Gir opp disse nettene!

Alveola*

Forumet er livet
Huff, må bare få ut litt frustrasjon! Håper noen har tips.

Han legger seg 19-19.30. Sovner etter en halvtime, dersom vi sitter ved siden av. Hvis ikke går det laaaang tid!
Våkner 02.30-03.00. Da har han hittil fått pupp, men det fikk jeg beskjed om av helsesøstra at jeg måtte kutte ut. Uavhengig om han får eller ikke, så har han nå begynt å være våken i over to timer før han sovner igjen. Og jeg blir gal. Han virker ikke sulten heller, men han står i senga og sutrer! Sovner stort sett igjen i femtida, da helt utslitt.

Flere som er sånn? Vær så snill å si det er en periode :p
 
Han min er litt sutrete på natta om dagen. Jeg ser han er mer tilfreds hvis han får mme. Jeg har fullamma men nå er det stort sett skummet melk tror jeg. Hihi *knis* men han gulper mindre og sover bedre på mme. Trist nok. Så kan jo være at han roer seg bedre med litt mme på kvelden? Vi har også gitt velling før leggetid. Er ikke lett dette. Alt går lettere når jeg er Borte... :/
 
Han fikk mme på lørdagskvelden, for da var jeg borte. Da våkna han klokka ett! måtte da tilslutt få mer mme, men roet seg ikke med det heller.. Han har ikke fått noe særlig mme tidligere, så jeg lurer på om han kanskje fikk litt vondt i magen av det!

Kanskje vi bare må innse at det er sånn det er nå ;) har forsøkt og bytte ut kveldsmaten med middagsmat, da han ofte blir tørst etter å ha spist grøt. Kanskje jeg skal gi han brødskive og avocado til kvelds, for å se om det holder litt lenger..
 
Her har mini hatt følgende søvnmønster de siste 5 dagene:
Sovner kl. 19:30. Sover til ca.kl. 00:30. Våken til ca. kl. 03:30. Sover igjen til kl. 0630. Morgen!
Det er heeelt pyton, og jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn :smiley-angry016
 
Når legger lille seg? Går det mange timer fra siste dupp til natt? Sover han/ hun 12 eller 10 timer på natt?

Legger seg ca.kl.19, sovner ca.kl.19:30. Har vanligvis sovet 11 timers natt :)
 
Legger seg ca.kl.19, sovner ca.kl.19:30. Har vanligvis sovet 11 timers natt :)
Hm:) Er han lei seg da? Eller bare våken? Når min var ca 9 mnd gikk han fra å være våken 3 timer før leggetid til 4-4.5. Kan jo være at din bare trenger 10 timer på natta. Men kan også være bare en periode. Ammer du?
 
Kan det være tenner på gang? Var sånn i et paR netter her og plutselig så jeg at det var kommet en tann... Tipper det bare er for en periode:)
 
Hm:) Er han lei seg da? Eller bare våken? Når min var ca 9 mnd gikk han fra å være våken 3 timer før leggetid til 4-4.5. Kan jo være at din bare trenger 10 timer på natta. Men kan også være bare en periode. Ammer du?

Varierer mellom å være illsint, morsom, stuptrøtt og grinete... Han er veldig trøtt om kvelden og klarer ikke mer enn 3 - 3 1/2 time før han må sove. Men han sover veldig urolig for tida. Begge fortennene oppe kom forrige uke, så håpet det skulle gi seg da... Men neida :(
 
Varierer mellom å være illsint, morsom, stuptrøtt og grinete... Han er veldig trøtt om kvelden og klarer ikke mer enn 3 - 3 1/2 time før han må sove. Men han sover veldig urolig for tida. Begge fortennene oppe kom forrige uke, så håpet det skulle gi seg da... Men neida :(
Det er en veldig overgang i noen kvelder. Må nesten holde ut med litt sutring i noen kvelder dessverre :( men jeg side han er våken så mange timer så tyder det på at dagsovingen må justeres tenker jeg. Men du kan jo eventuelt prøve skyve slik at legging blir tidligere lgså. Type 18.30-19 ? Noen babyer sover bedre og lengre da.
 
Det er en veldig overgang i noen kvelder. Må nesten holde ut med litt sutring i noen kvelder dessverre :( men jeg side han er våken så mange timer så tyder det på at dagsovingen må justeres tenker jeg. Men du kan jo eventuelt prøve skyve slik at legging blir tidligere lgså. Type 18.30-19 ? Noen babyer sover bedre og lengre da.

