Skravletråd august

Jeg arbeider tross alt sammen med et par tidligere misjonærer, misjonærbarn, og andre aktive i indermisjonen og hva det måtte være av andre religiøse varianter. Med kristen eier, også etter at vi ble solgt
Oi, såpass. Slik er det ikke på min jobb heldigvis;)

Ja, man lander gjerne ned litt andre steder enn der man er fra.

Det ble sånn, for det vr rett og slett for dyrt for noe av den størrelsen vi ville ha i Ålesund kommune, og vi måtte et godt stykke utpå øya her før vi fikk det vi ville ha til den prisen.

Men dette er flyttet "hjem" godt nok etter 10 år på overtid ("fire år og rett hjem" sa jeg da jeg dro for å studere) i Bergen.... tross alt er 20 minutter for å besøke mamma, og min bror i gangavstand, noe helt annet enn en dagreise inkl fire ferger...

Lille N sovner på armen min nå :) stakkars så snørrete og hoster. Hun klør så mye og :/

Er helt utslitt i dag! Var på farten fra klokka 1015-1845 i dag. Godt å sløve på sofaen nå :)

Oi, såpass. Slik er det ikke på min jobb heldigvis;)

Jeg visste jo hva jeg gikk til da jeg begynte der, og det er helt greit.

Men det er noe annerledes enn andre steder jeg har jobbet ja.

Dog er jeg jo vel gift og giftet meg over et år før jeg fødste min eldste (legg helt bort faktum at vi prøvde i totalt 18 mnd på ham...) så da er det jo lov å få barn.

Og med en arbeigsgiver som synes at alle barn er en gave fra Gud er det slett ingen som klager når man finner på å annonsere at "jeg har en utfordring til deg, jeg kommer ikke til å føre årsoppgjøret i år, jeg er nemlig gravid..." og derved reelt sett setter min arbeidsgiver og mine kollegaer litt i ei knipe, vi har ikke fått lært opp min medhjelper enda etter at jeg overtok denne kunden for et par år siden, den forrige i den rollen fikk nemlig et barn så vi måtte begynne på nytt med en ny...
Men jeg har aldri fått noen annen tilbakemelding enn gratulasjoner og klemmer.

Ananasbrus, selvsagt.

Oscar sylte ananasbrus. Det er godsaker det, for alle som kjenner til det. Lokalt, selges ikke over hele landet, i alle fall ikke i alle butikker, noen få "importerer", og privatimport av utflytta folk herfra er helt normalt. (reelt sett er det romsdalsbrus da, ikke sunnmøre, men vanlig i hele fylket og vel så det vil jeg tro?)

Det var ei åpna flaske ananasbrus i kjøleskapet. Jackpot! Fulltreffer for meg
Åh ananasbrus <3

Haha hun sover og jeg ser på toy story 3 :p

Eneste bonden jeg vet om her sånn superlokalt har bare totalt frittgående (helt, helt fritt) høner. Men jeg er veldig glad i norsk frukt, og synes ikke det hr flommet over i butikkene akkurat... Min egen rips vr misnt to uker, aksje tre, senere enn i fjor, det gikk jo fint det, men om epler og plommer til de som lever av det oppelver det samme, sa særlig frukt som normalt modner sånn i september-ish, så kan det fort bli høst...
Da håper jeg alle rekker høstingen sin før det er for sent:)
Norsk frukt er best!

Nei kan jo ikke akkurat tvinge dem;)

Nei kan ikke det..
Prøvde å si det til de på sykehuset når de klagde på mengen drikke hun fikk i seg etter operasjonen.. og lurte på om de ville jeg skulle helle det ned i den ny opererte halsen hennes :P

Back
Topp