Sommerskravle del 1!

Haha ja da er det lite folk, om bibliotekaren ble glad når du kom :D
Ikke sant :p
Det er kun åpent i dag og i morgen, så stenger det til august.
 
Hatt en superfin dag ilag med ei god venninne og sønnen hennes:) Vi var naboer før å Mathea og sønnen hennes var som erteris i 3 år:p Her er det godt å varmt, ennå 21 grader i skyggen og kl er 21.30. Var å kjøpte aitcondition idag, dyrt, men vel verdt penga, blir over 35 grader på 2 av soverommene da sola står på fra kl 10-19 på dagen. Guri land, så deilig med en kjølig passe temperatur! Minsten går på antibiotikakur og kortisontab. Var hos astmalegen igår og fikk konstatert masse slim i lunger og infeksjon. Hjelper med kortisontab og han er på bedringens vei:) Håper alle har hatt en fin dag:)
 
Hatt en superfin dag ilag med ei god venninne og sønnen hennes:) Vi var naboer før å Mathea og sønnen hennes var som erteris i 3 år:p Her er det godt å varmt, ennå 21 grader i skyggen og kl er 21.30. Var å kjøpte aitcondition idag, dyrt, men vel verdt penga, blir over 35 grader på 2 av soverommene da sola står på fra kl 10-19 på dagen. Guri land, så deilig med en kjølig passe temperatur! Minsten går på antibiotikakur og kortisontab. Var hos astmalegen igår og fikk konstatert masse slim i lunger og infeksjon. Hjelper med kortisontab og han er på bedringens vei:) Håper alle har hatt en fin dag:)
Riktig god bedring til E!!
Det er varmt ja, vi sliter litt med alle tre soverommene som er i andre etasje hvor sola står godt på..
Mannen har spesielt lyst på AC, men det er snakk om så få dager i året at jeg ikke får meg til å bruke penger på det :p
Vi har en vifte da, som vi kan bruke når det er på det varmeste!

Så koselig med besøk da :)

Veldig varmt her i går og i dag også.
Mannen og T er på fjellet en tur, på hytta. De er ute med båten og fisker og bare koser seg og er hjemme igjen i ettermiddag.
Minsten og jeg er hjemme og har besøk av fetteren på snart 7 år, som ikke ville på SFO! Det blir litt lek med dem og litt pakking siden vi reiser til Danmark i morgen.
:D
 
Pappa spurte Hermine idag hva hun ville ha til middag. Svare var "FESK!" :p :cool:

Det enkle er ofte det beste, Hermines favoritt om dagen (har egentlig vært det i ett år nå) er kokt torsk med potet, gulrot og stekt bacon til. :p vi har det sjeldent hjemme, men hun spiser det ukentlig hos besteforeldrene.

Her blir det fiskeboller i hvit saus idag. :)

Hehe her er både jeg og jentene kresne på fisk :p spiser laks og stekt ørret om det er ørret herifra. Ellers bare fiskepinner og alt som ligner, fiskekaker/boller :) går en del i fiskekaker og salat i pitabrød nå :p enkel mat i varmen haha..
 
Hei, hei!

Idag hadde vi planlagt en ren kosedag sammen med eldste, vi fikk spilt yatsy noen ganger og hadde akkurat satt på en film da tlf ringte.
Det var fra bhgen. Dessverre er Emmeth ganske dårlig nå igjen. Da barnehagetanta skulle legge Emmeth for luren sin hadde han begynt å gispe etter luft og hatt store værtrekkningsproblemer, kom visst mange ekle lyder fra han!? Ringte Gisle, barnelegen hans på strømmen, så vi skal dit i morgen tidlig. Har gitt han kortisontablett og håper det kan hjelper. EKKELT! Så blir våkennatt i natt på meg!

Mathea ligger oppe i senga å ser film og Emmeth ligger i sofaen å ser Emil i lønneberg.

Uff hørtes ikke bra ut :( :( :( hvordan er det med han nå?
 
