Skravletråd :)

Hei og hå. 2 gangs her med termin 4 mars :)
*redigert av Moderator Stine*
 
Last edited by a moderator:
Jeg skal bestille en ny UL dagen etter vi kommer hjem fra ferie. Håper på et bankende hjerte denne gangen..
 
Nå er jeg nødt å komme meg ut på tur med den stakkers hunden... Er jo fint vær og alt og vanligvis hadde jeg nok vært på fjellet allerede. :p men i dag, som tidligere dager blir det nok bare en liten tur i parken...
Heldigvis har vi hage da, så den får iallefall gått ut å tissa og snusa litt realtivt ofte. :)
 
Har begynt å bli småkvalm, særlig når det begynner å bli tomt i magen. Aner at jeg kommer til å se ut som en jordklode etter hvert.....og jeg som trodde jeg slapp billig unna med bare å være trøtt :p...

Meeeeen jeg klager vel egentlig ikke jeg som Endelig har blitt gravid!

Jeg har akkurat lært meg å hekle av min tante. Virkelig hyggelig :happy: Veldig enkelt foreløpig. Skal bli et babyteppe om jeg får det til å bli fint. Jeg elsker farger, så dette er i to ulike blåtoner og hvitt. Sikter ikke til noe bestemt kjønn, digger simpelthen blått. Det får meg til å tenke på himmelen, elva og havet. Kjekt for en som liker å boltre seg i naturen.

Nå har jeg noe å henge fingrene i mens jeg venter på datoen for tidlig UL saaaakte snegler seg nærmere. Jeg gleder meg virkelig. Tenker at DENNE gangen MÅ det jo være liv, jeg eser jo utover som bare det. Gjorde jeg ikke sist.

Håper vi slipper miste flere. Har vært trist å se at noen har falt fra i det siste. Krysser fingrene nå for at resten får bli.
 
Jeg nyter en foreløpig kvalme-fri graviditet, men allikevel er det tidvis vanskelig å tro at man er gravid når tegnene er så få! Måtte fortelle nestleder på jobb at jeg er gravid i går, fordi jeg måtte si nei til å jobbe noe mer ekstra! Blir nok å søke svangerskapspenger for meg. Kan ikke tilrettelegges for meg på jobb, så blir rart å skulle gå hjemme i 6-7 mnder før jeg skal gå hjemme et år med baby! Flere som er i samme situasjon?
Forrige svangerskap blei jeg tatt ut av jobb, da jeg jobbet med utagerende ungdom. Blei tatt ut tidlig, da jeg var ca 9 uker på vei. Blei veldig rart å bare skulle gå hjemme, da formen var på topp. Jeg søkte meg på videreutdanning, og fikk dermed studert 6 mnd fulltid med full betaling fra jobben:) Det føltes veldig luksus:) Men var borte fra jobb nesten 2 år, og det føltes uansett lenge ut.. Men der er jo egentlig bare å nyte tiden. Du får tid til å trene, slappe av når det trengs, masse tid til forberedelser osv.. Og når man tenker tilbake så går jo tiden egentlig veldig fort:)
 
Forrige svangerskap blei jeg tatt ut av jobb, da jeg jobbet med utagerende ungdom. Blei tatt ut tidlig, da jeg var ca 9 uker på vei. Blei veldig rart å bare skulle gå hjemme, da formen var på topp. Jeg søkte meg på videreutdanning, og fikk dermed studert 6 mnd fulltid med full betaling fra jobben:) Det føltes veldig luksus:) Men var borte fra jobb nesten 2 år, og det føltes uansett lenge ut.. Men der er jo egentlig bare å nyte tiden. Du får tid til å trene, slappe av når det trengs, masse tid til forberedelser osv.. Og når man tenker tilbake så går jo tiden egentlig veldig fort:)
Jeg tenker egentlig at det skal bli godt å ha tid til å ordne litt hjemme. Har en del å pusse opp, vaske og organisere! Men brått kan det jo føles litt tomt! Men om jeg får trent og vært i skogen med hunden, så er egentlig det luksus! ;-) nå er det en uke igjen før 3 uker ferie og 12 dager til tidlig UL. Så får vi ta det derfra! :)
 
