Tråden om mat

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Her kan me skrive vekesmeny, oppskrifter og tips til god og sunn mat :)
 
Mandag: laks med grønnsaker, agurksalat, potet og saus

Tirsdag: Kylling i sursøt saus

Onsdag: Kjøttkaker

Torsdag: Spagetti

Fredag: Fish and crisp

Laurdag: Kjøttpølse med grønnsaker og potet

Søndag er usikker. Litt av alt kanskje, finner noko i kjøleskapet.
 
Tips om cottage cheese nokon? Veit det er bra med protein og flott slanke mat. Prøvde det no, aleine er det ikkje godt, men med litt jordbærsyltetøy (uten sukker) var der ok.
 
Tips om cottage cheese nokon? Veit det er bra med protein og flott slanke mat. Prøvde det no, aleine er det ikkje godt, men med litt jordbærsyltetøy (uten sukker) var der ok.
Snadder I salater eller over søtpoteter :)
 
  • Liker
Reactions: EJ
Mager cottage chees på rugsprø knekkebrød med litt lett eple og pære syltetøy :) ellers så bruka eg mager cottage chees inni tacolefse. Erstatning for ost og rømme.
 
  • Liker
Reactions: EJ
Middag og kveldsmat i dag ble pølsegryte: 3 kjøttpølser, halv rødløk, en liten boks sopp, en gulrot, litt mais, noen chrrry tomater. Steker grønnsaker først, tilsetter pølser i biter. Steker det litt. Har i en boks med hakket tomater md basilikum. Litt pepper og havsalt. Avslutter med to rause spiseskjeer creme fraishe. La det putre litt. Såååå digg :D
 
I dag ble det tomatsuppe til middag. Var flink i lunsjen på jobb og spiste yoghurt med musli i stedet for lasagne som ble servert i kantina :D
 
Idag har vi hatt hjortekjøtt stekt sammen med sopp og løk, potetmos, grønnsaker og saus. :) jeg var "flink" og spiste mer grønnsaker enn jeg pleier. ;)
 
Tips om cottage cheese nokon? Veit det er bra med protein og flott slanke mat. Prøvde det no, aleine er det ikkje godt, men med litt jordbærsyltetøy (uten sukker) var der ok.
Sammen med en form for kesam med smak og bær/frukt er digg :) samme med i salat og til diverse middag/kjøtt :)
 
  • Liker
Reactions: EJ
Jeg bruker cottage cheese i havregrøt. Nam :) ellers blander jeg det med yoghurt eller kesam. Kan ha det i smoothie også men det har jeg ikke prøvd enda
 
  • Liker
Reactions: EJ
Et annet tips: koriander i salat er veldig nam :D
 
Gårsdagen middag ble karjonadedeig stekt med løk, sopp, hvitløk og paprika ved siden av en blomkål pure :) det var gruelig godt det :D
 
Jeg tenkte også å ta den kjørtfrie dagen idag, men da er det ganske vanskelig å finne noe å ha på skiva. :p Vi har jo nesten ingenting i hus.

Her ble det knekkebrød med Philadelphia, avokado og pepper :) Skal ha Havregrøt til lunsj, tenker jeg :)
 
Sikkert dumt spm, men fisk er nei mat når ein skal ha kjøttfri dag. Kva egg (før kyllingen) og kaviar (rogn)? Er det godtatt?
 
Back
Topp