Tråden om mat

Heisann damer :) Noen som har noen gode tips til mat man kan ha med seg på nattvakt??
 
Idag ble det tacosalat med hjemmelaget guaccamole og salsa. Så digg :D pluggen på 13 mnd grisa og kosa seg også ;)
 
Haha :D bilde tok jeg dessverre ikke, men: hjertesalat, cherrytomater, agurk, paprika, mais, fetaost. Også kjøttdeig stekt i tacokrydder. Ikke laget kryddrblanding ennå. Men blir å gjøre det etterhvert :)

Mannen lager egen krydderblanding! Jeg kan be ham om oppskriften om du vil?
 
aca3ecab6c600f693a7c5c51cd1f0754


Min synding idag :p Hadde 100 g mindre sukker enn oppskriften sier, rettferdiggjør det med det :p
 
D sier jeg og!!
Paibunn

2 dl havremel

1,5 dl grovt mel

1/2 boks kesam, ca. 150g

1/2t salt

Litt vann



Start med å sette ovnen på 200 grader.

Bland alle ingrediensene til paibunnen, men vent litt med vannet og ha oppi litt og litt om det er behov. Deigen er ferdig når den er fast og fin.

Smør den deretter ut i en smurt pai form eller en mindre ildfast form.

Stikk hull på hele pai overflaten med en gaffel før du steker den midt i ovnen i 15 minutter.



Paifyllet

Eggeblanding

2-3 125g laksefileter i terninger

5 egg

1,5dl melk

1ts salt

1ts oregano

1 hvitløksfedd, finhakket

-------

Paprika, sopp, løk,

paprika



Bland sammen alle ingrediensene til eggeblandingene.

Når paibunnen har stekt i 15 minutter tar du den ut av ovnen og legger lakseterningene spredt utover før du heller over eggeblandingen og deretter legger over hakket løk, paprika og sopp.

Stek paien deretter igjen i ca. 35 minutter, men den kan også stå litt lenger om det er behov for det.

Paien er ferdig når eggeblandingen er fast.

Ha gjerne over litt revet ost mot slutten av steketiden.

Server med en frisk salat.

Dropp laksen så har du en vegetarmiddag :D
 
Noen som har satt opp middagsplan for neste uke??
 
Paibunn

2 dl havremel

1,5 dl grovt mel

1/2 boks kesam, ca. 150g

1/2t salt

Litt vann



Start med å sette ovnen på 200 grader.

Bland alle ingrediensene til paibunnen, men vent litt med vannet og ha oppi litt og litt om det er behov. Deigen er ferdig når den er fast og fin.

Smør den deretter ut i en smurt pai form eller en mindre ildfast form.

Stikk hull på hele pai overflaten med en gaffel før du steker den midt i ovnen i 15 minutter.



Paifyllet

Eggeblanding

2-3 125g laksefileter i terninger

5 egg

1,5dl melk

1ts salt

1ts oregano

1 hvitløksfedd, finhakket

-------

Paprika, sopp, løk,

paprika



Bland sammen alle ingrediensene til eggeblandingene.

Når paibunnen har stekt i 15 minutter tar du den ut av ovnen og legger lakseterningene spredt utover før du heller over eggeblandingen og deretter legger over hakket løk, paprika og sopp.

Stek paien deretter igjen i ca. 35 minutter, men den kan også stå litt lenger om det er behov for det.

Paien er ferdig når eggeblandingen er fast.

Ha gjerne over litt revet ost mot slutten av steketiden.

Server med en frisk salat.

Dropp laksen så har du en vegetarmiddag :D

Tusen takk!!!
 
Back
Topp