* Innsett i august *

Hva er bra tykkelse på slimhinnen ved innsett?

Dette står det på nettsidene til Medicus på sånn spørsmål og svar:
"Til det kan jeg si følgende. Mange IVF-leger ønsker at livmorslimhinnen skal bli 7 mm eller tykkere før man velger å sette tilbake befruktede og delte egg (embryo), men så langt jeg forstår av literaturen kan det ikke påvises sikker nedsatt sjanse for å bli gravid så lenge slimhinnen er 4 mm eller tykkere. Ønsket om et tykkere endometrium henger gjerne sammen med et ønske om at den skal likner mer på det man finner ”normalt” og i de fleste stimulerte sykler, og som man oppfatter som mer gunstig for å oppnå graviditet."

Jeg får vite det på kontroll i morgen. De har antydet at det blir uttak mandag-onsdag, så jeg er veldig spent på å få vite dagen nå. :)

Nå fyller du opp fryseren, og får en mageboer! :D

Så spennende :-) vi ble jo liggende ganske likt selv om mensen min var litt forsinket :-)

Ja det skal jeg, og det skal du også :D:D
Så snakkes vi i mai-forumet også ♡

Dette står det på nettsidene til Medicus på sånn spørsmål og svar:
"Til det kan jeg si følgende. Mange IVF-leger ønsker at livmorslimhinnen skal bli 7 mm eller tykkere før man velger å sette tilbake befruktede og delte egg (embryo), men så langt jeg forstår av literaturen kan det ikke påvises sikker nedsatt sjanse for å bli gravid så lenge slimhinnen er 4 mm eller tykkere. Ønsket om et tykkere endometrium henger gjerne sammen med et ønske om at den skal likner mer på det man finner ”normalt” og i de fleste stimulerte sykler, og som man oppfatter som mer gunstig for å oppnå graviditet."

Takk for svar :) På ul i dag var den 10 mm (dag 12) så den burde vel være grei.

Vet ikke hva min var ved innsett (annet en "fin og tykk"), men på kontrollen etter 7 dager på sprøyter var den over 7mm og det virket som det allerede var bra nok sånn jeg tolket det. Så kanskje 7 er en slags grense da? :)

Takk for svar. Alt man skal lure på ;) min var10 i dag så den burde vel være fin da.

Så spennende :-) vi ble jo liggende ganske likt selv om mensen min var litt forsinket :-)

Ja det skal jeg, og det skal du også :D:D
Så snakkes vi i mai-forumet også ♡

Virker som det går grei ja! :D Jeg sprayet jo i all evighet, så regnet med at en del av dere skulle ta igjen meg. :p Det holder med 4 uker og 4 dager på spray.

Vi skal bare flytte hele august-innsett-gjengen over på mai nå snart! :D ❤️

Ferdig på kontroll! Blir uttak på mandag:D
Var bare 4-5 egg som var bra nok, som forventet. Men så lenge gullegget er der, er jeg fornøyd;)

Det er bra med egg, i hvert fall i forhold til det som jeg tror jeg få. Krysser fingrene for oss begge på mandag :D

Er på rugedag 10 og har en del vondt i magen (eggstokk, lyske korsrygg) samtidig er jeg veldig oppblåst i magen synes jeg. 3 ganger lutinus i døgnet. Synes det er rart med så mange bivirkninger! Flere som meg?

Er på rugedag 10 og har en del vondt i magen (eggstokk, lyske korsrygg) samtidig er jeg veldig oppblåst i magen synes jeg. 3 ganger lutinus i døgnet. Synes det er rart med så mange bivirkninger! Flere som meg?

Spennende :-) :-) har du testet enda?
Er vel kanskje litt tidlig, men så at noen skrev at de testet positivt fra rugedag 8:-) Håper det er en spire som gir deg "bivirkninger" :-P

Da er jeg ferdig med uttak, 11egg fant de, 3-4 var modne nok, nye sædprøven var kjempebra i forhold til sist, mange og kjappe svømmere :) innsett på mandag... Spennende tider :)

Veldig spennende er det nå :) Så bra at prøven var bedre. Godt når nok et steg er overstått!

Ferdig på kontroll! Blir uttak på mandag:D
Var bare 4-5 egg som var bra nok, som forventet. Men så lenge gullegget er der, er jeg fornøyd;)

Så bra! :D Du har gullegg på vei nå du altså, og 4-5 gullegg er jo egentlig nok. ♥

Da er jeg ferdig med uttak, 11egg fant de, 3-4 var modne nok, nye sædprøven var kjempebra i forhold til sist, mange og kjappe svømmere :) innsett på mandag... Spennende tider :)

Gratulerer med overstått uttak! :) Spennende helg for deg nå! Får du beskjed i morgen?

Det blir uttak på mandag! :) 8-9 store egg, og en god del medium store, i tillegg til fin livmorslimhinne var oppsummeringen. Jeg tar helg med et smil om munnen da. Eventuell termin blir 19. mai. Håpefull og optimistisk akkurat nå. ♥

God helg!

Back
Topp