Hvilken bæresele har dere og hvorfor akkurat den?

fru Blom

Flørter med forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Med første to hadde vi ikke behov for bæresele, mens minstemor elsker å bæres, så vi vurderer sterkt å gå til innkjøp av bæresele, men hvilken skal vi velge?
 
Har ikke stort behov her egentlig, men fordi jeg ønsker å bære litt mer har jeg tenkt til å kjøpe et elastisk sjal, og etterhvert mulig ergobaby 360 e.l.
Følger med litt for evnt andre bra anbefalninger:)
 
Vi fikk baby bjørn one bæresele av mamma :)
For å være ærlig så har jeg ikke satt foten inn i den bæresele/sjal jungelen ennå :p men skal vente ett par uker til med bæresela :) vi har ikke så stort behov av den ennå.
 
Har ergobaby 360 bæresele, og er kjempefornøyd! Grunnen til at vi kjøpte den var av den enkle grunn at alle vi spurte anbefalte den :p har derfor ikke satt meg så mye inn i de andre typene bæreseler. Men den er god å bære, enkel å ta på og babyen sitter riktig rent ergonomisk. Har også et bæresjal som jeg har lånt av ei venninne, men husker ikke merket. Det er i alle fall et 2,5 m langt tøystykke med litt stretch i ;)
 
Jeg har en Caboo close, det er et elastisk "ringsjal/sele" :)
Kjempebehagelig å bære med, men kan visst ikke brukes så lenge.. Så det blir noe annet etterhvert.
Fått masse inspirasjon og tips gjennom "Norsk bæregruppe" på fb.
 
Har ergobaby 360 bæresele, og er kjempefornøyd! Grunnen til at vi kjøpte den var av den enkle grunn at alle vi spurte anbefalte den :p har derfor ikke satt meg så mye inn i de andre typene bæreseler. Men den er god å bære, enkel å ta på og babyen sitter riktig rent ergonomisk. Har også et bæresjal som jeg har lånt av ei venninne, men husker ikke merket. Det er i alle fall et 2,5 m langt tøystykke med litt stretch i ;)

Har du bredden på det og eller? :)
 
Ser det kom en aldri så liten trykkfeil med, den er 5,5 m lang ;) bredden varierer, for den er kanskje 60 cm på midten, men bare 20 i endene..
2,5 blir kanskje litt kort til å knyte ordentlig ja...hehe
Har prøvd å regne litt på pris om man skal kjøpe stoff, og det blir ikke noe særlig billigere egentlig med tanke på hvor dyrt stoff kan være
 
Har heller kjøpt bæresjal denne gangen. Mobywrap. Genialt oppfinnelse når babyen er urolig og trenger nærhet og mamman trenger armene til andre ting.

Jeg har et sjal av et annet merke, men det ser ut som mobywrap og brukes på samme måten så jeg på YouTube. Fikk sjalet ev min søster, vi har ikke fått brukt det så masse da han gulper oss begge ut hver gang jeg har han der :p så nå er det til vask fult av gulp, men satser på å få brukt det mer etterhvert :)
 
Har to elastiske sjal (Aldoria og Looma Sino), en sele (Manduca) og en mellomting mellom sjal og sele (BB Tai). Har brukt alle. Fint når barnet sover og vil være nær meg, men jeg må spise, gå på do eller gjøre noe annet. Manduca er fint hvis hun våkner i vognen og ikke vil ligge der lenger. Bruker en av dem nesten hver dag!
 
Vi fikk baby bjørn one bæresele av mamma :)
For å være ærlig så har jeg ikke satt foten inn i den bæresele/sjal jungelen ennå :p men skal vente ett par uker til med bæresela :) vi har ikke så stort behov av den ennå.

Vi fikk også samme type av min mamma faktisk :eek: :p
Har enda ikke testa den her heller...har tenkt på det mange ganger, men så har liksom ikke behovet vært stort nok enda :p
 
Fikk tak i en ergobaby original til 600 kr på finn.no med nyfødt innlegg :)
Veeeldig god å ha bære med:)
 
Har et lite utvalg :p 2 meitai, babybjørn og tja, 3 forskjellige sjal :D liker best meitai, enkelt å ta på og samtidig lett og behagelig :)
 
Vi fikk også samme type av min mamma faktisk :eek: :p
Har enda ikke testa den her heller...har tenkt på det mange ganger, men så har liksom ikke behovet vært stort nok enda :p
Hver gang vi skal teste den så passer det ikke for henne :p
Så syns jeg hun har vært for liten, men nå er hun snart 6 uker, så da er det på tide å prøve :D
 
Sniker fra juni. Anbefaler caboo close veldig! Kjempelett å ta på og føles trygt og stabilt når du får teken på det. Har et sino elastisk sjal også, men foretrekker definitivt caboo close. Har brukt det siden sykehuset som nyfødt, og nå er hun 10 uker. Er bare å svippe ungen inni, veldig greit, ikke noe knyting og surr.. Og hun elsker det! Kan visstnok brukes til 12,5kg tror jeg, men jeg går nok over til Ergobaby 360 etterhvert når hun begynner å kjennes litt tyngre.
 
Hver gang vi skal teste den så passer det ikke for henne :p
Så syns jeg hun har vært for liten, men nå er hun snart 6 uker, så da er det på tide å prøve :D

Må nok teste her og nå..han er 4 uker nå. Men vi skal Kanskje på hyttetur i helgen, og da må den brukes, kan ikke ha med vogn der :)
 
Har babybjørn one til tulla mi :) jeg er veldig fornøyd med den, hun er nå 6 uker til lørdag og vi har brukt den masse :) for ho kan ikke ligge alene og har kolikk, så holder vi på å skal flytte så da trenger jeg begge hendene mine :)
 
Back
Topp