Helsetepper!

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Hva brukes det til?
Og for oss som får novemberbarn - trenger vi det? Blir det for tynt? Fins det flere typer?

Mange spørsmål, men jeg sitter her nå med to helsetepper av bomull fra Babyshop som jeg ikke helt vet hva det skal brukes til og om det er noe vits? Virker så tynt og stivt... Kanskje deg mykner opp etter vask? :P

Jeg Jar faktisk bare ett.. Ellers så har jeg myke baby tepper eller fleece :)
Brukte de faktisk en del :) hadde med i stelle baggen, hadde over i bilen ( nå har jeg pose denne gang da ) men kommer til å ha over baby i vuggen feks :) godt å ha med i besøk i stedet for å drasse med en dyne vis lille sovner :)
Altså de andre å ikke helse teppet :p aldri vert fan av de :p

Vask de, og tørk dem i tørketrommel. Da blir de myke! :) jeg var ihvertfall avhengig av helsetepper med de to første. Hadde alltid et helseteppe rundt de når de var helt små. Var godt å ha de innpakka i helseteppe under dyna i senga si å. De liker å ha det litt tett rundt seg :) men det er mi erfaring da..

Vask de, og tørk dem i tørketrommel. Da blir de myke! :) jeg var ihvertfall avhengig av helsetepper med de to første. Hadde alltid et helseteppe rundt de når de var helt små. Var godt å ha de innpakka i helseteppe under dyna i senga si å. De liker å ha det litt tett rundt seg :) men det er mi erfaring da..

Ok :) var dine også i bomull? Bare lurer på om det er bedre med et tynt ullteppe..?

Så vi trenger nødvendigvis ikke helsetepper, men tepper av div slag er greit å ha?

Helseteppe i bomull hadde vi, men brukte det egentlig aldri. Hadde tynne lette babytepper i myk ull som ble brukt masse! Også inne når baby sov :) Minste hadde ullteppe under dyna om natten og i vogna i starten også, han var en frysepinn :)

Det som er med helsetepper er jo hullene som isolerer. Samme som en helsetrøye. Vi brukte det mye til guttungen men han er jo født i juli da. Skal iallfall ha nå og, til innebruk i det minste:) blir nok mye hjemmestrikket ulltepper og.

Helseteppe i bomull hadde vi, men brukte det egentlig aldri. Hadde tynne lette babytepper i myk ull som ble brukt masse! Også inne når baby sov :) Minste hadde ullteppe under dyna om natten og i vogna i starten også, han var en frysepinn :)

Noen tips til hvor jeg kan finne sånne tynne lette tepper i myk ull?? :D

Noen tips til hvor jeg kan finne sånne tynne lette tepper i myk ull?? :D

Hvor man kan kjøpe vet jeg dessverre ikke, begge de vi har er håndlaget :) Ett kjøpte pappaen min på et julemarked tror jeg og det andre har svigermor hekla :) Det strikka er litt mykere. Du strikker ikke da? Eller kjenner noen som vil? :)

Hvor man kan kjøpe vet jeg dessverre ikke, begge de vi har er håndlaget :) Ett kjøpte pappaen min på et julemarked tror jeg og det andre har svigermor hekla :) Det strikka er litt mykere. Du strikker ikke da? Eller kjenner noen som vil? :)

Jeg strikker litt, men har ikje gjort det på en stund :P men kanskje jeg skal ta det frem igjen...

ImageUploadedByBV Forum1437167421.986326.jpg
Vi har hatt noe lignende dette, bare i andre farger da.
Var veldig fornøy med de :)

Hadde desemberbaby sist, og hadde ett strikket teppe som ble brukt hele tiden. Og holder på å strikke ett nå, så her blir det bare ull :-)
Hadde ett helseteppe sist også, men det ble bare brukt mot sommeren.
Ullteppe brukte jeg hele tiden til å pakke rundt han når han sov, i bil, å i vugga første tiden :-)

Få noen til å hekle tepper i ull. Hadde det sist (januarbaby) helt gull verdt! Bruker dem faktisk ennå når han sover i vogn etc. Har bestilt nye til vesla i magen, så mamma er på saken! :p

Jeg ble skikkelig bitt av lage-teppe selv basillen nå. Googlet masse. og skal være så dristig at jeg vil prøve meg på denne:

http://barevrang.blogspot.no/2012/05/heklet-babyteppe.html?m=1

Har ikke heklet siden kunst og håndverk på ungdomsskolen, så dette blir spennende.

Noen strikke-/hekle guruer som har tips ift garn? Vil ha det lett, varmt, tykt og mykt :D
Nå er jeg ikke en strikkeguru, men alpakkaull er mjukt og kløfritt. Ellers finnes det noe som heter babyull, visstnok:)

Jeg liker ikke helsetepper :p de er ikke myke, og stive. Strikker heller ulltepper :) ! Det som er praktisk med helsetepper er at de kan vaskes på 95grader.

Back
Topp