Varmt her også! Igår var det 30 i skyggen og nesten vindstille! Men var ca 26 inne, så litt bedre :p er vel meldt det samme idag men litt mer vind :)

Jentene skal bli henta i bhg av mamma, og bade i sprederen hos hun :) litt usikker på om jeg skal ta en tur med Leoh eller ikke..har er så veldig varm av seg, så han er jo helt klam ute!
 
Varmt her også! Igår var det 30 i skyggen og nesten vindstille! Men var ca 26 inne, så litt bedre :p er vel meldt det samme idag men litt mer vind :)

Jentene skal bli henta i bhg av mamma, og bade i sprederen hos hun :) litt usikker på om jeg skal ta en tur med Leoh eller ikke..har er så veldig varm av seg, så han er jo helt klam ute!
VI tar masse pauser i skyggen og inne i dag! Nå har vi vært inne i over en time. Kun jeg som går ut og inn for å rydde/ henge opp klær. Det blir litt i overkant å være i sola hele tiden..
Mannen og T kommer sent hjem fra fjellet, så minsten og jeg setter oss snart på sykkelen for å trille ned på stranda for å møte resten av familien. Greit å få kjølt seg ned litt i vannet for de som vil :)
 
Hehe her er både jeg og jentene kresne på fisk :p spiser laks og stekt ørret om det er ørret herifra. Ellers bare fiskepinner og alt som ligner, fiskekaker/boller :) går en del i fiskekaker og salat i pitabrød nå :p enkel mat i varmen haha..
I vår familie har alltid ungenes favoritt vært "ren" mat, spesielt fisk. Kokt torsk, sei eller laks med smør, gulrot og potet til. :)

Husker selv det var en favoritt da jeg var liten, samme med mannen her, og nå Hermine. Er nok noe med hva man er vant til å få servert mye av hjemme fra man er liten. ;)
 
Hatt en superfin dag ilag med ei god venninne og sønnen hennes:) Vi var naboer før å Mathea og sønnen hennes var som erteris i 3 år:p Her er det godt å varmt, ennå 21 grader i skyggen og kl er 21.30. Var å kjøpte aitcondition idag, dyrt, men vel verdt penga, blir over 35 grader på 2 av soverommene da sola står på fra kl 10-19 på dagen. Guri land, så deilig med en kjølig passe temperatur! Minsten går på antibiotikakur og kortisontab. Var hos astmalegen igår og fikk konstatert masse slim i lunger og infeksjon. Hjelper med kortisontab og han er på bedringens vei:) Håper alle har hatt en fin dag:)
Skjønner godt dere har kjøpt AC!

Når tempen bikker 20 grader på soverommet her hos oss så henter vi frem vifta, liker det kaldt når vi skal sove. ;) :p

Masse god bedring til E!
 
Varmt her også! Igår var det 30 i skyggen og nesten vindstille! Men var ca 26 inne, så litt bedre :p er vel meldt det samme idag men litt mer vind :)

Jentene skal bli henta i bhg av mamma, og bade i sprederen hos hun :) litt usikker på om jeg skal ta en tur med Leoh eller ikke..har er så veldig varm av seg, så han er jo helt klam ute!
VI tar masse pauser i skyggen og inne i dag! Nå har vi vært inne i over en time. Kun jeg som går ut og inn for å rydde/ henge opp klær. Det blir litt i overkant å være i sola hele tiden..
Mannen og T kommer sent hjem fra fjellet, så minsten og jeg setter oss snart på sykkelen for å trille ned på stranda for å møte resten av familien. Greit å få kjølt seg ned litt i vannet for de som vil :)
Dere må for all del ikke klage!!!

Her har det enda ikke vært over 17 grader i år :( Bare regn, ving og max 15 grader. Når det endelig er sol er tempen lav og sur nordavind. :oops:

Gleeeeeder meg til Kreta på lørdag, og angrer på at vi ikke bestilte to uker. Ser ikke ut til at det blir noen god sommer her oppe i år nemlig. :p
 
Dere må for all del ikke klage!!!