Ammer forresten ikke.
Uh, får krysse fingre for at denne natta blir bedre, hvis ikke må det rutineendringer til!
 
Sniker fra september. ;)
Prøvd å legge litt senere?
Selvfølgelig er det godt med alenetid på kvelden, men tror man ikke må henge seg så opp i klokkeslett. Ikke legge babyen før man ser at h*n er trøtt.
Alle babyer er forskjellige. Noen trenger mye søvn, andre mindre.
Babyen min har blitt lagt rundt 20.30- 21 hele tiden og sover hele natta.
Men når tennene kommer har det vært noen våkennetter. Holdt på til 23 i går. Men ga til slutt opp og sovna. Heldigvis ikke ofte det har vært trøbbel med soving her.
Mellomste også var veldig snill med soving fra han var baby.
Men eldstemann sov ikke en hel natt før han var 2 år... Han trenger lite søvn fortsatt i forhold til de to andre. Så man må bare lære barnet å kjenne og lage seg rutiner som passer hvert enkelt barn.
 
Jeg ville prøvd å fjerne/korte ned siste dupp. F.eks ingen dagsoving etter 15, og se om det gjør noen forskjell. Min kunne lenge sove lur to til både 15 og 16 og likevel sovne lett 18. Men så kunne han plutselig definitivt ikke det lenger. Nå sover han vanligvis én gang om dagen (ca 10 til ca 12, men ganske varierende), og har som regel sovna innen 19, og starter dagen i 6-tida. Samsover og nattammer, og om helsesøster har en mening om at det er "feil" så må hun gjerne ha det, men jeg kommer til å gjøre det som passer oss best ;)
Forøvrig har babyen min plutselig begynt å bruke mye mer tid før han sovner om kvelden. Før sovna han typisk i løpet av 15 minutter, men nå tar det betydelig lengre tid. Jeg prøver å forberede meg på at ti lettlagte måneder er over :p Storebror var til gjengjeld vranglagt allerede fra tidlig av, så jeg har heldigvis huska å nyte det - innimellom, hvertfall.
 
Har litt av de samme problemene. Hun var vært veldig vanskelig å legge i over 1 mnd, men det har gått litt over. Brukte bare 15min i dag. MEN hun våkner ca 10 ganger mellom 19.30/20 og 00.30....... Hun fortsetter å våkne utover natten om hun ikke får sove i armene mine. Det er nok ei tann på gang her. Ser den gjennom tannkjøttet, den er straaaaaaks ute nå. Dette byr jo også på ammeproblemer, for hun får så vondt.... Så skikkelig artig her for tida :p
 
Det var vanskelig før, men nå bruker jeg null tid på å legge vesla...så sant hun orker å die rett før. Høres ut som det må nytes mens vi kan! :D Håper det bedrer seg hos alle dere som må jobbe for å få det til! Dere har min medfølelse!
 
Sover fra 09.00 - 11.15 og fra 14.00 -14.30. Så han sover ikke for sent heller..

I går sovna han 20.00, våkna kl 00.15 fikk vann og sovna igjen. Våkna igjen kl 01.00, brukte en halvtime på å sovne igjen. Når han da våkna igjen kl 02.15 så ga jeg etter. Tok han med i senga mi og lot han sovne på puppen ( ja jeg vet det er utrolig dumt ). Og da sov han til kl. 07.15.

Hadd han bare kunnet gjort det i sin egen seng :(

I tillegg sover han utrolig lett! Jeg kan bruke 10 min på å komme meg ut av rommet, selv om han sover :p på dagtid derimot sover han best i traktorstøy. Lurer på å anskaffe cd med bare bråk som han kan høre på om natta :p
 
Last edited:
Sover fra 09.00 - 11.15 og fra 14.00 -14.30. Så han sover ikke for sent heller..

I går sovna han 20.00, våkna kl 00.15 fikk vann og sovna igjen. Våkna igjen kl 01.00, brukte en halvtime på å sovne igjen. Når han da våkna igjen kl 02.15 så ga jeg etter. Tok han med i senga mi og lot han sovne på puppen ( ja jeg vet det er utrolig dumt ). Og da sov han til kl. 07.15.
Hvorfor er det "utrolig dumt"? Fordi helsesøster sier det, eller fordi du ønsker å slutte med nattamming? Hvis det gir best søvn, hvorfor ikke? (jeg bare lurer, mener det ikke frekt. Syns HS kan være i overkant kategoriske og bestemte på hvordan babyer og søvn "skal være")
 
Back
Topp