Gir opp disse nettene!

De er ganske like disse to.. Hvordan får du til å fungere på dagtid?

Smågodt og Cola Zero!! :D Neida (joda...) Vi deler litt på nattevåken, slik at en av oss sover på et annet rom innimellom! Det hjelper på!
Her er det mest psykisk slitsomt, da lillemann har hatt så gode netter tidligere og jeg blir så frustrert... :(
 
Enig med Krokus.
Ser ikke helt hvorfor det er dumt, med mindre nattamming/sovne på puppen er til hindring for DEG :)
 
Hvorfor er det "utrolig dumt"? Fordi helsesøster sier det, eller fordi du ønsker å slutte med nattamming? Hvis det gir best søvn, hvorfor ikke? (jeg bare lurer, mener det ikke frekt. Syns HS kan være i overkant kategoriske og bestemte på hvordan babyer og søvn "skal være")


Har ingen umiddelbare planer om å slutte med nattamming, men jeg vil gjerne at han skal sovne av seg selv på natten ETTER mat og ikke sovne på puppen. Da tror jeg det blir lettere å slutte med ammingen etterhvert. Når jeg da har vært konsekvent på det flere netter, så er det jo utrolig dumt av meg å gi etter. Da blir jo stakars gutten bare forvirret..

Jeg klarer ikke å sove med han på puppen, og han våkner med en gang jeg tar den ut. Det er problemet ;)
 
Smågodt og Cola Zero!! :D Neida (joda...) Vi deler litt på nattevåken, slik at en av oss sover på et annet rom innimellom! Det hjelper på!
Her er det mest psykisk slitsomt, da lillemann har hatt så gode netter tidligere og jeg blir så frustrert... :(

Er litt sånn her og. Har vært så bortskjemt med sovebaby tidligere, da får man en liten knekk når det plutselig endrer seg. Hadde vi enda kunne delt på det. Stort sett bare jeg som klarer roe han på natt, da det er jeg som har melk :p

Sover han på rommet deres enda? Vi la lillebror på eget rom for en liten måned siden, da han våkna av hver minste lyd. Men nå virker det som han våkner av at vi ikke er der.. Så det har ikke blitt noe bedre akkurat ;)
 
Er litt sånn her og. Har vært så bortskjemt med sovebaby tidligere, da får man en liten knekk når det plutselig endrer seg. Hadde vi enda kunne delt på det. Stort sett bare jeg som klarer roe han på natt, da det er jeg som har melk :p

Sover han på rommet deres enda? Vi la lillebror på eget rom for en liten måned siden, da han våkna av hver minste lyd. Men nå virker det som han våkner av at vi ikke er der.. Så det har ikke blitt noe bedre akkurat ;)

Han sover på eget rom, men de siste to ukene har han vært myyye i vår seng. Orker ikke den løpinga frem og tilbake. Han er bemerkelsesverdig blid og opplagt på dagtid til at han sover så lite om natta - sånn hos dere også?
 
I kveld har jeg vært "google-mamma" etter 2 nye timer med leggetrøbbel. Noen som kjenner til stille refluks her?
Symptomene stemte veeeldig godt med lillegutt her, særlig den delen som beskriver nattadferd.
 
I kveld har jeg vært "google-mamma" etter 2 nye timer med leggetrøbbel. Noen som kjenner til stille refluks her?
Symptomene stemte veeeldig godt med lillegutt her, særlig den delen som beskriver nattadferd.
Jeg tror jeg så noe om stille refluks på Ammegruppen på facebook i dag. Kanskje du finner noe der!
 
I kveld har jeg vært "google-mamma" etter 2 nye timer med leggetrøbbel. Noen som kjenner til stille refluks her?
Symptomene stemte veeeldig godt med lillegutt her, særlig den delen som beskriver nattadferd.

Mistenker stille refluks her også. Jenta mi har aldri trivdes med å ligge på rygg, svelger masse hele tiden, mistenker en del sure oppstøt....var hos legen, men han syns ikke det er noe å bry seg om , så lenge hun legger på seg og virker frisk...men gurimalla det har vært og er slitsomt , med mat/ amming og soving.
 
Mistenker stille refluks her også. Jenta mi har aldri trivdes med å ligge på rygg, svelger masse hele tiden, mistenker en del sure oppstøt....var hos legen, men han syns ikke det er noe å bry seg om , så lenge hun legger på seg og virker frisk...men gurimalla det har vært og er slitsomt , med mat/ amming og soving.

Usj, høres ut som her det! Vet du noe om "prognoser" på dette? Når kan det forventes å gå over? Har du evnt testa ut medikamenter (Gaviscon)?
 
Sniker fra september. ;)
Prøvd å legge litt senere?
Selvfølgelig er det godt med alenetid på kvelden, men tror man ikke må henge seg så opp i klokkeslett. Ikke legge babyen før man ser at h*n er trøtt.
Alle babyer er forskjellige. Noen trenger mye søvn, andre mindre.
Babyen min har blitt lagt rundt 20.30- 21 hele tiden og sover hele natta.
Men når tennene kommer har det vært noen våkennetter. Holdt på til 23 i går. Men ga til slutt opp og sovna. Heldigvis ikke ofte det har vært trøbbel med soving her.
Mellomste også var veldig snill med soving fra han var baby.
Men eldstemann sov ikke en hel natt før han var 2 år... Han trenger lite søvn fortsatt i forhold til de to andre. Så man må bare lære barnet å kjenne og lage seg rutiner som passer hvert enkelt barn.

Det er min teori også. Her er det rundt 20 som er tida. Og det funker fint. :)
 
Usj, høres ut som her det! Vet du noe om "prognoser" på dette? Når kan det forventes å gå over? Har du evnt testa ut medikamenter (Gaviscon)?
Aner ikke. Kan holde på til de er rundt året hvertfall. Jenta mi er litt bedre nå, klarer å sove på rygg i vogna, det gikk ikke de første seks månedene...

Er det ingen bedring hos dere?
 
Hvor lenge sover din lille da, AnnMari? :)

Han sover til seks ca. Men da orker jeg ikke stå opp. Så han får sove i armkroken min til åtte. Hihi. Noen dager kan han sovne halv åtte men det er ekstremdager med minimalt med søvn.. hardt! Driver å slutter med pupp da jeg snart sjal i jobb. Og han er roligere med mme faktisk.
Hva med din?
 
Back
Topp