urinveisinfeksjon igjen. ..

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
31 uker i dag, hadde mistanke I går om at jeg hadde fått uvi fordi jeg plutselig ikke klarte holde igjen når jeg skulle sitte meg ned på do, I dag ble mistanken bekreftet... veldig vondt å tisse, så ingen tvil om at jeg har urinveisinfeksjon igjen..

5 gangen dette svangerskapet, men de forrige gangene var det I løpet av de første 3 mnd, hadde håpet å slippe flere, siden uvi gir økt risiko for at fødsel vil starte tidligere.. vurdere å ta en tur på legevakten og få medisiner i dag.

Andre som har hatt gjentagelse uvi I tidligere svangerskap og født før tiden?

Æ har hatt urinveisinfeksjon sia i mars, med steptokokker i urin også så her går æ no på antibiotikakur som æ antagelig må bruke helt fram til fødselen... forhåpentligvis blir æ kvitt den før fødselen...

Måtte opp på kk I dag pga smerter og blod. Alt så bra ut, bortsett fra at jeg blør fra urinrøret da, og har veldig vondt... men fått antibiotika, så håper virkelig det hjelper! Aldri hatt det så kraftig at jeg begynner å blø før

Jeg er veldig plaget med UVI, også i forkant av graviditeten. Legen skrev ut Hiprex til meg, som jeg tar hver dag. Snakket med tryggmammamedisin om dette og de sier det er helt trygt å ta under hele graviditeten. Hiprex er forebyggende som gjør urinen sur og dermed forhindrer at bakterier utviklet seg (de liker ikke sure miljøer), og har vært min livredder. Hadde uvi 10 ganger på 11 mnd i fjor, så trodde jeg skulle bli gal!

Jeg er veldig plaget med UVI, også i forkant av graviditeten. Legen skrev ut Hiprex til meg, som jeg tar hver dag. Snakket med tryggmammamedisin om dette og de sier det er helt trygt å ta under hele graviditeten. Hiprex er forebyggende som gjør urinen sur og dermed forhindrer at bakterier utviklet seg (de liker ikke sure miljøer), og har vært min livredder. Hadde uvi 10 ganger på 11 mnd i fjor, så trodde jeg skulle bli gal!

Kanskje jeg skulle nevnt det for legen min, får veldig vondt når jeg først får uvi. Nå går jeg på selexid, den er helt fæl, blir dårlig med engang den kommer ned I magen.. skal og begynne med tranebærkaplser og juice igjen hjalp meg tidligere ihvertfall :)

I første svangerskap fikk jeg påvist uvi hver gang jeg var på kontroll hos jordmor ifra uke 20 ca og frem til fødsel.. Så var antibiotikakur hver gang.. Men var heldig å kjennte ingenting til at jeg hadde det. Fødte 36+4 :) hadde også sv.skap diabetes (oppdaget allerede uke 14), og har lest at uvi kommer lett når man har det:)

I første svangerskap fikk jeg påvist uvi hver gang jeg var på kontroll hos jordmor ifra uke 20 ca og frem til fødsel.. Så var antibiotikakur hver gang.. Men var heldig å kjennte ingenting til at jeg hadde det. Fødte 36+4 :) hadde også sv.skap diabetes (oppdaget allerede uke 14), og har lest at uvi kommer lett når man har det:)

Kjedelig å ha det så ofte. Jeg får veldig sterke symptomer, så merker det gjerne flere dager før det bryter ut skikkelig. . Jeg har no ikke svangerskaps diabetes ihvertfall :)

Kanskje jeg skulle nevnt det for legen min, får veldig vondt når jeg først får uvi. Nå går jeg på selexid, den er helt fæl, blir dårlig med engang den kommer ned I magen.. skal og begynne med tranebærkaplser og juice igjen hjalp meg tidligere ihvertfall :)
Husk at juice har mye sukker i seg, og du trenger ikke både risiko for svangerskapsdiabetes oppå uvi :( Tranebær er et kjempetriks! Lykke til! :)

Back
Topp