Burts Bee - allergifremkallende!

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Må si jeg er skikkelig skuffet!!

"Sterkt allergifremkallende parfyme

Babyoljen fra Burt’s Bees, har en merkelapp hvor det både står «parfymefri» og «hypoallergenisk».

Samtidig inneholder oljen et av de mest allergifremkallende parfymestoffene som finnes: limonene.

– Jeg syns ikke dette er bra, å putte noe på frisk babyhud som da har risiko for allergiutvikling. Dette er ikke i orden, og jeg syns det er kritikkverdig, sier Langeland.

Limonene er et naturlig parfymestoff med en sitronlignende duft, og er så allergifremkallende at det har havnet på EUs verstingliste over parfymestoffer med spesiell bekymring for allergi."

http://www.tv2.no/a/6562325

Oi! Glad jeg aldri kjøpte det, sto med en i hånda på babyshop husker jeg. :eek:

Oi! Glad jeg aldri kjøpte det, sto med en i hånda på babyshop husker jeg. :eek:
Ja... Jeg ble skikkelig lurt føler jeg!! S er jo veldig utsatt for allergier!! Så nå er jeg skikkelig sur! Kommer til å kaste den driten i søpla...

Utrolig skuffende. Hadde tenkt å kjøpe Burts Bees, men glad jeg ikke gjorde det.

Utrolig skuffende. Hadde tenkt å kjøpe Burts Bees, men glad jeg ikke gjorde det.
Jeg har brukt det på snuppa i halvannet år!!! :-( :-( :-( :-( :-( har skikkelig dårlig samvittighet.

Husker første gang jeg lukter på det å tenkte "herregud for en sterk lukt, dette kan jeg ikke påføre en baby"..

Så jeg er ikke så overrasket.

Jeg brukte den til mini var to måneder, da fant jeg ut det og kastet alt sammen :( Sinnsykt dårlig at det fortsatt selges :/

Jeg brukte den til mini var to måneder, da fant jeg ut det og kastet alt sammen :( Sinnsykt dårlig at det fortsatt selges :/
Ja! Den serien fra BB har jo fått mye pr fra forskjellige sponsorer... Men det er bare piss alt sammen!! Skikkelig provosert over at det er lov til å selge så villedende produkter.

Ville ikke brukt den jeg heller!

Men jeg påfører ikke baby/barnehud noe som helst parfymert/dufttilsatt.

Babylukt er jo så herlig, hvorfor dekke den til med andre duftstoffer. :rolleyes:

Jeg har brukt det på snuppa i halvannet år!!! :-( :-( :-( :-( :-( har skikkelig dårlig samvittighet.

Trasig. :/ Helt utrolig at de får lov til å holde på sånn! Villeder jo folk til de grader! Er sikkert mange med dårlig samvittighet nå. :/

Ville ikke brukt den jeg heller!

Men jeg påfører ikke baby/barnehud noe som helst parfymert/dufttilsatt.

Babylukt er jo så herlig, hvorfor dekke den til med andre duftstoffer. :rolleyes:

Jeg unngår også parfyme, det gjelder alt til baby. Elsker babylukt!

Så glad vi valgte å kjøpe noe annet når datteren min ble født. Har heldigvis aldri brukt der og kommer nå aldri til å bruke det jeg har parfymeallergi og klør i hjel av omo. Tåler nesten ingenting. Så er veldig nøye på dette med min datter. Selv om der heldigvis virker som om hu ikke har arvet meg.

I know. Så det for en god stund siden og ble ganske skuffa. Det eneste jeg påfører babyen/ettåringen min av lukt er produkter som inneholder naturlig olje av lavendel før sengetid. Og ringblomstsalver pga helseeffekten. Men ingen parfyme eller noe som helst med sterke ting i.
Skyr natusan som pesten også. Alt for sterkt.

Trasig. :/ Helt utrolig at de får lov til å holde på sånn! Villeder jo folk til de grader! Er sikkert mange med dårlig samvittighet nå. :/
Har sendt mannen avgårde for å kjøpe shampoo ++ på apoteket i dag.
Tenk- de selger jo de greiene på apoteket overalt!! Drøyt det også tenker jeg...

Har sendt mannen avgårde for å kjøpe shampoo ++ på apoteket i dag.
Tenk- de selger jo de greiene på apoteket overalt!! Drøyt det også tenker jeg...

Babyproduktene ble trukket fra apotek for flere mnd siden og alle produkter til voksne skal ha fått nye etiketter der det ikke står hypoallergen og annen villedende informasjon. (Gjelder Boots i det minste)

Babyproduktene ble trukket fra apotek for flere mnd siden og alle produkter til voksne skal ha fått nye etiketter der det ikke står hypoallergen og annen villedende informasjon. (Gjelder Boots i det minste)
Ok! Har ikke fått det med meg (jeg henger tydeligvis veldig langt etter her), men det er jo veldig bra at de har tatt det bort!!

I know. Så det for en god stund siden og ble ganske skuffa. Det eneste jeg påfører babyen/ettåringen min av lukt er produkter som inneholder naturlig olje av lavendel før sengetid. Og ringblomstsalver pga helseeffekten. Men ingen parfyme eller noe som helst med sterke ting i.
Skyr natusan som pesten også. Alt for sterkt.
Æsj, Natusan ja.. Vi kjøpte babypudder fra Natusan en dag, i farta sjekket jeg ikke innholdsfortegnelsen. Det stinker "gammel dame"-parfyme! Ughh.. Hvem er det som vil at babyer skal lukte slik?

Back
Topp