<3 Ikm Uke 29 <3

Snakket litt med mamma og hun nevnte at dattera til ei hun kjente mistet i rundt uke 10. Hun lurte på hva som skjedde når både jeg hadde problemer og flere hun kjenner mistet. Virker som det er så tabu tema at når man først snakker om hvor vanlig det er så blir folk litt satt ut for dette er jo ikke noe man hører om i det hele tatt.
Og det setter jo også i en frykt da når man vet hvor vanlig SA er :(
Men ja, en gang må det jo klafef for oss også :)
Min største frykt er nok ikke SA, men å finne ut på UL i uke 12 at det er noe galt igjen :(
Ja, Nesten alle jeg kjenner har selv opplevd eller kjenner noen som har opplevd å miste, så er veldig vanlig, men fremdeles like vondt! Det er trist det skal være tabu og at man liksom må holde tett frem til uke tolv så ingen får vite om det går galt...

Vi krysser fingre og tær om at det går bra dene gangen for hele gjengen :D

Har hatt litt murringer i dag pluss enkeltstikk i brystvortene,men har hatt dette i pp 3 og da var jeg ikke gravid.Så man kan ikke vite om det er mens el graviditet :P

Sist gang så måtte jeg desverre ta abort i uke 12 Da hadde vi bare bestemt oss for å sutte på pilla og se va soms kjer.
Denne gangen så har vi allerede vært gjennom det å glede oss over å få barn og så ble det borte så da blir det litt på kanten til manisk tilstand for å bli gravid igjen. Har liksom havnet litt ut av synk i livet føles det som og når venter vi bare på å falle inn i rytmen med planleggingen og forberedelsen.

Kjenner følelsen! Forrige gang mistet vi i uke 11, og i tiden etterpå var jeg helt desperat etter å bli gravid igjen!
Alt annet ble satt på vent. Men lykkes til slutt og har jo verdens flotteste jente nå ;)
Så det kommer jo til slutt, men husker hvor sakte tiden gikk!

Snakket litt med mamma og hun nevnte at dattera til ei hun kjente mistet i rundt uke 10. Hun lurte på hva som skjedde når både jeg hadde problemer og flere hun kjenner mistet. Virker som det er så tabu tema at når man først snakker om hvor vanlig det er så blir folk litt satt ut for dette er jo ikke noe man hører om i det hele tatt.
Og det setter jo også i en frykt da når man vet hvor vanlig SA er :(
Men ja, en gang må det jo klafef for oss også :)
Min største frykt er nok ikke SA, men å finne ut på UL i uke 12 at det er noe galt igjen :(
Jeg har heldigvis aldri mistet, men ja vet om en god del! Både ganske sent i svangerskapet, ved fødsel og ved uke 12. Så uvanlig er det jo dessverre ikke... Og da går man jo gjerne å bekymrer seg helt til siste sekund :(

Og så blir det jo ikke noe mindre bekymring etter barnet er født heller :confused:

Så man må nok sikkert prøve å finne konstruktive måter å takle ting på, spesielt når man er i en så altoppslukende tid som prøvetiden er

Jeg har heldigvis aldri mistet, men ja vet om en god del! Både ganske sent i svangerskapet, ved fødsel og ved uke 12. Så uvanlig er det jo dessverre ikke... Og da går man jo gjerne å bekymrer seg helt til siste sekund :(

Og så blir det jo ikke noe mindre bekymring etter barnet er født heller :confused:

Så man må nok sikkert prøve å finne konstruktive måter å takle ting på, spesielt når man er i en så altoppslukende tid som prøvetiden er

Komme seg over 12 ukers kneika løser nok opp bekymringen for mange :)

Sånn at du skulle få noe å gjøre denne onsdagskvelden, attpåklattnr2 (vet du teller timer til testing!) - så kan jeg flyttes tilbake til mandag 13 (sorry altså)....jeg har regnet IKM nøyaktig 14 dager fra EL, men jeg har jo faktisk bare 12 dagers lutealfase :happy:

Sånn at du skulle få noe å gjøre denne onsdagskvelden, attpåklattnr2 (vet du teller timer til testing!) - så kan jeg flyttes tilbake til mandag 13 (sorry altså)....jeg har regnet IKM nøyaktig 14 dager fra EL, men jeg har jo faktisk bare 12 dagers lutealfase :happy:
Hehe 30 sekund mindre til testing ;)

Da er du flyttet tilbake :)forhåpentligvis trenger vi ikke tenke på no IKM dato i 9 mnd fremover;)

Leste litt om UL når jeg var på jobb i dag, og er overrasket/forferdet over at den ordinære ULen er i uke 18! Det er jo nesten halve svangerskapet. Jeg klarer ikke å vente så lenge når jeg først blir gravid! Må krangle meg til et par ULer før! ;)
Har nettopp bestilt 20 billigtester og en CB digital! Snart klar til å slippe fri testetøsa! :)

Leste litt om UL når jeg var på jobb i dag, og er overrasket/forferdet over at den ordinære ULen er i uke 18! Det er jo nesten halve svangerskapet. Jeg klarer ikke å vente så lenge når jeg først blir gravid! Må krangle meg til et par ULer før! ;)
Har nettopp bestilt 20 billigtester og en CB digital! Snart klar til å slippe fri testetøsa! :)
Bare ul i uke 18 hadde nok godt dårlig etter 7 stk i forrige svangerskap;)
Her blir det nok i uke 7/8,12,18 i allefall.Får sikkert flere også..Noen fordeler er det å være gammel.Da blir svangerskapet regnet som risikosvangerskap og man får ekstra ul.

Bare ul i uke 18 hadde nok godt dårlig etter 7 stk i forrige svangerskap;)
Her blir det nok i uke 7/8,12,18 i allefall.Får sikkert flere også..Noen fordeler er det å være gammel.Da blir svangerskapet regnet som risikosvangerskap og man får ekstra ul.
Jeg hadde 25 ul forrige!
Og ja det hjalp virkelig.... Selvfølgelig kun fordi det var et risikosvangerskap så håper ikke det samme skjer nå! Men de kommer nok til å lytte hvis jeg føler jeg trenger litt mer oppfølging :)

Back
Topp