Søsken

Minnimamma

Betatt av forumet
når og hvordan fortelle søsken at de skal få en lillebror/lillesøster?

Noen med gode innspill og forslag?

De har visst lenge, ser fort at mammaen ikke er 100% hele tiden.

Her måtte vi fortelle så tidlig som uke 7, var i spania og er ikke greit for en 7åring å se mamma kaste opp i fontena utenfor hotellet... Da krevde hun er forklaring...

Her måtte vi fortelle så tidlig som uke 7, var i spania og er ikke greit for en 7åring å se mamma kaste opp i fontena utenfor hotellet... Da krevde hun er forklaring...

Huff, nei det er ikke hyggelig :p
Tror jeg venter til etter ultralyd med å fortelle, om jeg klarer det..

Fortalte det i uke 8 (8+3). Spurte om han visste hva som lå i magen min. -en baby - det har jeg jo sagt lenge, mamma!
Han begynte å si at det var en baby i magen min i uke 4... Så for han var det ingen overraskelse.

Jeg bare sa det rett ut:) "Mamma og ***** har funnet ut hvorfor magen til mamma har vokst. Det er komt en baby inni". Så kom spm haglende ;)

Fortalte det da vi var på ferie. Eldste sa flere ganger da jeg gikk i bikini at jeg måtte være gravid siden jeg hadde så stor mage :p benektet det først men fant ut at det var greit å fortelle det da jeg var kvalm, irritabel og trøtt hele tiden.

Vi sa det bare rett ut. :) at i februar, så skal hun bli storesøster for første gang. :)

Måtte fortelle henne det i uke 7, grunnet ekstrem svangerskapskvalme og oppkast. Hun ble oppriktig redd for at det var noe alvorlig!! :(

Jeg fortalte at hun ikke trengte å være redd, at mamma var dårlig fordi jeg har baby i magen. Hun ble helt satt ut❤️ ønsket seg en
lillesøster/bror leeeenge :D

Jeg fortalte at det var fint om det var hemmelig litt til. Noe hun klarte. Og etter tidlige UL var gjort og jeg følte meg tryggere fikk hun æren av å fortelle familie og venner at hun skulle bli storesøster. Hun var med på siste UL min i uke 13/14 og fikk ha med seg UL bilde i bhg'en :) ❤️ kjempestolt og gleder seg ❤️ gleden jeg ser hos henne er ubeskrivelig❤️

Måtte fortelle henne det i uke 7, grunnet ekstrem svangerskapskvalme og oppkast. Hun ble oppriktig redd for at det var noe alvorlig!! :(

Jeg fortalte at hun ikke trengte å være redd, at mamma var dårlig fordi jeg har baby i magen. Hun ble helt satt ut❤️ ønsket seg en
lillesøster/bror leeeenge :D

Jeg fortalte at det var fint om det var hemmelig litt til. Noe hun klarte. Og etter tidlige UL var gjort og jeg følte meg tryggere fikk hun æren av å fortelle familie og venner at hun skulle bli storesøster. Hun var med på siste UL min i uke 13/14 og fikk ha med seg UL bilde i bhg'en :) ❤️ kjempestolt og gleder seg ❤️ gleden jeg ser hos henne er ubeskrivelig❤️

Så kjekt, hun blir nok en god og omsorgsfull storesøster som passer på :) <3

Skulle ønske jenta vår på 15 mnd skjønte hva vi mente når vi prøver å si det!:p hehe. Vi viser ultralyd bildet og sier baby og peker på magen og prøver sånn smått og fortelle, kaller henne storesøster osv, hun har bare endt opp med å kalle alt hun peker på for baby:p

Skulle ønske jenta vår på 15 mnd skjønte hva vi mente når vi prøver å si det!:p hehe. Vi viser ultralyd bildet og sier baby og peker på magen og prøver sånn smått og fortelle, kaller henne storesøster osv, hun har bare endt opp med å kalle alt hun peker på for baby:p

Hehe, skal ikke være lett :p gutten min er 5 år, så han forstår det meste ;)

De to eldste fikk vite det samtid som nærmeste familie fikk vite det. Minstemann på 2,5 år fikk jo også vite det ca da, men for han så har alle baby i magen nå! :p

Sa det bare rett ut, at husker dere da Theo lå i magen? Nå har det seg sånn at i februar skal dere bli storesøsken igjen..bare at nå har ikke mamma vært så syk. Da fikk jeg er ok, greit fra mellomste og best at det er jente fra eldste, ellers orker jeg ikke være her mer. :p

Jeg fortalte det i sommerferien siden jeg var så dårlig.. De ble kjempeglade :)

Prøvde å forklare 2'åringen at jeg har baby i magen, men nå tror han at alle sine mager heter baby :P (han har ikke så godt språk enda :p

Back
Topp