Ida Sophie

Det går fint skjønner jeg. Nå ble jeg også utålmodig. Vil ha babyen min her. Bare 12 uker igjen :/
 
Åh, det er mye frustrasjoner å tilvenning, men det går framover å vi begynner å få teken på det :D ❤️❤️
Det går seg nok til skal du se. :) det er bare å prøve å nyte tiden å slappe av så kommer det seg litt etter litt av seg selv<3
 
Da får jeg vel komme med historien min..

Jeg blei strippa tirsdag 30.juni på termin datoen, jeg gikk fra 0 åpning og så vidt moden, til 1,5 cm.. Samma kveld gikk jeg å mannen tur og når vi kom hjem så begynte slimproppen å gå litt etter litt.. Dagen etter så kjente jeg på maserier hele dagen, rundt kl 19 på kvelden så begynte dem å øke og den natta så sov jeg ikke mer enn 4 timer til sammen.. Våkna kl 07.30 av at jeg drømte jeg hadde rier, noe som viste seg å ikke være drøm :p
Tok meg en dusj og en 1 g paracet å la meg igjen.. Jeg våkna ca 10 og kjente ennå på taka, ca 11 så økte taka gjennom paracet'en og jeg ringte føden for å høre hvor lenge jeg skulle vente med å komme inn da taka var 5-8 min i mellom og varte ca 40-60 sek!
Detta var ca kl 14, da sa dem at jeg burde komme inn for en sjekk for å kartlegge litt!
Vi dro til svigermor for å levere bikkjene og ca kl 17 var vi på sykehuset :)
Jeg fikk ctg og mens jeg satt med den så økte riene til rundt 3-5 min!
Når den var ferdig så sjekka dem åpning og sjokket var stort når jeg plutselig hadde 4 cm :p plutselig var jeg innlagt å i aktiv fødsel..
Jeg fikk epidural ca kl 18, men riene fikk ikke i gang åpning mi så dem tok vannet rundt kl 19 som økte til 5 cm.. Kl 21 så fikk jeg riedrypp fordi det hadde null effekt og da først skjedde det ting..
Når jeg var på ca 8 cm så viste det seg at livmora mi hadde en kant som nekta å brette seg helt bak så hodet til lille kom ikke helt ned i fødekanalen.. Jeg måtte seriøst holde tilbake på pressriene mens dem prøvde å tøye den bak.. Det var ett helvette :(
Rundt kl 12 kom en lege som skulle ta stilling til hva dem kunne gjøre å han foreslo keisersnitt, men jordmora nekta! Så legen fant ut han sku kjenne etter litt og to sveip med fingra så hadde han fjerna den kanten og jeg kunne endelig presse.. På dette tidspunktet hadde jeg gitt opp å hadde ikke mer å gå på :( jeg var totalt utslitt!
Men med en jordmor som var en helt enestående couch så var lille Isak ute på 3 pressrier og ett klipp fordi jeg var for trang.. Kl 03.57 var han endelig ute, tårene rant ❤️
 
Hatt hjemme besøk av JM i dag :D lille Isak har gått opp masse :D veier nå 4,1 kg ❤️❤️ mamma hjerte er så stolt ❤️ fikk bare skryt av alt, ho syns han var såååå nydelig da :D hihi
 
Hatt hjemme besøk av JM i dag :D lille Isak har gått opp masse :D veier nå 4,1 kg ❤️❤️ mamma hjerte er så stolt ❤️ fikk bare skryt av alt, ho syns han var såååå nydelig da :D hihi

Så bra, snuppa :D ❤️
 
Back
Topp