Keisersnitt eller vaginal fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Vaginal. Overfladiske rifter så måtte sy. Det tok et par uker før jeg kunne gå en tur uten å få vondt etterpå. Tok også litt tid før eg forstod hvorfor jeg hadde vondt pluttselig. Stingene forsvant forsvsnt veldig fort. Hadde Ingen problemer etter 2 uker. Følte meg tipp topp, men kroppen hang ikke helt med ( der nede) så måtte ta det rolig :)

Vaginal - alt er tipp topp (og det var det forsåvidt en uke etterpå også). Hadde ett par pyntesting.

Vaginal begge ganger. Første gangen pyntesting, andre gang null sying.

Hastekeisersnitt.. Hadde vondt i såret i 4 mnd, fortsatt vondt iblandt og mista en del følelse på magen. Men ellers ok

Vaginalt. Med alle 3. Revnet litt med nr 1. Et pyntesting med nr 2, og ingenting med nr 3 veldig ok..

Vaginalt. Overfladiske rifter i alle retninger, men ikke vært plaget annet enn ved sex og det er litt lengre inn. Gikk jo som ei gås med beina fra hverandre uka etter fødsel, men det gjør vel alle :p

Vaginal. Overfladiske rifter så måtte sy. Det tok et par uker før jeg kunne gå en tur uten å få vondt etterpå. Tok også litt tid før eg forstod hvorfor jeg hadde vondt pluttselig. Stingene forsvant forsvsnt veldig fort. Hadde Ingen problemer etter 2 uker. Følte meg tipp topp, men kroppen hang ikke helt med ( der nede) så måtte ta det rolig :)
Samme her :)

Hadde KS, har gått veldig bra nå i ettertid :)

Hastekeisersnitt. Med unntak av å selvfølgelig ha litt vondt i noen dager etterpå gikk det veldig greit, og såret grodde helt fint. Har mistet en del følelse i magen, og har et punkt på høyre siden av magen det gjør litt vondt i av og til (hvis Tuva sparker eller hopper på magen min, eller hvis jeg gjør treningsøvelser med hopp og sprett). Litt merkelig, for hvis jeg husker rett er det i nærheten av (rett over) der jeg kjente at de skar i meg under KS. De startet nemlig å skjære før bedøvelsen satte helt inn..

Fastlegen kom forresten med et tips om at jeg kunne smøre såret med krem som inneholder e-vitaminer for å bleke det. Vet ikke hvorfor han sa det. Det er ikke et område andre ser (med unntak av samboer), og jeg bærer arret med stolthet:-)

Back
Topp