Tilvenning til å sove i vogn

Hvis han er vant til å sove i seng tror jeg kanskje jeg hadde droppet trillingen. Kanskje lagt han i vogna inne på soverommet de første gsngene faktisk.
Jeg har ingen planer om å trille han. Vogna står på verandaen i andre etasje, ikke aktuelt å ta den ned og trille han i hele sovetiden.

Jeg har ingen planer om å trille han. Vogna står på verandaen i andre etasje, ikke aktuelt å ta den ned og trille han i hele sovetiden.
Hva bruker du når du er ute på ting da? Har du ikke en vogn nede? Jeg triller bare til hun sovner, gidder ikke gå tur. Det går jo ann å bare rugge vogna fram og tilbake.

Hva bruker du når du er ute på ting da? Har du ikke en vogn nede? Jeg triller bare til hun sovner, gidder ikke gå tur. Det går jo ann å bare rugge vogna fram og tilbake.
Mi er nå vendt til å sove i ro og sovner ikke nå om jeg går/vugger. Tenker at en som er vant til å sove i seng sovner bedre i ro. Men det finner hun vel ut av :)

Jeg har aldri kunnet vært ute på ting når hun skulle sove (var på lyder). Da hun var mindre måtte jeg trille i søvn men da på steder uten høye plutselige lyder :p

Jeg synes det er rart at barnehagen ber dere begynne med vognsoving nå. Det er jo vanlig at barnehagen tar ansvaret for innføring av barnehagens rutiner.

Men hvis dere skal gjøre det likevel så er det bare å legge i vogna og trille i vei til ungen sovner. Er det for mye hyling kan dere ta opp og roe og legge ned igjen. De første dagene kan det jo hende ungen sover kortere, men etterhvert blir jo vogna en vane, så da funker det også.
Men ikke gi dere, alle barn sovner når de er trøtte nok. Og på dagen er det jo lettere, for da er man jo ofte ikke så sliten selv.
Og så kan man surfe på mobilen f.eks. mens man triller.
Våkner ungen etter bare 20 min, så trill mer. Som sagt, regn med noen dager med lite dagsøvn, men så går det seg til.

Vi har motsatt "problem", hun sover bare i vogn på dagen og i barnehagen sover de inne. Men jeg kommer ikke til gjøre noe med det, det er barnehagens ansvar.

Jeg prøvde å få min til å sove i vogn fra nyfødt til han var ca7 mnd, like jævlig hver gang ;) det er ikke alle det går med..

Sent from my iPhone using BV Forum

Er for min del ikke aktuelt å sette fra meg ungen ute nede hvor jeg ikke kan han oppsyn med vogna, derfor er den tatt opp på verandaen nå. Han er uansett mest interessert i å gå selv når vi skal noe, også har vi bæresele + sykkelvogn om vi skal noe annet enn bare ute her i nærområdet.

Er for min del ikke aktuelt å sette fra meg ungen ute nede hvor jeg ikke kan han oppsyn med vogna, derfor er den tatt opp på verandaen nå. Han er uansett mest interessert i å gå selv når vi skal noe, også har vi bæresele + sykkelvogn om vi skal noe annet enn bare ute her i nærområdet.
Ok, jeg går i dusjen når hun ligger ute og sover jeg:) Og da er vi ikke på samme bakkeplan heller. Stoler på babycallen, hehe. Men det kommer jo så klart ann på hva slags nabolag man bor i.

Ok, jeg går i dusjen når hun ligger ute og sover jeg:) Og da er vi ikke på samme bakkeplan heller. Stoler på babycallen, hehe. Men det kommer jo så klart ann på hva slags nabolag man bor i.
Ja, vi er forskjellige, jeg liker å kunne ha tilsyn med vogna innimellom.

Vi har tatt ut posen fra begge vognene. I barnehagevogna har hun nå et korthåret lammeskinn til å ligge oppå. Et tykkere pledd, et tynnere pledd og en liten dyne. Temperaturen og værforholdene er jo veldig varierende for tiden, så da er det greit å kunne velge litt hva hun ligger under.

