Feber

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Lillemor har blitt syk:( er forkjølet og hatt varierende feber i ett døgn. Hvor lenge er det normalt at slike små har feber? Ga en paracett inatt, da hadde hun det så ubehagelig og 39 i feber. Nå er den litt lavere, men har kastet opp 3 ganger på ett døgn. Litt usikker på når jeg evt skal ringe lege. Hun får i seg mat, er slapp men tilstede, sover en del. Begrenset hva legen kan gjøre ved feber og forkjølelse, men synes det er litt ekkelt kjenner jeg. Noen tips?

Jeg ville ringt lege for å rådføre meg. De ber deg om å komme hvis de mener det er behov, eller de gir deg råd om når/hvor ofte du skal gi paracet feks :-)

Jeg ville ringt lege for å rådføre meg. De ber deg om å komme hvis de mener det er behov, eller de gir deg råd om når/hvor ofte du skal gi paracet feks :-)

Ringte legevakt for å høre om det var noe jeg kunne gjøre evt om jeg skulle ta henne med inn om hun ble dårligere. Men hadde vell ikke komt halvveis før hun sa jeg heller skulle følge ett pakkevedlegg på en smertestillende istedenfor å ringe dit. Sååå jeg ringer fastlegen imorra hvis hun ikke er bedre. Hun er helt sløv og holder seg nesten ikke oppe selv når jeg bærer henne. Heldigvis får hun i seg mat:)

Endelig frisk:) ikke noe gøy med feber og forkjølelse på en baby på 4 1/2 mnd som i tillegg kaster opp, her snakker vi ikke gulp, men oppkast med masse slim og en mengde så hun blir rød i ansiktet når det står på og gråter etterpå fordi det er så ubehagelig. Pluss jeg er helt alene med henne, og hun har vært uigjenkjennelig slapp. Litt ekkel opplevelse og ingen råd å få noen plass... Jaja, endelig over og en ny erfaring rikere.

Ekkelt med sykdom når de er så små ja! Kjipt at legevakta ikke var mer hjelpsom, febersykdom hos små babyer bør de jo ta på alvor. Bra hun ble frisk!! :-)

Endelig frisk:) ikke noe gøy med feber og forkjølelse på en baby på 4 1/2 mnd som i tillegg kaster opp, her snakker vi ikke gulp, men oppkast med masse slim og en mengde så hun blir rød i ansiktet når det står på og gråter etterpå fordi det er så ubehagelig. Pluss jeg er helt alene med henne, og hun har vært uigjenkjennelig slapp. Litt ekkel opplevelse og ingen råd å få noen plass... Jaja, endelig over og en ny erfaring rikere.

Huff det er ekkelt, og utrolig dårlig at de ikke kan gi noen råd i det minste! Godt hun er i bedre form nå! :)

Syns ikke det var bra nok av legevakta. Bekymrede foreldre bør man ta på alvor!

Syns ikke det var bra nok av legevakta. Bekymrede foreldre bør man ta på alvor!
Legevakt er så ymse... Vi ble sendt hjem fra legevakta for å se Ann med beskjed "siden dere begge jobber i helsevesenet" syns det var dritekkelt

Legevakt er så ymse... Vi ble sendt hjem fra legevakta for å se Ann med beskjed "siden dere begge jobber i helsevesenet" syns det var dritekkelt

Hehe, dette var en eldre dame med en litt spydig tone, la på før jeg var ferdig snakket gjorde hun også :o er ekkelt uansett når det er dine egne. Samboer er sykepleier og jeg sykepl. Student, men likevel...

Det er ikke et godt argument. Legen må vurdere uavhengig av det om barnet er så sykt at det må ha behandling eller legges inn. En blir ofte helt irrasjonell og blindet med egne barn selv om en er aldri så mye helsepersonell.

Det skjønner jeg godt. Null tillit til legevakten her!! Vi var inne med mini på kvelden når han var 15 dager pga gøy feber, slapp og blå på lepper og negler så fort han lagde en liten lyd og lange pustestopp. Vi ble sendt hjem med beskjed om at det kom sikkert til og gå over :o Morgen etter ble han lagt inn med RS virus og O2 metning på 66%. Her er det aldri mer legevakt, vi går inn på akutten hvis det er noe!! Har også en venninne som ble sendt hjem med rier i uke 25, dagen etterpå ble tvillingene hennes født fordi det var for sent og gi riehemmede :o Synes det er sprøtt at de tørr og ta sjansen jeg!

Det skjønner jeg godt. Null tillit til legevakten her!! Vi var inne med mini på kvelden når han var 15 dager pga gøy feber, slapp og blå på lepper og negler så fort han lagde en liten lyd og lange pustestopp. Vi ble sendt hjem med beskjed om at det kom sikkert til og gå over :o Morgen etter ble han lagt inn med RS virus og O2 metning på 66%. Her er det aldri mer legevakt, vi går inn på akutten hvis det er noe!! Har også en venninne som ble sendt hjem med rier i uke 25, dagen etterpå ble tvillingene hennes født fordi det var for sent og gi riehemmede :o Synes det er sprøtt at de tørr og ta sjansen jeg!
Hetligheeeeeeet?:o er det muuulig?!

Det skjønner jeg godt. Null tillit til legevakten her!! Vi var inne med mini på kvelden når han var 15 dager pga gøy feber, slapp og blå på lepper og negler så fort han lagde en liten lyd og lange pustestopp. Vi ble sendt hjem med beskjed om at det kom sikkert til og gå over :eek: Morgen etter ble han lagt inn med RS virus og O2 metning på 66%. Her er det aldri mer legevakt, vi går inn på akutten hvis det er noe!! Har også en venninne som ble sendt hjem med rier i uke 25, dagen etterpå ble tvillingene hennes født fordi det var for sent og gi riehemmede :eek: Synes det er sprøtt at de tørr og ta sjansen jeg!
hvordan gikk det med tvillingene ? Klarte de seg?

hvordan gikk det med tvillingene ? Klarte de seg?

Ja det klarte seg, men de har vært på Ullevål i 4 måneder men man vet jo ikke om det blir noe med de enda. Det har vært en berg og dalbane for og si det sånn!

Ja det klarte seg, men de har vært på Ullevål i 4 måneder men man vet jo ikke om det blir noe med de enda. Det har vært en berg og dalbane for og si det sånn!
Bra de har klart seg iallefall :) når man er født så tidlig er det jo ikke alltid de beste oddsene.. Håper de ikke får så mye senskader :)

Er det lov å bare dra dit altså?

Det er jo ikke så ofte en må på legevakt, det meste kan jo vente til fastlegen dagen etter hvis det ikke er alvorlig :) Vi har heldigvis ikke blitt bedt om og heller dra på legevakten hvertfall :)

Back
Topp