Bleiefriperiode

Her har minstejenta ( 3år om 2mnd) slutta på dagtid:) ofte tørre bleier på morgenen, mn gir det litt mer tid enda..

Min på 3 er også bleiefri på dag, men ikke natt enda. . Så deilig uansett og slippe å skifte på to ;p

Min på 5 år har fortsatt bleie på natt, så her blir det spennende å se når vi får ett bleiefritt hus :p
Hun klarer nå å både kofte den og ta den på selv da, så merker no ikke noe til det, eneste er at jeg slipper å vaske lakenet flere ganger i uken :p

Her har minstejenta ( 3år om 2mnd) slutta på dagtid:) ofte tørre bleier på morgenen, mn gir det litt mer tid enda..

Hadde også tenkt å gi nattbleia ei tid enda selv om den ofte e tørr...men jentungen nekta selv å ta den på seg på fredagskveld, ville ha kun truse på seg så vi tenkte å prøve d da... og gikk over all forventning :) selv i natt kor ho drakk masse vann i går kveld gikk d bra :) men har potta stående på rommet hennes om natta så den e nær ;)

Vi fikk 1år uten bleiebarn :p minste var 2år når hun sluttet både med smokk og bleie :)

Smokk ble slutt her også når ho va to...planen var å slutte bleia i fjor sommer også, men så fikk ho påvist melkeallergi etter mye hard mage og ofte kun fikk gjort nr 2 på do etter mye arbeid så gjorde ondt så fikk litt skrekk for både do og potta, forbandt d kun med at d var ondt... men når ho no først i sommer oppdaga at d nødvendigvis ikke var ondt å gjøre fra seg på potta/do så ble d bedre...

Min på 5 år har fortsatt bleie på natt, så her blir det spennende å se når vi får ett bleiefritt hus :p
Hun klarer nå å både kofte den og ta den på selv da, så merker no ikke noe til det, eneste er at jeg slipper å vaske lakenet flere ganger i uken :p

Men d e jo greit med den istedenfor vask av lakenet flere ganga i uka, med barn i huset har man gjerne nok klesvask allikevel ;)

Her har vi hatt over 2 år med bleiefri nå, så det blir overgang å starte på igjen. Vi var veldig heldige med nr 2 som slutta dag og natt når hun var 20 mnd :-)

Er så deilig når de store slutter med bleie

Her har storesøster på 3 sluttet med bleie på dagtid. Men fortsatt veldig våte bleier når hun våkner på morgenen. Så blir nok bleie på natta en god stund til. Men det største problemet her, er at hun av en eller annen grunn ikke vil bæsje på do. Så da kommer hun og sier ifra og så må vi ta på bleie. Forferdelig kjedelig. Det er jo de verste bleiene å skifte! Føler jeg har prøvd ALT. Og er kjemperedd for å presse henne for mye. Men, en eller annen gang må det jo bli slutt..

Her har storesøster på 3 sluttet med bleie på dagtid. Men fortsatt veldig våte bleier når hun våkner på morgenen. Så blir nok bleie på natta en god stund til. Men det største problemet her, er at hun av en eller annen grunn ikke vil bæsje på do. Så da kommer hun og sier ifra og så må vi ta på bleie. Forferdelig kjedelig. Det er jo de verste bleiene å skifte! Føler jeg har prøvd ALT. Og er kjemperedd for å presse henne for mye. Men, en eller annen gang må det jo bli slutt..

D gjorde våres frøken også...men snudde plutselig over natta ;)

Rakk å få storesøster på 2år og 8mnd bleiefri og Uhell av og til i bhg når de er ute å leker og de ansatte glemmer å ta henne med på do..bruker fortsatt bleie på natt da, men den er nesten alltid tørr, så må vel kutte ut den også snart :p

Åå heldig! Her er ungen 3 år og 3,5 måned og hun er absolutt ikke klar. Vi har prøvd litt uten bleie, men hun sier ikke fra når det kommer tiss eller bæsj. Vi kan sette henne på do og vente lenge på tiss for så å tisse på seg 10 min etter at vi har gått av doen :( i dag ville hun bruke truse som venninna og det gikk greit ute, men da vi kom inn hadde hun to uhell. Fryktelig kjedelig.. Men hun våkner som regel med tørr bleie, så tror det kommer til å gå greit på katta når vi slutter med bleia :) vi får ta det som det kommer, har ingen planer om å presse henne, bare motivere til å gå på do :)

Rakk å få storesøster på 2år og 8mnd bleiefri og Uhell av og til i bhg når de er ute å leker og de ansatte glemmer å ta henne med på do..bruker fortsatt bleie på natt da, men den er nesten alltid tørr, så må vel kutte ut den også snart :p

Uhell kan jo skje selv om dem 2-3år eller 5-6... her har vi vært klar på at uhell kan skje og d gjør ingenting, at vi bare vaske klærne da ;)

Back
Topp