Kjente hodet

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jordmor sjekket meg i dag for jeg har hatt mye vonde kynnere de siste dagene. Jeg er 2 cm åpen, veldig moden og hun kjente hodet! Spennende!! Har litt brunlig utflod nå da, håper det er normalt.. Men så sa hun at flergangsfødende kan gå slik flere dager/uker.. Da ble jeg litt motløs :-/

Last edited:
Spennende likevel☺

Oi oi! Dette er jo ikke annet enn positivt! Snart har du lillegull i armene dine ❤️

Veldig spennende!! :-D men kan ikke tro jeg kan gå sånn flere uker! De sier sikkert bare det for å helgardere seg :)

Så spennende! :-D Jordmor skal sjekke meg neste gang, da er jeg 38 uker. Gøy å se om det er noe på gang! :-)

Følte meg motløs jeg og da jeg fikk samme beskjeden, heldigvis ble det fødsel etter noen dager, kanskje pga undersøkelse av uerfarne folk eller fordi det var på tide ;)
Kynnerne ble sterkere og sterkere så jeg tilslutt måtte dra på føden fordi jeg ikke orka mer, da var det fødsel igang men trodde det var kynnere pga ikke regelmessige, så jeg ville holdt mer øye med hvor vondt det er og ikke fulgt klokka slavisk ;)

Veldig spennende!! :-D men kan ikke tro jeg kan gå sånn flere uker! De sier sikkert bare det for å helgardere seg :)

Er "dessverre" like vanlig å gå rundt med åpning på flere cm som flergangsfødende som å ikke gjøre det..

Ei veninne av meg hadde 4-5 cm lenge (flere uker) Ble ikke satt igang siden de skulle føde på et annet sykehus pga risiko..

Jeg fikk samme beskjed forige uke.... men 3-4 cm. Ingenting har skjedd. ... desverre. Men fremdeles god tid til termin. Barn nr 2.

Men hvis du har litt åpning og var veldig moden så kommer babyen til å bare ramle ut når den er klar :p.
Kanskje en stund å vente men en enkel fødsel som takk :)

Hvis flergangsfødende kan gå lenge med noen cm åpning, så kan vel vannet tas på sykehuset bare det er 2-3 cm åpning? Jeg har en avtale snart på sykehuset om at vannet skal tas hvis jeg er moden, men jeg har ikke troen på at det går siden det er nesten 3 uker før termin.

Sniker fra juli og ikke for å ta fra deg motet men jeg gikk med 3 cm åpning i over 3 uker med første... så jeg ville ikke hatt de største forventningene. Men masse lykke til :)

Sniker fra mai (men må vel snart belage meg på å melde meg inn her :P) jeg ble sjekket på onsdag (41 uker) og hadde da 3 cm åpning og myk mormunn..men hun sa det var vanlig å gå slik og at det ikke nødvendigvis betydde fødsel i løpet av de neste dagene. Ingenting har skjedd enda... :( Jeg er førstegangs. Fikk litt blodig utflod etter undersøkelsen.

Sniker fra juli og ikke for å ta fra deg motet men jeg gikk med 3 cm åpning i over 3 uker med første... så jeg ville ikke hatt de største forventningene. Men masse lykke til :)

Var fødselen din like lang som vanlig i og med at du hadde 3 cm så lenge? Eller gikk den litt fortere? Tenker siden du på en måte fikk 3cm "gratis" før riene begynte.. Hadde et lite håp om at min fødsel skulle bli litt kortere siden jeg har 3 cm åpning nå, menvet ikke om det har noe sammenheng :p

Var fødselen din like lang som vanlig i og med at du hadde 3 cm så lenge? Eller gikk den litt fortere? Tenker siden du på en måte fikk 3cm "gratis" før riene begynte.. Hadde et lite håp om at min fødsel skulle bli litt kortere siden jeg har 3 cm åpning nå, menvet ikke om det har noe sammenheng :p

Nope jeg hadde ikke noe kortere fødsel av den grunn og til tross for maaaange timer med rier åpnet jeg meg aldri mer enn til 4 cm Uten drypp :P så tviler på at det har noen sammenheng ;)

Back
Topp