Tilvenning til vogn - prøv deg frem rett og slett. Se hvordan han reagerer... La han bruke smokk, klut evt andre ting han har når han sover i senga.

Vi hadde ikke noe særlig tilvenning i vogn før hun begynte, men det gikk kjempefint. Husk at de blir trøtte og slitne av all stimuleringen i bhg. I bhg til s varierer det hvordan de gjør det. Noen ganger sovner hun tvert, andre ganger må de trille henne litt. Men de gjør det de må for at hun skal sove, hvordan de gjør det er vel ikke så viktig så lenge hun får sove tenker jeg :-)

Jeg liker også å se vogna hvis hun sover ute, selv om jeg bor i et trygt nabolag. Plutselig kommer det nysgjerrige katter/barn bort til vogna for eks...

Vi har tatt ut posen fra begge vognene. I barnehagevogna har hun nå et korthåret lammeskinn til å ligge oppå. Et tykkere pledd, et tynnere pledd og en liten dyne. Temperaturen og værforholdene er jo veldig varierende for tiden, så da er det greit å kunne velge litt hva hun ligger under.

Tilvenning til vogn - prøv deg frem rett og slett. Se hvordan han reagerer... La han bruke smokk, klut evt andre ting han har når han sover i senga.

Vi hadde ikke noe særlig tilvenning i vogn før hun begynte, men det gikk kjempefint. Husk at de blir trøtte og slitne av all stimuleringen i bhg. I bhg til s varierer det hvordan de gjør det. Noen ganger sovner hun tvert, andre ganger må de trille henne litt. Men de gjør det de må for at hun skal sove, hvordan de gjør det er vel ikke så viktig så lenge hun får sove tenker jeg :-)

Jeg liker også å se vogna hvis hun sover ute, selv om jeg bor i et trygt nabolag. Plutselig kommer det nysgjerrige katter/barn bort til vogna for eks...
Jeg tenker jeg prøver og ser hvordan det går. Mulig det går helt smertefritt også :p te kte han skulle få sove i den babydan sovveposen som vi bruker i senga, den er kjent og trygg + smokk og kosen selvfølgelig. Har ikke så lyst å innføre trilling, rugging osv, så skal prøve uten. Han er som regel dødtrøtt og sovner momentant når han legges på dagen. Krysser fingrene for at det går helt fint :)

Jeg tenker jeg prøver og ser hvordan det går. Mulig det går helt smertefritt også :p te kte han skulle få sove i den babydan sovveposen som vi bruker i senga, den er kjent og trygg + smokk og kosen selvfølgelig. Har ikke så lyst å innføre trilling, rugging osv, så skal prøve uten. Han er som regel dødtrøtt og sovner momentant når han legges på dagen. Krysser fingrene for at det går helt fint :)

Tror det kommer til å gå overraskende bra :-) de tilpasser seg ganske fort i bhg :-) det sier iallfall alle de ansatte jeg har snakket med om det.

Barn som ikke liker å sove i vogn lærer seg fort å sove i vogna i bhg for eks :-)

• Liker
Reactions: BMC
Korleis har det gått?

Dag 1 - protesterte en del de første 10 minuttene, roet seg og lå og pirket på nettingen i 10 minutter før han sovna :) ImageUploadedByBV Forum1435830673.288919.jpg
Gikk overraskende mye lettere enn forventet. Ingen rugging eller trilling måtte til ;)

Litt protester i dag også, men sovner av seg selv etter en liten stund uten noe rugging og trilling :) dette gikk jo bærre lækkert!

Litt protester i dag også, men sovner av seg selv etter en liten stund uten noe rugging og trilling :) dette gikk jo bærre lækkert!
Litt langt etter, men første gang min sovbi vogn var i bhg på dag 4 etter tilvenning. Hun sov ellers i seng hjemme, men sov greit i vogn i bhg uten mye styr. Det jeg har merket er at barna mine har lett for å tilvenne seg bhg rutiner selv om vi gjør ting litt annerledes hjemme. Vi holder på sovetidene i helgene som er rundt kl 12. Lykke til :D Går nok strålende! ;)

Back
Topp