Jeg har bestilt 12 uker UL på sykehuset også. Samt søkt fødeplass :)
 
Har begynt å bli småkvalm, særlig når det begynner å bli tomt i magen. Aner at jeg kommer til å se ut som en jordklode etter hvert.....og jeg som trodde jeg slapp billig unna med bare å være trøtt :p...

Meeeeen jeg klager vel egentlig ikke jeg som Endelig har blitt gravid!

Jeg har akkurat lært meg å hekle av min tante. Virkelig hyggelig :happy: Veldig enkelt foreløpig. Skal bli et babyteppe om jeg får det til å bli fint. Jeg elsker farger, så dette er i to ulike blåtoner og hvitt. Sikter ikke til noe bestemt kjønn, digger simpelthen blått. Det får meg til å tenke på himmelen, elva og havet. Kjekt for en som liker å boltre seg i naturen.

Nå har jeg noe å henge fingrene i mens jeg venter på datoen for tidlig UL saaaakte snegler seg nærmere. Jeg gleder meg virkelig. Tenker at DENNE gangen MÅ det jo være liv, jeg eser jo utover som bare det. Gjorde jeg ikke sist.

Håper vi slipper miste flere. Har vært trist å se at noen har falt fra i det siste. Krysser fingrene nå for at resten får bli.
Kjenner igjen følelsen altså! Tror jeg underbevisst spiser annenhver time jeg nå. Bortsett fra når jeg sover! Ikke er jeg kvalm heller, så må holde meg i skinnet sånn matmessig! Ikke spise lakris, is, tom & jerry kjeks og smash. Selvom jeg daglig lyster på det. Begynt så smått å hekle babyteppe selv og synes det er terapeutisk. Hjelper også når jeg er lysten på noe! :p
 
Kjenner igjen følelsen altså! Tror jeg underbevisst spiser annenhver time jeg nå. Bortsett fra når jeg sover! Ikke er jeg kvalm heller, så må holde meg i skinnet sånn matmessig! Ikke spise lakris, is, tom & jerry kjeks og smash. Selvom jeg daglig lyster på det. Begynt så smått å hekle babyteppe selv og synes det er terapeutisk. Hjelper også når jeg er lysten på noe! :p

Kanskje du kan se om du kan finne noen mer "sunne" godterier? Jeg skjønner godt at det blir vanskelig å holde seg unna....hehe jeg har allerede gått opp 2,5 kg....så det blir vel ingen kontrollert vektoppgang her i gården som jeg hadde planlagt....
 
I dag har det varit otroligt med aktivitet i magen att jag blir så trött å sliten , vart svimmel och kvalm idag på jobbet. Och dom symptomen har jag inte haft förr :eek:

Tror h*n bygger ett våningshus där nere :/
 
Herregud ko vondt i hode eg har i dag :/ ......

Jeg og har hatt litt vondt i hodet nesten hele tida, men ikke så ille som du. Hvorfor får man det? Er det fordi man skal drikke mer væske?

Man trenger sikkert mye mer væske i og med at kroppen både produserer mer blod og fostervann vil jeg tro. Jeg passer i alle fall på å drikke rikelig.
 
I dag har det varit otroligt med aktivitet i magen att jag blir så trött å sliten , vart svimmel och kvalm idag på jobbet. Och dom symptomen har jag inte haft förr :eek:

Tror h*n bygger ett våningshus där nere :/

Har det på samme måte. Skjedde helt plutselig når jeg stod opp. Glad jeg har ferie for idag ligger jeg rett ut på sofaen. Kvalm og trøtt.
 
Back
Topp