Her har det enda ikke vært over 17 grader i år :( Bare regn, ving og max 15 grader. Når det endelig er sol er tempen lav og sur nordavind. :oops:

Gleeeeeder meg til Kreta på lørdag, og angrer på at vi ikke bestilte to uker. Ser ikke ut til at det blir noen god sommer her oppe i år nemlig. :p
Leste du det jeg skrev som klaging?? :-D
Det var mer en konstatering av at barn har godt av pauser fra stekende sol, og at de ikke bør sitte i den sola konstant en hel dag - det tipper jeg du er enig i ;) dere tar nok en del pauser fra sola på Kreta også.
Jeg klager ikke det fnugg på finvær, men kan fint si "oi, nå var det varmt, gitt" :p
Vi har storkost oss i hele dag og ville ikke vært foruten disse soldagene.
I dag badet vi i elva (innsjøen, det er rett ved overgangen Lågen/Mjøsa), minstemann var mest ivrig enda han nærmest skalv. Hele storfamilien møttes i sola (og litt i skyggen), grillet og spiste masse god snacks :-D
 
Leste du det jeg skrev som klaging?? :-D
Det var mer en konstatering av at barn har godt av pauser fra stekende sol, og at de ikke bør sitte i den sola konstant en hel dag - det tipper jeg du er enig i ;) dere tar nok en del pauser fra sola på Kreta også.
Jeg klager ikke det fnugg på finvær, men kan fint si "oi, nå var det varmt, gitt" :p
Vi har storkost oss i hele dag og ville ikke vært foruten disse soldagene.
I dag badet vi i elva (innsjøen, det er rett ved overgangen Lågen/Mjøsa), minstemann var mest ivrig enda han nærmest skalv. Hele storfamilien møttes i sola (og litt i skyggen), grillet og spiste masse god snacks :-D
Nei, leste det ikke som klaging, var mer en konstatering om at dere må nyte varmen som best dere kan. ;) :p :cool:

Jeg sitter stort sett kun i skyggen altså, men det er jo så deilig å kunne gå lettkledd både liten og stor. Savner veldig det å kunne gå i shorts og lette kjoler. Særlig for Hermines del, som enda ikke har gått utendørs i shorts i år. Tok på henne en t-skjorte her en dag og hun ble stående og dra i armene og klaga over at genseren var for kort. :p

"Problemet" her når det først skulle bli varmt er at det aldri blir varmt i havet, max 8-10 grader uansett hvor lange perioder vi har med varmt vær. Særdeles kjipt om man vil avkjøle seg ved stranden. :p
 
Vi kom hjem fra Lofoten i går, etter en veldig koselig uke. :) Selv om varmen lot vente på seg kosa vi oss masse på turer, og Hermine fikk hilst på all slags dyr.

Hermine var på besøk hos bestemor og bestefar i ettermiddag, men ville ikke hjem i kveld. Så hun overnatter der. :) Veldig kjekt, for da fikk jeg pakka masse nå i kveld slik at det ikke blir så mye stress i morgen. Lørdag reiser vi til Kreta. :D :cool:

Nå er det tv og pizza. :) 9 grader og regn ute. :p
 
VI tar masse pauser i skyggen og inne i dag! Nå har vi vært inne i over en time. Kun jeg som går ut og inn for å rydde/ henge opp klær. Det blir litt i overkant å være i sola hele tiden..
Mannen og T kommer sent hjem fra fjellet, så minsten og jeg setter oss snart på sykkelen for å trille ned på stranda for å møte resten av familien. Greit å få kjølt seg ned litt i vannet for de som vil :)

Ja veldig greit å ha et sted å bade :) vi har også strand her, med iskaldt ferskvann :p men det tar 20-30 min å kjøre dit.. også har vi en park ikke så langt unna da, med et tjern som er fylt med fjellvann :p tenker vi drar dit i ferien om det blir for varmt.. inne i borettslaget er det jo som en gryte! Og resten av Rjukan å generelt.. blir en veldig tett/tykk varme som presses ned mellom fjellene ;)

Jeg så bilde på snap av deg og familien :) så veldig koselig ut :D
 
I vår familie har alltid ungenes favoritt vært "ren" mat, spesielt fisk. Kokt torsk, sei eller laks med smør, gulrot og potet til. :)

Husker selv det var en favoritt da jeg var liten, samme med mannen her, og nå Hermine. Er nok noe med hva man er vant til å få servert mye av hjemme fra man er liten. ;)

Ja det stemmer nok det der, lager jo mye av det samme som jeg selv er vokst opp med..men også mye mye annet :p men hatt lite fisk i oppveksten..var mest fiskeboller i hvit saus, fiskepinner, fiskegrateng osv..ikke så mye "ren" mat på en måte ;) bortsett fra når man fikk tak i ørret fra sjøen da :)
 
Dere må for all del ikke klage!!!

