Skravletråd Juli.

Du får følge med om det tar seg opp, og du MÅ ikke vente til i morgen tidlig med å dra inn vet du... om det blir action før, mener jeg. Men det er jo mulig det ikke skjer noe mer også da. Min andre hadde rier til 4 cm, og så nada rier i 12 timer....

Får se det an, mem ser ingen grunn til å dra inn enda:) prøve å duppe litt mer først;)

Det er jo faktisk en del på terminforum som en god måned før, opp i halvannen til to, er klare for å få ut ungene "den er jo ferdig nok nå" liksom.... skremmende...
Heldigvis e da dei færraste så veit omfanget a da å få ein prematur onge. Skulle vært litt meir informasjon om da.
Forstår at dei fleste blir utålmodige og vil møta nurket sitt, men dei hadde nok trekt tebake uttalelsen om dei virkelig visste ka dei presterte å lira av seg ;)

Men ungen er jo ferdig nok, bare ikke så stor, og det er jo fint, så blir det ikke så vondt å presse den ut, også harman ikke fått så mye strekkmerker enda, og en liten baby er jo bare kos, så er den liten litt lenger, de vokser jo så fort. Også passer det jo ikke å få til termin for det er i påska, i jula, i sommerferien eller whatever, så det er bedre å få den før, nemlig.
Åh kjære, godt ingen i min terminforumet var sånn. Det hadde provosert meg noe innmari.
Ei jeg jobber med fødte i uke 25 eller 26, de kunne tatt en prat med henne for å høre om alt slitet som KAN komme ved å føde altfor tidlig.

Ja, det har jeg også stadig planer om. Svakheten er at jeg ikke vet helt HVILKE frø som kommer til å bli en levedyktig plante, så tanken min er i alle fall at de er med å så, og vet at de har sådd men ikke absolutt akkurat hvilken tomat som er deres, også får de "her er den du sådde" når de er bitt større, men i år falt alt litt ut av system for meg ettersom jeg sov bort så mye av våren.

Jeg hadde tenkt vi skulle så gulrøtter i hver vår melkekartong, jeg har sånne 1,75 liters klippet av toppen og klare sammen med frøene, men de ble aldri sådd (så skulle vi klippe av bunnen og sette dem ut når det be varmere i været) Vi får prøve neste år.
Det var jo lurt:) kanskje prøve det neste år jeg også!

Murringene har jeg hoppet over:p haha
Har ikke sovet siden 2 i natt pga riene, og var 3 cm før de satt inn ballongen, så krysser fingrene for at det har skjedd noe mer iløpet av dagen:)

Det har det helt sikkert.

Om du kommer stort nærmere i tetthet skal du ikke nødvendigvis vente til ni altså

" For førstegangsfødende er tommelfingerregelen at du skal ha 2-3 rier i løpet av 10 minutter før det er tid for å reise til sykehuset. Men her må en selvsagt ta i betraktning lang reisevei, dårlig vær, trafikk og så videre. De fleste som bor i noenlunde avstand til sykehuset, har god margin når de følger denne regelen. Begynner riene veldig tett, kan det være smart å ringe litt før, for da føder man ofte fort" står det på bv. 2-3 rier på 10 minutter er 3-5 minutter mellom det

Heldigvis e da dei færraste så veit omfanget a da å få ein prematur onge. Skulle vært litt meir informasjon om da.
Forstår at dei fleste blir utålmodige og vil møta nurket sitt, men dei hadde nok trekt tebake uttalelsen om dei virkelig visste ka dei presterte å lira av seg ;)

De fleste vet heldigvis ikke ja. JEg vet heller ikke personlig, mine har kommet til termin, men jeg har en bror som er født i uke 30

Åh kjære, godt ingen i min terminforumet var sånn. Det hadde provosert meg noe innmari.
Ei jeg jobber med fødte i uke 25 eller 26, de kunne tatt en prat med henne for å høre om alt slitet som KAN komme ved å føde altfor tidlig.

Jeg har også en kollega som fødte sånn i de tider, men hennes er prakteksemplaret på at det kan gå helt fint også. Vel, uansett, det ER masse ekstra ved sånne bittesmå. Og det har jeg fortalt på både det ene og det andre terminforumet mitt når noen begynte å føle seg fødeklare....

Men ungen er jo ferdig nok, bare ikke så stor, og det er jo fint, så blir det ikke så vondt å presse den ut, også harman ikke fått så mye strekkmerker enda, og en liten baby er jo bare kos, så er den liten litt lenger, de vokser jo så fort. Også passer det jo ikke å få til termin for det er i påska, i jula, i sommerferien eller whatever, så det er bedre å få den før, nemlig.

Sånt er jo bare tragisk:o
Min jordmor har vært veldig på å si hvor mye det kan ha å si bare de kommer i uke 36 istedetfor 37 også.
Syns dette er en helt fin tid å få babyen på jeg. Skal da ikke ha minst mulig baby heller stakkars:(

Jeg har 3.8 og anså det aldri som kjipt. Jeg har feiret bursdag på ferie mange år, kake fikk jeg om så med krem pisket for hånd på et fjell et sted uten innlagt vann. Vi var dog ofte hjemme, og hadde familieselskap. Klasseselskap hadde jeg når skolen begynte igjen.

Etter termin skulle jeg hatt bursdag ca nå, men det hadde ikke gjort noen forskjell, hadde det det da? Broren min har i april og ofte i påskeferien. Mamma hadde glatt heller fått ham i juni som han skulle....
Selvfølgelig hadde jeg heller fått min lille til termin idag 22.juli enn 18 juni;)
Man ønsker seg ikke et prematurt, livløst barn med hjerneblødning og kramper!
Men min eldste som har bursdag 27.juni synes det er innmari trist at så mange melder avbud pga ferie:) og han vil feire når han fyller...ikke vente to måneder til skolestart:)
Sånn er det bare, noen fødes på sommeren også;)

Back
Topp