Dere som har barn fra før??

vibeke88

Gift med forumet
Eller om du ikke har det, men har en mening likevel:-)

Når har dere tenkt/ synes dere det er på tide og fortelle barna at det er en til på vei?

Selv vil jeg vente lengst mulig ( ei på 6 og en på 4) tenker at ventetiden blir såååå lang tror ikke dem får vite noe før i uke 20 eller Noe, når dem kan kjenne babyen ordentlig å alt.
Hva er din mening?

Her skal vi fortelle det på 5 års dagen hennes. Hun har ventet lenge på det her :p Da er jeg 12 uker. Ingen i familien vet om det enda og hun skal bli den første. Så kan hun fortelle det til hvem hun vil (noe som tilsier ALLE) :p

De er 11 og 9år og får vite det etter UL i uke 12. Så lenge alt er bra såklart :)

Etter UL på fredag hvis alt ser fint ut. Uke 13 :-)

Hun på 11 fikk vite det da jeg var 8uker på veg. Minstemann på 15mnd mnd vil ikke skjønne noenting enda :-P

Vår på 6 fikk vite det i uke 8 - da mamma hadde ligget syk på sofaen i flere uker og ikke dro på jobb.. I tillegg var jeg bortreist en dag i uken i forbindelse med ul... Han begynte å bekymre seg og da var det bedre å fortelle det fant vi ut

Eller om du ikke har det, men har en mening likevel:-)

Når har dere tenkt/ synes dere det er på tide og fortelle barna at det er en til på vei?

Selv vil jeg vente lengst mulig ( ei på 6 og en på 4) tenker at ventetiden blir såååå lang tror ikke dem får vite noe før i uke 20 eller Noe, når dem kan kjenne babyen ordentlig å alt.
Hva er din mening?

Men altså - det vil vel vises på deg før uke 20? Barna er da ikke dumme?
Her ser min på 6 det godt - kommenterer til stadighet hvor stor magen min har blitt.. Han hadde sett det selv fort, dersom vi ikke hadde sagt noe

Tenker å vente et par uker til. Sier det nok når jeg er rundt 14 uker. Er ikke helt klar enda til at 'hele verden' skal få vite det. Og lenge å vente blir det uansett.

Jeg har ikke barn selv, men har elever.. Jeg jobber som ballettpedagog, og det har ikke vært lett å skjule det i det siste. I uke 11 brøt en 5-åring ut: "Har du baby i magen? Det ser sånn ut!". Så da kunne jeg jo ikke si nei.. Barn legger ofte merke til mye mer enn vi tror:-)

Hun er snart 3 år, å hu fekk vite det på 17.mai :-) va 11+0 då, men me hadde då hørt hjerta slå å det føltes rett for oss :-)
Sko den lille komt i en annen mnd så hadde me nok venta, men når det er desember synes me det var ganske greit å forklare til henne at babyen kommer når det blir jul :-)

Jeg kommer til å vente så lenge som mulig denne gangen, på grunn av høy risiko og en dramatisk sa i vinter. Men ungene gjetter jo, og er blitt avvæpnet med en samtale om at "det hadde vært gøy" og at jeg må sjekke det. Jeg hadde nok ikke klart å lyve mer direkte, men håper egentlig at jeg klarer å holde det skjult for elevene frem til sommerferien.

Men altså - det vil vel vises på deg før uke 20? Barna er da ikke dumme?
Her ser min på 6 det godt - kommenterer til stadighet hvor stor magen min har blitt.. Han hadde sett det selv fort, dersom vi ikke hadde sagt noe

Jeg er ganske kraftig fra før av, å det er ikke alle som får like stor mage tidlig:) å mine barn er ikke dumme nei, får ta det som det kommer, men om di spør lyver jeg ikke, men om di ikke spør ser jeg ikke noe poeng i å si noe:-) men har man allerede problem med å gjemme magen skjønner jeg jo problemet:-)

Jeg er ganske kraftig fra før av, å det er ikke alle som får like stor mage tidlig:) å mine barn er ikke dumme nei, får ta det som det kommer, men om di spør lyver jeg ikke, men om di ikke spør ser jeg ikke noe poeng i å si noe:-) men har man allerede problem med å gjemme magen skjønner jeg jo problemet:-)

Altså...så at den kom litt skjevt ut den med dumme barn... Håper du ikke leste noe galt i den ;) for det var det jo aldeles ikke!
Som sagt hadde vi ikke hatt sjans til å skjule noe her..hadde tenkt å vente til uke 12, men ble ganske vanskelig gitt. :)

Altså...så at den kom litt skjevt ut den med dumme barn... Håper du ikke leste noe galt i den ;) for det var det jo aldeles ikke!
Som sagt hadde vi ikke hatt sjans til å skjule noe her..hadde tenkt å vente til uke 12, men ble ganske vanskelig gitt. :)

Hehe, som jeg skrev i sta, så skjønner jeg det godt på dem som det synes på for da er det ikke noen sjans min datter spurte meg før vi egentlig var klar over det selv, å da sa jeg nei, fordi vi ikke viste det, ho har ikke spurt etter så venter til spørsmålet kommer igjen eller nærmere 20 uker:-)

Vi har fortalt det. Hadde vært på ultralyd og fått bekreftet et friskt og levende foster. Hun fant ultralydbilde, og da fortalte vi som det var. Hun har også lurt på om jeg holder på å dø, siden jeg knapt nok orker å lage mat og sover/hviler ekstremt mye. Så for å slippe ytterligere tanker om det og at hun fant ultralydbilde så fortalte vi det. Barnehagen vet det også, til tross for at vi sa det var hemmelig. Skulle det gå galt nå kommer jeg nok til å bli såpass lei meg at det er like greit at hun vet om det for å få en forklaring og at det ikke handler om henne.

Vi sa det til jenta på 2,5 da jeg var 11 uker på vei. Jeg hadde vært så kvalm og trøtt over flere uker,og da hun veldig trist sa 'jeg skjønner ikke hvorfor du er så kvalm,mamma',valgte vi å si det. De skjønner så mye mer enn man tror,disse små. Og så hadde jeg ikke lyst til å si det til noen flere før vi hadde sagt det til henne,det føltes bare feil og urettferdig overfor henne.

Min gutt som akuratt fylte 4, går å sier til meg at jeg har baby i magen, for den er så oppblåst (8+6). Jeg sier nei enda, men om 2 uker har jeg vert på ul, og da får han vite det :D

Litt usikker egentlig, for hun kan være en utålmodig liten 5 åring ;-) Sier jeg det allerede nå, så blir jo ventetiden kjeeempelang.. Men samtidig vil jeg være den hun hører det fra, (ikke besteforeldre osv), så kan vel ikke vente for lenge heller :)

Back
Topp