Her har det enda ikke vært over 17 grader i år :( Bare regn, ving og max 15 grader. Når det endelig er sol er tempen lav og sur nordavind. :oops:

Gleeeeeder meg til Kreta på lørdag, og angrer på at vi ikke bestilte to uker. Ser ikke ut til at det blir noen god sommer her oppe i år nemlig. :p

Haha nei man skal lissom ikke klage..men varm, tett luft på 30 grader i skyggen blir for mye for både oss og ungene..dem var jo svette og helt rødkokte i ansiktet igår når jeg hentet dem i bhg :( litt bedre idag siden det har vært mer vind..den har kjølt bitte litt ned :)

Sånn du beskriver været har vi hatt hele våren og nesten fram til nå!:confused: mye nordavind.. den er så kald..så har måtte bruke jakke ute! Ble lissom ikke noe mellomting..måtte nesten gå fra jakkevær til heteslag :p haha
 
Nei, leste det ikke som klaging, var mer en konstatering om at dere må nyte varmen som best dere kan. ;) :p :cool:

Jeg sitter stort sett kun i skyggen altså, men det er jo så deilig å kunne gå lettkledd både liten og stor. Savner veldig det å kunne gå i shorts og lette kjoler. Særlig for Hermines del, som enda ikke har gått utendørs i shorts i år. Tok på henne en t-skjorte her en dag og hun ble stående og dra i armene og klaga over at genseren var for kort. :p

"Problemet" her når det først skulle bli varmt er at det aldri blir varmt i havet, max 8-10 grader uansett hvor lange perioder vi har med varmt vær. Særdeles kjipt om man vil avkjøle seg ved stranden. :p
Trust me - vi nyter :-D
 
God morgen!
Rolig morgen foran tv-en her på gutta og meg :)
Jeg har sløvet under dyna en stund nå, men nå ble det frokost på ungene og kaffe på meg.
Vi er nesten ferdig pakket til ferietur, men mangler noen småting og å få alt i bilen. Vi sover hos et vennepar i natt da vi skal ta ferge fra Gøteborg kl 8 i morgen tidlig, så vi må være i bilen kl 4 :-o
Men vi gleder oss veldig alle sammen, det blir godt med en hel uke på ferie.
Hva gjør dere i dag?
 
God morgen!
Rolig morgen foran tv-en her på gutta og meg :)
Jeg har sløvet under dyna en stund nå, men nå ble det frokost på ungene og kaffe på meg.
Vi er nesten ferdig pakket til ferietur, men mangler noen småting og å få alt i bilen. Vi sover hos et vennepar i natt da vi skal ta ferge fra Gøteborg kl 8 i morgen tidlig, så vi må være i bilen kl 4 :-o
Men vi gleder oss veldig alle sammen, det blir godt med en hel uke på ferie.
Hva gjør dere i dag?
Hvor lang tid bruker dere til Gøteborg da?

Rolig morgen alene på meg idag :rolleyes: Nå skal jeg få pakket det meste ferdig og så skal jeg og Hermine ta oss en bytur. :)
 
Hvor lang tid bruker dere til Gøteborg da?

Rolig morgen alene på meg idag :rolleyes: Nå skal jeg få pakket det meste ferdig og så skal jeg og Hermine ta oss en bytur. :)
Ca tre timer fra Lørenskog til Gøteborg. Vi må være på kaia minst 30 minutter før og må ha en margin på kjøreturen pga ungene. Vi håper jo de er trøtte og tåler å sitte og slappe av i bilen helt til vi er fremme :)
Når er det dere reiser igjen?
 
Back
Topp