ja! Får håpe du rekker sykehuset ja, høres litt slitsomt ut med luft-fødsel ;)
 
Såpass ja! Får håpe du rekker sykehuset ja, høres litt slitsomt ut med luft-fødsel ;)
Nja, helt ærlig så var det ganske kjekt, var veldig fort over ihvertfall :p Litt verre var det at det skjedde seks uker før termin og vi måtte være på sykehuset i tre uker.. så denne gangen går jeg til termin!! :p
 
Ringte KK idag og de har selvfølgelig ikke fått henvisningen min fra legen! Så må ringe å purre på han i morgen..
Så sykt utålmodig! :D
 
Har fått time til oul den 23.10!:-o
Da er jeg i 23+0.. Synes dette høres litt seint ut...
 
Har fått time til oul den 23.10!:-o
Da er jeg i 23+0.. Synes dette høres litt seint ut...

Ift. Måling av lårbein så er dette for seint, så jeg hadde villet ringt ja! :)
 
Har fått time til oul den 23.10!:-o
Da er jeg i 23+0.. Synes dette høres litt seint ut...

Altfor sent! Alle skal få oul innen utgangen av uke 21+6, ettersom senabort ved funn uforenelig med liv ikke er lov å utføre senere enn uke 22. Jeg fikk oul i uke 22+0 sist og måtte på sjekk på riksen dagen etter da de ikke så hjertet skikkelig. Da fikk jeg med meg kopi av en svær klage som ble sendt lokalsykehuset jeg var på.
 
Det høres så rart ut for meg :) Kan man risikere at man ikke får plass? Hva skjer da? :)
Da får man plass på et annet sykehus. Har en kollega av meg som fødte i mai et år, og opplevde dette.

Jeg fikk brev fra sykehuset i går, og har nå fått plass og time for oul den 10. september :happy:
 
Back
Topp