Når to blir til FIRE!!

MammaMia87

Betatt av forumet
Jeg kom fra tidlig ul nå. Og fikk tidenes største sjokk :o Dobbel babylykke :) Ingen i min eller samboerens familie har tvillinger i familien, men det får vi! Legen mente det skyldes at vi har forsøkt lenge og med pergotime. Det tar litt tid før det synker inn kjenner jeg. EKSTREMT mange tanker som farer rundt i hode nå. Han sa at det var litt tidlig å juble alt for mye da vi kun var i uke 7, men måtte bare få det ut, og ingen bedre å fortelle det til enn dere.

Noen med tvillinger som har gode (og trøstende) råd? :)ImageUploadedByBV Forum1440150115.213604.jpg

Jeg kom fra tidlig ul nå. Og fikk tidenes største sjokk :eek: Dobbel babylykke :) Ingen i min eller samboerens familie har tvillinger i familien, men det får vi! Legen mente det skyldes at vi har forsøkt lenge og med pergotime. Det tar litt tid før det synker inn kjenner jeg. EKSTREMT mange tanker som farer rundt i hode nå. Han sa at det var litt tidlig å juble alt for mye da vi kun var i uke 7, men måtte bare få det ut, og ingen bedre å fortelle det til enn dere.

Noen med tvillinger som har gode (og trøstende) råd? :)Vis vedlegget 131848

Wow så gøy :) Kan ikke gi noen råd men ville bare si gratulerer :)

Jeg er litt usikker på om jeg ler så jeg griner, eller griner så jeg ler her jeg sitter! Men, jeg vil heller ha to på en gang enn å ikke få noen :o :)

Så fantastisk da :) Bare å sørge for å ha godt med hjelp og jobb inn rutiner helt fra starten av. Og å ha realistiske forventninger til blant annet fødsel, amming osv, og ta det som det kommer :) Ungene vil jo ha enorm glede av hverandre, og med mindre dere har lyst på flere, vil dere jo bli ferdig med småbarnsperioden mye raskere enn hvis dere skulle ha bare en om gangen ;) Klart det blir kanskje ekstra slitsomt, men trenger ikke nødvendigvis bli det heller.. Ei venninne fikk tvillinger i februar, og der har det gått så fint. Sover på likt, spiser nan og fornøyd med det, ingen kolikk eller våkenetter, rett og slett rolige fine unger :) Gratulerer så mye!

Jeg er litt usikker på om jeg ler så jeg griner, eller griner så jeg ler her jeg sitter! Men, jeg vil heller ha to på en gang enn å ikke få noen :eek: :)

Man regner jo I grunn med bare en. Og jeg har ikke noe erfaring, så jeg kan ikke si så veldig mye om dette. Men jeg skjønner veldig godt at du/dere er sjokkerte. Det må synke først ordentlig inn. Jeg spurte samboer, hvordan han hadde reagert. Han sa, først hadde han svimet av og når han hadde kommet til bevisthet igjen, så hadde han sagt unnskyld til jordmora og gått til neste puben og tatt seg 1 øl eller 2. :D
Det blir tilvenning, det går veldig greit med 2 også, de har alltid en lekekamerat og sånt. Det blir selvfølgelig også flere anskaffelser nødvendig, men det er jo som du selv sier, heller 2 på en gang enn ikke å få noen.
Stor klem fra meg og det kommer til å gå kjempebra. :)
Og gratulerer masse! :)

OMG! Gratulerer :D hehe litt av et sjokk kan jeg tenke meg ;) er det toeggede tvillinger da? Min kusine har toeggede tvillinger.... det var tøft, men også veldig fint :) barna har stor glede av hverandre :)

OMG! Gratulerer :D hehe litt av et sjokk kan jeg tenke meg ;) er det toeggede tvillinger da? Min kusine har toeggede tvillinger.... det var tøft, men også veldig fint :) barna har stor glede av hverandre :)
Det tenkte jeg ikke på å spørre legen om :o Skal dit om 4 uker igjen, får notere meg alt jeg lurer på tror jeg. :o

Oioioi, blir jo ekstra spennende med to tenker jeg :-)
Jeg tenker at det viktigste blir å ta imot all hjelp man blir tilbydt, tror nok det er ekstra tøft med tvillinger, men også noen fordeler som bare tvillinger får: som at de kommer til å ha et søsken de har ett ekstra tett forhold til :-)

Jeg kom fra tidlig ul nå. Og fikk tidenes største sjokk :o Dobbel babylykke :) Ingen i min eller samboerens familie har tvillinger i familien, men det får vi! Legen mente det skyldes at vi har forsøkt lenge og med pergotime. Det tar litt tid før det synker inn kjenner jeg. EKSTREMT mange tanker som farer rundt i hode nå. Han sa at det var litt tidlig å juble alt for mye da vi kun var i uke 7, men måtte bare få det ut, og ingen bedre å fortelle det til enn dere.

Noen med tvillinger som har gode (og trøstende) råd? :)Vis vedlegget 131848
Gratulerer! :) Jeg sniker fra august jeg. Ble selv tvillingmamma for fire uker siden. Gode råd; les mye om tvillingsvangerskap og tvillinger (mange leger har ikke peiling på det),sørg for god oppfølging på sykehuset,pust med magen og ta det med ro :) trøstende ord? Det er så verdt det når du har tvillingene i armene! ❤ en glede helt ulikt noe annet.. Det ser ut på bilde at de deler alt der inne? Altså,de fant ikke noe skillevegg mellom de?

Back
Topp