Barnehage start, når?

1.april :( hadde håpet på aug'16, men pga min jobbsituasjon så må hun begynne da. Kanskje tidligere også:(

Regner med at jeg får det, vi bor på en så liten plass, og bhagen hvor storebror går er ikke full.

Så heldig Bor også på en liten plass, men barnehagene er stappfulle. Barnehagen til storebror pleier aldri å ta inn noen i løpet av året, så må nok vente til august.

Hvordan bestemte dere dere for den barnehagen dere valgte? Har dere lest om den? Hørt om den? Besøkt den?

Synes det er vanskelig å vite hvilken jeg skal søke i. Tenker fra august neste år hvert fall.
Det syntes vi også når vi skulle søke til første. Men så var jeg så heldig å bli kjent med ei i samme nabolag som anbefalte en barnehage. Veldig glad for det. Kjenner du ingen du kan spørre? Evt høre med helsestasjonen om de har noe kjennskap til barnehagene?

Det syntes vi også når vi skulle søke til første. Men så var jeg så heldig å bli kjent med ei i samme nabolag som anbefalte en barnehage. Veldig glad for det. Kjenner du ingen du kan spørre? Evt høre med helsestasjonen om de har noe kjennskap til barnehagene?
Jeg har lest infoen på kommunesidene og lastet ned infohefter på de som er aktuelle. Også har vi vært og tittet på noen barnehager. Vi har to vennepar som har barn i barnehagen vi synes er mest aktuell, så det blir nok den! :) Her trenger man ikke søke før i januar.

Jeg har lest infoen på kommunesidene og lastet ned infohefter på de som er aktuelle. Også har vi vært og tittet på noen barnehager. Vi har to vennepar som har barn i barnehagen vi synes er mest aktuell, så det blir nok den! :) Her trenger man ikke søke før i januar.
Så bra. Det er kjekt å ha noen med barn i barnehagen å spørre. Håper dere får plass og blir fornøyd. Vi har søkt og fått plass allerede (skal ha han inn i mars) :-)

Når han er 2 år og 4 mnd! Kjempe glad at vi har sjangs till at jeg skal være hjemme med han så lenge♡ (en får 6000 i mnd i kontantstøtte fra barnet er 1-2 år). Eldstemann begynte da han var 10 mnd pga min skolegang, og jeg har ikke god erfaring med det..

August 2016 :-)

går det ann å søke nå?
Hva gjør dere som ikke får plass før aug? Permisjon uten lønn eller dagmamma?

Er litt skeptisk til dagmamma jeg =(

Jeg håper vi får til å utsette barnehagestart til han er 2 år, evt august 2017 :-)

Kommer til å jobbe deltid frem til da, i så fall.

går det ann å søke nå?
Hva gjør dere som ikke får plass før aug? Permisjon uten lønn eller dagmamma?

Er litt skeptisk til dagmamma jeg =(

Her blir det permisjon uten lønn. Har overført en del ferie, så jeg har igjen 12 uker og mannen 7. Da går det nesten opp frem til august, og lite tid å starte opp med dagmamma på. Rekker nesten bare innkjøringa.

Ok, er vell noe slikt vi må gjøre her også var så mye lettere med førstemann som ble født i aug :D

Ok, er vell noe slikt vi må gjøre her også var så mye lettere med førstemann som ble født i aug :D

Her er også førstemann født i august. I tillegg hadde vi 80 % lønn under permisjon og dermed 10 ekstra uker.

Back
Topp