Hva spiser dere når?

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
For min del skal jeg bli flinkere til å spise mer og trenger litt inspirasjon. Tror jeg har en mild form for et eller annet for jeg glemmer og skyver på å spise hvis jeg er konsentrert om noe. Bare å ta det sammen her altså - jeg elsker jo mat så bare tull.

Spørsmålet er hvor mange måltider har dere og hva fyller dere dem med av snadder?

Frokost: 2 skiver med leverpostei eller baconost + 1 glass med appelsinjuice.
Lunsj: Yoghurt/nutrilett/skive
Middag: Forskjellig hverdagsmat i ukene.
Kvelds: Frukt/skive/yoghurt/nutrilett.

Frokost; en baguett (to halve) med egg, tomat, salat, agurk & litt majones. Eller omelett, ristet brød eller havregrøt med kesam. & apelsinjuice!

Lunsj; fruktsalat eller yoghurt med tørket frukt. Varierer også.

Middag; forskjellig hver dag.

Før kvelds (19 tiden); Litt nøtter, knekkebrød eller liknende smått.

Kvelds; forskjellig - men for det meste går det mye på melk, cornflakes, og slikt (gjør meg trøtt av en eller annen grunn) :P

Spiser vanligvis alt for sjeldent jeg også... Glemmer det så fort, og kjenner ikke sultfølelse, så kommer ikke på å spise før noen forteller meg at det er på tide :p

Prøver å bli flinkere nå som jeg har fått svangerskapsdiabetes da, så de siste ukene har jeg fått i meg omtrent dobbelt så mange måltider som jeg pleier:

Frokost: To grovbrødskiver med avokado, tomat og sitronpepper + 1 glass appelsinjuice

Lunsj: En skål med jordbær, müsli, og vaniljeyoghurt/vaniljekesam/cottage cheese

Mellommåltid: Skive/oppkuttede grønnsaker/frukt/müsli

Middag: Varierer fra dag til dag

Kvelds: Jordbær og vaniljeyoghurt/vaniljekesam/cottage cheese

Frokost: 2 knekkebrød evt. havregrøt.
Lunsj: 2 knekkebrød evt. salat
Mellom måltid: en frukt eller grønsak
Middag: forskjellig hver dag, men har 3-4 fiskedager i uka (elsker fisk)
Kveldsmat: Viss jeg orker og er sulten, hvis jeg har jogget eller trent så spiser jeg alltid kvelds. evt et knekkebrød med egg, gresk yoghurt med musli eller bær.

Drikker kun vann og melk.
Spiser kun litt godis i helgene.

Frokost: Litt havregryn m/ biola
Lunsj: 2-3 grove knekkebrød
Mellom: Nøtter eller frukt
Middag: Lager mat fra bunnen. Spiser ikke kjøtt. Fisk minst 4gr pr uke.
Kvelds: 1 knekkebrød eller brødskive
Drikker kun vann og 1-2 kopper kaffe

Frokost ca. kl.08: 2 hjemmebakte grove brødskiver med f.eks. skinke eller leverpostei, grønnsaker og majones. 1 lite glass juice + mye vann

Mellommåltid kl.10: 2 grove brødskiver med makrell i tomat + et glass melk.

Lunsj ca.12.30: 2 grove brødskiver med avokado, tomat, sitron/lime og pepper (evt litt hvitløk). Et lite glass juice + mye vann!

Mellommåltid kl.15: 2 grove brødskiver med hvitost, tomat og pepper + vann.

Middag kl. 18.30: Varierer hver dag, men lager stort sett fra bunnen av. Koser oss ekstra i helgene.

Kveldsmat kl.22.30: 2 grove brødskiver med hvitost og tomat/litt syltetøy

Hvis jeg er på farten kan jeg spise litt frukt og nøtter, men merker at jeg er avhengig av brød for å ikke bli sulten med en gang, så har ofte med brødskive i veska. Varierer også med å spise smoothie ellers gresk yoghurt + musli innimellom, men må da spise oftere.

Jeg innser at jeg spiser veldig mye mtp at jeg ikke er så veldig aktiv for tiden, men baby trenger det tydeligvis.

Og lager vanligvis havregrynsgrøt m/banan og kanel en gang om dagen. Det metter veldig godt, og merker det er bra for fornøyelsen ;)

Så flinke dere er.
Jeg spiser som regel 4 skiver til frokost (før trengte jeg bare to stk!). Dette er kl 07.
Så spiser jeg gjerne et eple eller en banan kl 9-10
Lunch mellom kl 11-12: da varierer det: enten suppe og salat eller 3-4 skiver med variert pålegg.
Mellommåltid: nøtter eller frukt.
Middag kl 17-17.30: prøver å variere mellom sunne alternativ..
Kveldsmat: en skål med frokostblanding eller 2 skiver. Er ikke alltid jeg trenger kveldsmat.

Så flinke dere er.
Jeg spiser som regel 4 skiver til frokost (før trengte jeg bare to stk!). Dette er kl 07.
Så spiser jeg gjerne et eple eller en banan kl 9-10
Lunch mellom kl 11-12: da varierer det: enten suppe og salat eller 3-4 skiver med variert pålegg.
Mellommåltid: nøtter eller frukt.
Middag kl 17-17.30: prøver å variere mellom sunne alternativ..
Kveldsmat: en skål med frokostblanding eller 2 skiver. Er ikke alltid jeg trenger kveldsmat.
Synes du er flink jeg. Skal prøve å legge meg på denne linja her:)

Uff, kvalmen har økt på en del i det siste, og jeg har fått litt dårligere matlyst. Det begynner å bli ganske mye mat jeg ikke orker tanken på. Tror jeg vanligvis spiser noe slikt som dette:

Frokost: Middagsrester, juice og vann. (Helt utrolig hvor mye vann som går for tiden.)
Formiddagsmat: Frukt og en brødskive.
Middag: Vanligvis fisk eller vegetar, siden kjøtt byr meg imot for tiden... Ris og grønnsaker er det beste.
Kvelds: Bittelitt middagsrester, eller litt frukt. Er vanligvis ikke så sulten om kvelden mer.

Back
Topp