Kjeft

Vet ikke hva du legger i ordet kjefte, men jeg snakker som sagt ikke om å skrike, skremme, true osv.

Snakker du aldri til dine barn med en streng stemme? Jeg vil definere det som å kjefte.
Jeg tenker på kjefte som å heve stemmen fordi man blir sint eller provosert. Og at man lirer av seg ting som kanskje ikke er helt saklig, men man sier det fordi man er frustrert...

Det er min definisjon da.

Tenker ikke at jeg kjefter når jeg snakker til s med en streng stemme :P

Jeg tenker på kjefte som å heve stemmen fordi man blir sint eller provosert. Og at man lirer av seg ting som kanskje ikke er helt saklig, men man sier det fordi man er frustrert...

Det er min definisjon da.

Tenker ikke at jeg kjefter når jeg snakker til s med en streng stemme :p
å snakke med streng stemme uten at den heves ser ikke jeg på som kjeft heller

å snakke med streng stemme uten at den heves ser ikke jeg på som kjeft heller
Det kommer jo an på hva som blir sagt og hvordan det blir sagt. Trenger ikke nødvendigvis å heve stemmen for å kjefte..

Ja gjør nok det, spesielt hvis jeg er trøtt/sliten.

Min snart 3 åring har fått skikkelig kjeft :( Hun trasser mer enn jeg visste var mulig. Planen min var å alltid forklare på hennes nivå, bruke gode ord og stemmeleie.. Den planen har gått i vasken mange ganger. Jeg kan bli skikkelig sint.. Er det ikke fortjent, ber jeg om unnskyldning!

Jeg er utdannet pedagog og kjefter på barnet mitt når hun fortjener det.

Det spørs på situasjonen. Kjefter ikke fordi hun har gjort noe feil pga uvitenhet. Men kjefter om hun med vilje har gått inn for å gjøre feil.
Jeg roper aldri, men kan være streng. Heldigvis så er datteren min så veloppdragen at hun sjeldent gjør noe dom fortjener kjeft. Hun er en typisk "flink pike"

I blant blir det kjeft, ja. Prøver meg på tilsnakk oftest, men.. Blir kjeft i blant.

Back
Topp